Skip to main content

Παρατείνεται για έναν ακόμη χρόνο, ως το τέλος του 2023, η λειτουργία του ΟΑΣΘ

Ικανοποίηση στην ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών καθώς οι αστικές συγκοινωνίες υποχώρησαν στην τρίτη θέση με τα σημανικότερα προβλήματα της πόλης

Στην πρόσφατη δημοσκόπηση την οποία διενέργησε η GPO και δημοσιεύτηκε στα Παραπολιτικά, στην ερώτηση ποιο θεωρούν οι Θεσσαλονικείς ως το σημαντικότερο πρόβλημα της πόλης, οι δημόσιες συγκοινωνίες υποχώρησαν, έπειτα από πολύ καιρό, στην τρίτη θέση, πίσω από την καθαριότητα και το κυκλοφοριακό.

Αυτό έχει προκαλέσει ικανοποίηση, σύμφωνα με πληροφορίες, στην ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καθώς οι αστικές συγκοινωνίες βρίσκονταν στην πρώτη θέση ως προς την αξιολόγηση των προβλημάτων της Θεσσαλονίκης, σε όλες τις έρευνες οι οποίες είχαν γίνει κατά την τελευταία διετία.

Στο αποτέλεσμα αυτό συνετέλεσε ασφαλώς, αφενός η εκχώρηση των 31 λεωφορειακών γραμμών εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος στα ΚΤΕΛ, τα οποία εκτελούν το σύνολο των δρομολογίων, αφετέρου η σημαντική ενίσχυση του στόλου του ΟΑΣΘ με τη μίσθωση 180 λεωφορείων, συν κάποια από τα 49 λεωφορεία τα οποία αγόρασε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία και τα παραχώρησε στον ΟΑΣΘ. Έτσι, σήμερα, κυκλοφορούν στην περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης περί τα 450 λεωφορεία, περίπου διακόσια περισσότερα σε σχέση με όσα κυκλοφορούσαν πριν από δύο χρόνια, αλλά και εβδομήντα λιγότερα απ' όσα απαιτούνται για την πλήρη εκτέλεση των δρομολογίων εντός πόλης. Αυτά τα επιπλέον λεωφορεία που απαιτούνται η διοίκηση του ΟΑΣΘ πρόκειται να τα καλύψει με τη μίσθωση άλλων ογδόντα οχημάτων, από τον ίδιο προμηθευτή από τον οποίο μίσθωσε και τα προηγούμενα 180.

Ωστόσο, προβληματισμός υπάρχει, στο υπουργείο, αλλά και στη διοίκηση του Οργανισμού για τον παροπλισμό μεγάλου αριθμού των ιδιόκτητων λεωφορείων του ΟΑΣΘ, ακόμη και οχημάτων τα οποία δεν έχουν κλείσει δεκαετία. Σύμφωνα, μάλιστα, με έγκυρες πηγές, αρκετά από αυτά τα λεωφορεία, παραμένουν παροπλισμένα εδώ και μήνες, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών που σε ορισμένες περιπτώσεις η αξία τους δεν υπερβαίνει, ακόμη και μερικές δεκάδες ή εκατοντάδες ευρώ.

Πέραν αυτών, την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών απασχολεί και το ζήτημα του χρόνου ζωής του ΟΑΣΘ. Σύμφωνα με τα ισχύοντα, ο Οργανισμός βρίσκεται από τον Αύγουστο του 2017 σε καθεστώς εκκαθάρισης εν λειτουργία και θα πρέπει να κλείσει τον κύκλο του, έπειτα από σχετική παράταση που δόθηκε, στο τέλος του 2022. Πληροφορίες θέλουν, μάλιστα, τους ορκωτούς ελεγκτές να έχουν παραδώσει ήδη το πρώτο πόρισμά τους στο υπουργείο σχετικά με την οικονομική κατάσταση του ΟΑΣΘ. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, η ηγεσία του υπουργείου φέρεται να έχει αποφασίσει να παρατείνει για ακόμη ένα χρόνο το ισχύον καθεστώς, έως το τέλος του 2023.

Αυτό συνδέεται και με τις εξελίξεις σχετικά με το μετρό, η ολοκλήρωση του οποίου, αν δεν υπάρξουν νέα προσκόμματα, αναμένεται κι αυτή στο τέλος του 2023. Έτσι θα δοθεί η δυνατότητα να προχωρήσει και ο νέος σχεδιασμός για την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών, εντάσσοντας στον συγκοινωνιακό σχεδιασμό και τη λειτουργία του μετρό. Το έργο αυτό θα το τρέξει ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης ο οποίος έχει τη σχετική αρμοδιότητα.