Δευτέρα 23 Μαΐου 2022
x

ΠΡΑΣΙΝΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ PROCREDIT BANK: ΒΙΩΣΙΜΟ ΜΕΛΛΟΝ ΓΙΑ ΕΣΑΣ & ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΑΣ

Η ProCredit Bank στην πράσινη μετάβαση με ολοκληρωμένη προσέγγιση - Ποια πράσινα δάνεια προσφέρονται και ποιοι πελάτες μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν

Η πράσινη μετάβαση αποτελεί μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για την ProCredit Bank τονίζει η Διευθύντρια του Υποκαταστήματος της ProCredit Bank στη Θεσσαλονίκη, Ελευθερία Ρηγοπούλου, η οποία εξηγεί την πολιτική της τράπεζας σε σχέση με τα πράσινα δάνεια αλλά και το πώς οι έννοιες της βιωσιμότητας και του σεβασμού στο περιβάλλον αποτελούν βασικά κριτήρια για τις χρηματοδοτήσεις της.

«Η σταθερή αύξηση του μεριδίου των πράσινων δανείων στο χαρτοφυλάκιό μας τα τελευταία χρόνια αποτελεί απόδειξη των προσπαθειών της ProCredit Bank να υποστηρίξει φιλικές προς το περιβάλλον επενδύσεις για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα», σημειωνει η ίδια.

Κυρία Ρηγοπούλου, θα μπορούσατε να μας παρουσιάσετε εν συντομία την ProCredit Bank;

Η ProCredit Bank Bulgaria – Υποκατάστημα Θεσσαλονίκης ιδρύθηκε το 2015 ως υποκατάστημα της ProCredit Bank Bulgaria, η οποία δραστηριοποιείται στη Βουλγαρία από το 2001 ως θυγατρική τράπεζα του Γερμανικού Ομίλου τραπεζών ProCredit. Ο ιδιοκτήτης, η ProCredit Holding με έδρα τη Φρανκφούρτη, έχει θέσει ως βασικό στόχο για τις τράπεζες του ομίλου να προσφέρουν ουσιαστικές υπηρεσίες που υποστηρίζουν τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στις χώρες που δραστηριοποιούνται, καθώς και σε ιδιώτες που εκτιμούν τη σύγχρονη τραπεζική και προτιμούν να κάνουν τις συναλλαγές τους μέσω ηλεκτρονικών καναλιών.

Οι επιχειρήσεις - πελάτες μας, επενδύουν σε καινοτόμα και πράσινα έργα, εκσυγχρονίζουν την παραγωγή τους με νέα μηχανήματα και αναζητούν νέες αγορές για να εξάγουν τα προϊόντα τους. Για να σας δώσω ένα παράδειγμα, γύρω στα μέσα του 2021 σχεδόν το 30% των επενδυτικών δανείων που χορηγήθηκαν από την τράπεζα προορίζονταν για πράσινες επενδύσεις.

Επίσης, έχουμε μια ιδιαίτερη προσέγγιση στους πελάτες μας. Κάνουμε μια ενδελεχή ανάλυση της επιχείρησής τους και του τομέα όπου δραστηριοποιούνται. Εξετάζουμε προσεκτικά τις ανάγκες τους προκειμένου να προσφέρουμε ολοκληρωμένες υπηρεσίες και έτσι να οικοδομήσουμε μακροχρόνιες σχέσεις μαζί τους. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να τους υποστηρίξουμε επαρκώς ανά πάσα στιγμή, ακόμη και σε δύσκολες στιγμές όπως τα τελευταία δύο χρόνια. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος για τον οποίο η ProCredit έχει εξαιρετική ποιότητα χαρτοφυλακίου: τα τελευταία πέντε χρόνια κρατήσαμε το χαρτοφυλάκιο σε κίνδυνο κάτω από το 3%, γεγονός που μας κάνει να ξεχωρίζουμε μέσα στο τραπεζικό σύστημα.

Όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να γίνουν χωρίς καλά προετοιμασμένους ανθρώπους. Η εκπαίδευση και η επένδυση στο προσωπικό και την επαγγελματική ανέλιξη όλων των εργαζομένων είναι ένα ουσιαστικό μέρος όλων όσων κάνουμε. Οι υπάλληλοί μας περνούν από διάφορες εισαγωγικές εκπαιδεύσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν πρακτικές ενότητες και καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, από θέματα χρηματοοικονομικής ανάλυσης και τραπεζικών θεμάτων μέχρι ηθικής. Επιπλέον, παρέχουμε επίσης εκπαίδευση στις ακαδημίες που διατηρεί ο Όμιλος στη Γερμανία για το διευθυντικό προσωπικό, διασφαλίζοντας ότι οι άνθρωποί μας είναι πλήρως εξοπλισμένοι για να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό.

Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, κατά τη διάρκεια των ετών κάναμε σοβαρές επενδύσεις στην τεχνολογική ανάπτυξη: εγκαταστήσαμε ζώνες 24ωρης εξυοηρέτησης σε κάθε κατάστημα της τράπεζας, εισαγάγαμε προηγμένες διαδικτυακές τραπεζικές συναλλαγές και πρόσθετες λειτουργίες για ολοκληρωμένες διαδικτυακές υπηρεσίες, ώστε οι πελάτες μας να μπορούν να εκτελούν τις καθημερινές τους συναλλαγές χωρίς καμία ανάγκη επίσκεψης σε υποκατάστημα τράπεζας.

Η ProCredit Bank είναι μια από τις πιο καινοτόμες τράπεζες όσον αφορά την εισαγωγή νέων τεχνολογιών στον τραπεζικό τομέα. Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζετε κατά την περίοδο της μεταμόρφωσης;

Τα τελευταία χρόνια, η τράπεζα έκανε έναν εντυπωσιακό μετασχηματισμό - από μια τράπεζα με μεγάλο δίκτυο, με πολλά υποκαταστήματα σε κάθε πόλη, έχουμε μεταβεί στην πλήρως απομακρυσμένη εξυπηρέτηση πελατών. Η ομάδα μας εδρεύει στη Θεσσαλονίκη, αλλά έχουμε πελάτες σε όλη την Ελλάδα λόγω της μοναδικής πελατειακής προσέγγισης που περιλαμβάνει τεχνολογία και διαχείριση σχέσεων.

Το πρώτο βήμα έγινε με την εγκατάσταση ζωνών 24ης εξυπηρέτησης (24/7). Αυτό μας έδωσε τη δυνατότητα να απαλλαγούμε από τα ταμεία και τις ουρές των πελατών που περιμένουν, και στη συνέχεια να προσφέρουμε την άνεση να εκτελούν τις συνήθεις τραπεζικές εργασίες τους μέσω διαδικτυακής τραπεζικής ή στα γραφεία μας 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα. Αυτή η αλλαγή είχε μια άλλη πτυχή στην οποία εμείς, ως υπεύθυνος χρηματοπιστωτικός οργανισμός, δώσαμε ιδιαίτερη προσοχή. Η κυκλοφορία μεγάλων ποσών μετρητών έχει αρνητικό αντίκτυπο για όλες τις οικονομίες και πιστεύουμε ότι η ενθάρρυνση των πελατών μας να στραφούν σε πληρωμές χωρίς μετρητά και στην ηλεκτρονική τραπεζική είναι προς το συμφέρον κάθε κοινωνίας.



Ποια ήταν η ανταπόκριση των πελατών σε αυτές τις αλλαγές;

Μπορώ να σας πω ότι περάσαμε από αυτή τη μεταμόρφωση μαζί με τους πελάτες μας και μας πήρε αρκετά χρόνια να προσαρμοσούμε. Έπρεπε να επανασχεδιάσουμε τις διαδικασίες, να εφαρμόσουμε νέες τεχνολογίες, να εκπαιδεύσουμε το προσωπικό μας και να εκπαιδέυσουμε τους πελάτες μας, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι όλοι έχουμε τους ίδιους στόχους.

Τα τελευταία δύο χρόνια, ο COVID-19 ανάγκασε τις τράπεζες να βεβαιωθούν ότι προσφέρουν ένα ασφαλές περιβάλλον για την παροχή των υπηρεσιών τους, συμπεριλαμβανομένων των καθημερινών τραπεζικών πληρωμών. Χάρη στις καινοτόμες απομακρυσμένες υπηρεσίες μας δεν χρειάστηκε να κάνουμε καμία αλλαγή. Αυτό που είχε μεγαλύτερη σημασία σε αυτό το πλαίσιο ήταν να είμαστε κοντά στους πελάτες μας, να καθόμαστε μαζί, να αναλύουμε την κατάσταση και να παίρνουμε τις κατάλληλες αποφάσεις. Σε τέτοια δύσκολα πλαίσια, η έγκαιρη λήψη αποφάσεων είναι μερικές φορές ζωτικής σημασίας για μια επιχείρηση.

Επιπλέον, οι διαδικτυακές υπηρεσίες προσφέρουν πολύ καλύτερους όρους για τους πελάτες που τις χρησιμοποιούν. Οι τράπεζες που είναι σε θέση να τις προσφέρουν έχουν τη δυνατότητα να βελτιστοποιήσουν το λειτουργικό τους κόστος και αυτό τους επιτρέπει να έχουν το πλεονέκτημα να παρέχουν ελκυστικά επιτόκια για καταθέσεις και δάνεια.

