Skip to main content

Ουρές χιλιομέτρων και διαπληκτισμοί οδηγών και αστυνομίας στο τελωνείο Ευζώνων

Άμεσες ρυθμίσεις για την ομαλή διέλευση των ευρωπαϊκών επαγγελματικών αυτοκινήτων από τα σύνορα ζητά η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας

Κλίμα έντασης επικρατεί σε καθημερινή βάση στο τελωνείο Ευζώνων, στα σύνορα της χώρας με τη Βόρεια Μακεδονία, εξαιτίας των περιορισμών στη διέλευση των οχημάτων που έχουν επιβληθεί εδώ και περίπου τρεις εβδομάδες.

Ο περιορισμός της λειτουργίας του συνοριακού σταθμού μόνο τις μισές ώρες της ημέρας, από τις 7 το πρωί μέχρι τις 7 το απόγευμα, σε συνδυασμό με την υποχρεωτική διενέργεια rapid test σε όλους τους διερχόμενους έχουν ως αποτέλεσμα να σχηματίζονται καθημερινά ουρές χιλιομέτρων, με τους επαγγελματίες οδηγούς να παραμένουν εγκλωβισμένοι επί ώρες στα σύνορα μέχρι να καταφέρουν να περάσουν στο ελληνικό έδαφος.

«Η κατάσταση όσο πάει και χειροτερεύει. Οι οδηγοί από τα Σκόπια αφήνουν τα φορτηγά τους από το προηγούμενο βράδυ στα σύνορα κλείνοντας όλη τη λεγόμενη νεκρή ζώνη κι επιστρέφουν προτού ξεκινήσουν τα τεστ. Οπότε κόβουν τον διάδρομο στους δικούς μας που έρχονται από το εξωτερικό. Αυτό σημαίνει ότι η αναμονή είναι πολλές ώρες κι αν δεν έφευγαν κάποιοι για να περάσουν από τον Προμαχώνα, όπου δεν ισχύουν ανάλογες απαγορεύσει, η αναμονή θα έφτανε κάποιες μέρες. Επειδή ακριβώς αποκλείεται και η "πράσινη λωρίδα", που είναι ελεύθερη για τα ευρωπαϊκά οχήματα, πολλοί οδηγοί αναγκάζονται να χρησιμοποιήσουν τον διάδρομο για τα τουριστικά λεωφορεία. Ωστόσο, η αστυνομία δεν τους επιτρέπει να περάσουν και τους αφήνει σε αναμονή, με αποτέλεσμα να υπάρχουν συνεχώς διαπληκτισμοί», εξήγησε στη Voria.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας, Απόστολος Κενανίδης.

Το πρόβλημα, σύμφωνα με την Ομοσπονδία, επιδεινώνει το γεγονός ότι τεστ διενεργούνται μόνο από ένα συνεργείο του ΕΟΔΥ, το οποίο μπορεί να εξυπηρετήσει μόλις 350 με 400 αυτοκίνητα στη διάρκεια της 12ωρης λειτουργίας του τελωνείου, τη στιγμή που καθημερινά επιχειρούν να περάσουν τα σύνορα περίπου 1.000 φορτηγά αυτοκίνητα. «Γι’ αυτούς τους λόγους το 80% των οδηγών αναγκάζονται να κάνουν 200 χιλιόμετρα παραπάνω για να πάνε από το τελωνείο του Προμαχώνα, απ’ όπου περνούν ελεύθερα και χωρίς τεστ. Είναι μία τρέλα. Δεν ξέρω παίρνουν αυτές τις αποφάσεις σε βάρος κάποιων επαγγελμάτων, χωρίς καν να σκεφτούν ή να ρωτήσουν τι γίνεται», τόνισε ο πρόεδρος.

Οι προτάσεις της ομοσπονδίας

Αντιπροσωπεία της ομοσπονδίας, η οποία εξ αρχής ζητά να αρθούν τα πρόσθετα μέτρα, επισκέφτηκε τον συνοριακό σταθμό και είχε συναντήσεις με τους υπεύθυνους της αστυνομικής διεύθυνσης και τον διευθυντή του τελωνείου, προκειμένου να βρεθεί λύση στο πρόβλημα. «Αυτό που ζητήσαμε είναι να υπάρξει συνεννόηση με τις αστυνομικές αρχές της γειτονικής χώρας, ώστε να μένει ανοιχτή η «πράσινη λωρίδα» για όλα τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα, που κατεξοχήν είναι ελληνικά. Μας υποσχέθηκαν ότι το θέμα θα λυθεί κι ελπίζουμε να εξομαλυνθεί η κατάσταση», επισήμανε ο κ. Κενανίδης.

Παράλληλα, η ομοσπονδία έχει αποστείλει έγγραφο προς τη γενική γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, ζητώντας το αρνητικό αποτέλεσμα των rapid test να έχει διάρκεια 72 ωρών. «Αυτοί που κάνουν το τεστ είναι οι 500 οδηγοί μόνο από τα Σκόπια, που έρχονται για να παίρνουν τις πρώτες ύλες τους από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και τα διυλιστήρια της ΕΚΟ. Είναι οι ίδιοι οδηγοί, με τα ίδια φορτηγά, που κάνουν τα ίδια δρομολόγια. Οπότε ζητούμε τα τεστ να έχουν διάρκεια τριών ημερών, όπως και τα μοριακά. Επιπλέον, διεκδικούμε να διευρυνθεί ο αριθμός των ημερήσιων τεστ σε τουλάχιστον 600, ώστε να διευκολυνθεί η κατάσταση», κατέληξε ο πρόεδρος.