Skip to main content

Πώς θα μπει τέλος στο χάος με τα παρκαρισμένα στην Παπαναστασίου

Το σχέδιο του δήμου Θεσσαλονίκης για να αντιμετωπιστεί το μείζον πρόβλημα με την άναρχη στάθμευση στην οδό Αλεξάνδρου Παπαναστασίου.

Σειρά παρεμβάσεων επί της οδού Αλεξάνδρου Παπαναστασίου δρομολογεί ο δήμος Θεσσαλονίκης, προκειμένου να μπει μια τάξη στον συγκεκριμένο δρόμο, ο οποίος έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο πάρκινγκ, με τους οδηγούς να σταθμεύουν είτε πάνω στη λεωφορειολωρίδα είτε ακόμα και στη διαχωριστική νησίδα.

Η Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας έχει εκπονήσει μια τεχνική έκθεση με προτεινόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον περιβάλλοντα χώρο του Θεαγένειου Νοσοκομείου, επί της Παπαναστασίου.

Η μελέτη προβλέπει τη δυνατότητα χωροθέτησης θέσεων στάθμευσης ταξί επί της οδού Αλ. Παπαναστασίου, σε τμήμα της οδού που καταλαμβάνει σήμερα Ειδική Λωρίδα Λεωφορείων (Ε.Λ.Λ.) και ταυτόχρονα τη βελτίωση των υφιστάμενων στάσεων επί της Παπαναστασίου, και στα δύο ρεύματα με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών.

Το σχέδιο παρουσιάστηκε τις προηγούμενες ημέρες από τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας Θανάση Παππά και τις υπηρεσίες στον πρόεδρο και στον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕΘ, σε εκπροσώπους του ΟΑΣΘ, της Τροχαίας και του Σωματείου Οδηγών Ταξί.

«Προχωρούμε σε μια κυκλοφοριακή διευθέτηση στην περιοχή μπροστά στο Θεαγένειο, θα κάνουμε μια νέα πιάτσα ταξί, θα γίνει μια αντιμετάθεση των στάσεων των λεωφορείων, ώστε να αποφευχθεί η παράνομη στάθμευση», υπογράμμισε στη Voria.gr ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Θανάσης Παππάς.  

Εκτός από την παράνομη στάθμευση, προβλήματα καταγράφονται και στα πεζοδρόμια επί της Παπαναστασίου, καθώς σε πολλά σημεία το πλάτος τους μειώνεται από εμπόδια όπως δενδροδόχοι, τηλ. θάλαμοι, κιβώτια κοινωφελών δικτύων κ.α. έτσι δεν εξασφαλίζεται το ελάχιστο πλάτος ελεύθερης όδευσης για τους πεζούς.

Στους χώρους των στάσεων στην Αλ. Παπαναστασίου και στις δύο πλευρές δεν έχει τοποθέτηθει στέγαστρο και υπάρχει μόνο ο ιστός με την φωτεινή πινακίδα αναγγελίας των αφίξεων.

Οι προτεινόμενες παρεμβάσεις:

Σύμφωνα με τη μελέτη, για την εύρυθμη κυκλοφορία οχημάτων και πεζών προβλέπονται μία σειρά από παρεμβάσεις και στα δύο ρεύματα της οδού Αλ. Παπαναστασίου στο τμήμα από την συμβολή με την οδό Ιωαν. Χρυσοστόμου μέχρι τη συμβολή με την οδό Αρχιμήδους. Συγκεκριμένα:

1)    Προτείνεται η τροποποίηση της μελέτης για την Ε.Λ.Λ. και ειδικότερα η κατάργηση του τμήματος επί της Αλ. Παπαναστασίου μεταξύ των οδών Ιωαν. Χρυστόμου και Αλ. Συμεωνίδη και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας. Το πλάτος της καταργούμενης Ε.Λ.Λ. (3,5 μ.) θα χρησιμοποιηθεί για την επέκταση των πεζοδρομίων και την χωροθέτηση ειδικών χώρων στάθμευσης. Έτσι το πεζοδρόμιο στην πλευρά των περιττών αριθμών διευρύνεται κατά 1,96 μ. (μαζί με το κράσπεδο) και στην πλευρά των ζυγών αριθμών κατά 1,5 μ. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται πλάτος ελεύθερης όδευσης μεγαλύτερο από 1,5 μ. σε όλο το μήκος, τοποθετείται οδηγός τυφλών και βελτιώνονται οι ράμπες ανόδου στις διαβάσεις. Επίσης αυξάνεται η επιφάνεια στις θέσεις των στάσεων επιτρέποντας την τοποθέτηση στεγάστρου για την αναμονή των επιβατών.

2)    Στο καταργούμενο τμήμα της Ε.Λ.Λ στην πλευρά των περιττών αριθμών, τοποθετούνται 7 θέσεις στάθμευσης ταξί τα οποία σήμερα προβλέπεται να σταθμεύουν επί της οδού Αλ. Συμεωνίδη. Με τον τρόπο αυτό, αφενός αποσυμφορείται η Αλ. Συμεωνίδη που αποτελεί και την κύρια είσοδο του νοσοκομείου, και από την άλλη αντιμετωπίζεται το πρόβλημα της παράνομης στάθμευσης επί της Ε.Λ.Λ στο οικοδομικό τετράγωνο του Θεαγενείου και αποκαθίσταται η λειτουργία της.

3)    Μεταφέρεται η υφιστάμενη διάβαση πεζών που βρίσκεται μετά από τη συμβολή με την Αλ. Συμεωνίδη, πλησιέστερα στον κόμβο. Δημιουργείται προεξοχή στο πεζοδρόμιο στην πλευρά των περιττών αριθμών οπού κατασκευάζονται ράμπες ανόδου, και επεκτείνεται η υφιστάμενη νησίδα η οποία διευρύνεται στο ύψος της διάβασης (από 1,4 σε 2 μέτρα) επιτρέποντας την άνετη στάση των πεζών που διασχίζουν κάθετα την οδό.

4)    Επιπλέον, στο πλαίσιο της μελέτης προβλέπεται η δημιουργία χώρων στάθμευσης για δίκυκλα, μία θέση για φορτοεκφόρτωση και δύο γενικές θέσεις στάθμευσης για ΑμεΑ.


Μέσω των προτεινόμενων παρεμβάσεων, εκτιμάται ότι θα βελτιωθεί «αισθητά η προσβασιμότητα των επισκεπτών του νοσοκομείου και εξασφαλίζεται η αυτονομία της μετακίνησης για εμποδιζόμενα άτομα. Επιπλέον αποσυμφορείται ο υφιστάμενος κυκλοφοριακός φόρτος και αποτρέπεται η άναρχη στάθμευση η οποία παρεμποδίζει τόσο τη λειτουργία της Ε.Λ.Λ αλλά και την κίνηση των οχημάτων γενικότερα».

Η μελέτη θα αποστέλλει τις επόμενες ημέρες στους εμπλεκόμενους φορείς προκειμένου να καταθέσουν και εκείνοι με τη σειρά τους τις απόψεις τους. Η πρόταση, αφού πάρει το πράσινο φως από τα αρμόδια όργανα του δήμου, αναμένεται στη συνέχεια να κατατεθεί και στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση για την τελική έγκριση.