Skip to main content

Οδηγούμε το Volkswagen T-Cross, το πιο cool SUV της Volkswagen

«Παιδί της πόλης» περισσότερο από το T–Roc, σαφώς μικρότερο από το Tiguan, πολυεργαλείο όπως ένα Touareg με σημαντικές δυνατότητες εξατομίκευσης.

του Νίκου Χριστόπουλου

Το νέο T-Cross είναι ένα compact SUV που εξασφαλίζει με χαμηλό κόστος την είσοδο στη συγκεκριμένη κατηγορία, σε συνδυασμό με ένα απόλυτα ικανοποιητικό επίπεδο βασικού εξοπλισμού και μεγάλη προσαρμοστικότητα.

Tο T-Cross βασίζεται, όπως και το Polo, στο μεταβλητό πλαίσιο για εγκάρσια τοποθετημένους κινητήρες (MQB) και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Volkswagen στην Ισπανία και συγκεκριμένα στη Navarra. H Volkswagen θα επενδύσει το 2019 στο συγκεκριμένο εργοστάσιο περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ προκειμένου να ανταποκριθεί στη συνεχή αύξηση της κατηγορίας των compact SUV, για την οποία μελέτες προβλέπουν πως θα διπλασιάσει σχεδόν το μέγεθός της την επόμενη δεκαετία. Επίσης, εκδόσεις του Τ-Cross θα κατασκευάζονται τόσο στη Νότιο Αφρική όσο και στην Κίνα προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των συγκεκριμένων αγορών.

«Παιδί της πόλης» περισσότερο από το T–Roc, σαφώς μικρότερο από το Tiguan, πολυεργαλείο όπως ένα Touareg με σημαντικές δυνατότητες εξατομίκευσης  
Το T-Cross εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά, με σαφείς ομοιότητες με την υπόλοιπη γκάμα των SUV της μάρκας. Την ίδια στιγμή το εξωτερικό κάνει σαφή το ξεχωριστό χαρακτήρα του νέου SUV. Με μήκος ελάχιστα μικρότερο των 4,11 μέτρων, είναι μεγαλύτερο κατά 55 χιλιοστά σε σχέση με το Polo. Η μεταξύ τους διαφορά είναι περισσότερο εμφανής σε ότι αφορά το ύψος των δύο μοντέλων, καθώς αυτό του T-Cross φτάνει τα 1.584 χιλιοστά όταν το Polo δεν ξεπερνά τα 1.446 χιλιοστά. Το μεταξόνιο των 2.551 χιλιοστών είναι πολύ μεγάλο αναλογικά με το εξωτερικό μήκος – κάτι που αυξάνει το χώρο στο εσωτερικό και εξασφαλίζει αίσθηση ευρυχωρίας και άνεσης. Η υπερυψωμένη θέση οδήγησης είναι χαρακτηριστική για ένα SUV. Ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται 597 χιλιοστά πιο ψηλά από το δρόμο, ενώ οι πίσω επιβάτες είναι ακόμα πιο ψηλά, στα 652 χιλιοστά. Συγκριτικά, οι θέσεις στο εσωτερικό βρίσκονται 10 εκατοστά πιο ψηλά σε σχέση με το Polo, γεγονός που εγγυάται πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα.

Το T-Cross εξασφαλίζει εξαιρετική ορατότητα για όλους τους επιβάτες χάρη στην υπερυψωμένη θέση των καθισμάτων – τυπικό χαρακτηριστικό άλλωστε ενός SUV. Ταυτόχρονα οι επιβάτες, χάρη στους εξαιρετικά μεγάλους χώρους αισθάνονται πως βρίσκονται σε ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Η αίσθηση αυτή ενισχύεται και άλλο από τα υψηλής ποιότητας υλικά που έχουν επιλεγεί.

Οι μεγάλες επιφάνειες του ταμπλό συσχετίζονται τόσο χρωματικά όσο και σε δομή με το υλικό που καλύπτει τα καθίσματα, τις επιφάνειες του τιμονιού, τη βαμμένη κεντρική κονσόλα, το platinum grey χρώμα των επενδύσεων καθώς και τις εξωτερικές λεπτομέρειες. Έτσι το εσωτερικό είναι σπορτίφ και νεανικό, ενώ τα πακέτα design για τις εκδόσεις εξοπλισμού Life and Style διαθέτουν 3D σχεδίαση για τις επιφάνειες στο ταμπλό, δίχρωμες επενδύσεις καθισμάτων , επιφάνειες στο τιμόνι και στην κεντρική κονσόλα σε ταιριαστές αποχρώσεις, καθώς και ανάλογους χρωματικά εξωτερικούς καθρέφτες και τροχούς.

Δώδεκα εκατοστά πιο μικρό από το T-Roc αλλά με ένα χώρο αποσκευών με χωρητικότητα έως 1.243 λίτρα συμπεριλαμβανομένης της ρεζέρβας
 
Το T-Cross θα είναι διαθέσιμο με ένα ψηφιακό ταμπλό που περιλαμβάνει μιας νέας γενιάς οθόνη αφής 8,0 ιντσών και αν είναι επιθυμητό έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων. Και οι δύο οθόνες είναι τοποθετημένες στον ίδιο οπτικό άξονα, με αποτέλεσμα να είναι ορατές από όλους τους επιβάτες. Τα χειριστήρια είναι γενικά διαισθητικά, ενώ μια ασύρματη θέση φόρτισης εξασφαλίζει την απρόσκοπτη λειτουργία των smartphones. Ήδη από τον βασικό εξοπλισμό διαθέσιμες 4 θύρες USB.

Με ισχυρούς και αποδοτικούς υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες
Το T-Cross είναι διαθέσιμο σε τρεις αποδοτικές εκδόσεις κινητήρων. Δύο με τον τρικύλινδρο 1.0 TSI βενζίνης, της σειράς κινητήρων EA211 της Volkswagen με στροφαλοθάλαμο (κάρτερ) από χυτό αλουμίνιο, που εφοδιάζεται με φίλτρο μικροσωματιδίων και αποδίδει 70 kW / 95 PS ή 85 kW / 115 PS. Θα ακολουθήσει και ένας τρίτος βενζινοκινητήρας, ο τετρακύλινδρος 1.5 TSI με ισχύ 110 kW / 150 PS, ο οποίος όμως δεν αναμένεται πριν το 2020. Η τετρακύλινδρη έκδοση πετρελαίου 1.6 TDI με τα 70 kW / 95 PS συμπληρώνει τη γκάμα. Όλες οι εκδόσεις είναι σύμφωνες με την πιο πρόσφατη προδιαγραφή εκπομπής ρύπων Euro 6D-TEMP.

Ανάλογα με την μετάδοση και το επίπεδο εξοπλισμού υπάρχουν διαθέσιμα μηχανικά κιβώτια με 5 ή 6 σχέσεις και αυτόματα DSG με 7 σχέσεις, με το τελευταίο να διαθέτει δύο modes, το normal και το sport. Σε κάθε περίπτωση η ισχύς περνά στον εμπρός άξονα.

Η βασική έκδοση βενζίνης (70 kW / 95 PS) συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ η έκδοση 85 kW / 115 PS με μηχανικό 6 σχέσεων και προαιρετικά με το αποδοτικό DSG-7. Η έκδοση πετρελαίου 1.6 TDI είναι διαθέσιμη με «πεντάρι» χειροκίνητο ή «επτάρι» DSG κιβώτιο. Όλες οι εκδόσεις κινητήρων διαθέτουν σύστημα start/stop και ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Η κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες είναι μόλις 4,9 λίτρα / 100 χλμ..

Το νέο T-Cross προσφέρει μία ιδιαίτερα ελκυστική οικονομικά πρόταση, ώστε να εισέλθει κάποιος στο μαγικό κόσμο των SUV. Διατίθεται στην Ελλάδα από 17.400 €, το T-Cross 1.0 TSI 95PS με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, στην έκδοση Life, με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό. Η έκδοση Style είναι η πιο πλούσια, με αναβαθμισμένο εξοπλισμό. Στο λανσάρισμα, διαθέσιμες είναι οι εκδόσεις με τους κινητήρες 1.0 TSI και 1.6 TDI, σε παρακάτω προτεινόμενες λιανικές τιμές.

Σε συνεργασία με το GOnews