Κυρία Ρηγοπούλου, με ποιον τρόπο η ProCredit φέρνει την πράσινη μετάβαση στην Ευρώπη;

Για εμάς ως χρηματοπιστωτικό ίδρυμα, η πράσινη μετάβαση είναι μια ολοκληρωμένη προσέγγιση που περιλαμβάνει τρεις τομείς περιβαλλοντικής βιωσιμότητας: πώς επηρεάζουμε το περιβάλλον μέσω των εσωτερικών μας διαδικασιών, πώς αξιολογούμε και διαχειριζόμαστε τον περιβαλλοντικό κίνδυνο κατά τη χορήγηση δανείων στους πελάτες μας και ποια πράσινα δάνεια τους προσφέρουμε.

Ως μέλος του διεθνούς ομίλου ProCredit, κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να υποστηρίξουμε τη μετάβαση σε ένα βιώσιμο μέλλον, θέτοντας το παράδειγμα και το πρότυπο για τους συνεργάτες και τους πελάτες μας. Όλες οι τράπεζες ProCredit αναγνωρίζουν την προστασία του περιβάλλοντος ως βασικό κομμάτι της κοινωνικής τους ευθύνης. Δεν επιδιώκουμε μόνο να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες που προσφέρουμε με στόχο ένα καθαρό περιβάλλον, αλλά εκπαιδεύουμε επίσης το προσωπικό μας και συμβουλεύουμε τους πελάτες μας πώς να βελτιώσουν την επιχείρησή τους ώστε να να την κάνουν πιο βιώσιμη.

Ο Όμιλος ProCredit αποτελεί μέλος της διεθνούς οικονομικής πρωτοβουλίας του ΟΗΕ για την προστασία του περιβάλλοντος, UNEP FI. Όντας ένας από τους υπογράφοντες τις αρχές για υπεύθυνη τραπεζική, ο Όμιλος ProCredit είναι υπέρμαχος της βιώσιμης τραπεζικής σε όλες τις χώρες όπου δραστηριοποιείται.

Ποια πράσινα δάνεια προσφέρετε και ποιοι πελάτες μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν;

Η σταθερή αύξηση του μεριδίου των πράσινων δανείων στο χαρτοφυλάκιό μας τα τελευταία χρόνια αποτελεί απόδειξη των προσπαθειών της ProCredit Bank να υποστηρίξει φιλικές προς το περιβάλλον επενδύσεις για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα. Το 2021, τα πράσινα δάνειά ανέρχονται στο 27% του συνόλου του δανειακού χαρτοφυλακίου. Οι εταιρείες που πραγματοποιούν τέτοιες επενδύσεις δραστηριοοποιούνται σε όλους τους τομείς: από την παραγωγή και το εμπόριο μέχρι τη γεωργία, την παροχή υπηρεσιών και τις μεταφορές. Χρησιμοποιούν τη χρηματοδότηση για νέα μηχανήματα, για βελτιώσεις κτιρίων, επενδύσεις στη διαχείριση απορριμμάτων, ηλεκτρικά αυτοκίνητα, φωτοβολταϊκές μονάδες και βιολογική γεωργία. Επιπλέον, προσφέρουμε χρηματοδότηση σε ιδιώτες που θέλουν να επενδύσουν σε έργα ενεργειακής απόδοσης για τα σπίτια τους για μείωση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας.

Ήταν το 2006 που χορηγήσαμε τα πρώτα πράσινα δάνεια και έκτοτε φροντίζουμε να βελτιώνουμε συνεχώς τη μεθοδολογία μας. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η ProCredit είναι πρωτοπόρος στις χρηματοδότήσεις πράσινης ενέργειας και ενεργειακής απόδοσης. Καταβάλαμε πολλές προσπάθειες για την ενθάρρυνση τέτοιου είδους επενδύσεων και έχουμε αποκτήσει πολύτιμη εμπειρία και γνώση όλα αυτά τα χρόνια, ώστε να έχουμε την τεχνογνωσία για την ανάλυση των πράσινων έργων των πελατών μας.

Πολύ σύντομα θα παρουσιάσουμε ένα νέο λογαριασμό πληρωμών για ιδιώτες, η χρεωστική κάρτα του οπίου θα αποτελείται κατά 82% από βιοδιασπώμενα υλικά φυτικής προέλευσης (καλαμπόκι). Τα κεφάλαια σε αυούς τους πράσινους λογαριασμούς θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για φιλικές προς το περιβάλλον δραστηριότητες.

Οι τράπεζες παρέχουν χρηματοδότηση σε τομείς και επιχειρήσεις που επηρεάζουν το περιβάλλον σε διάφορους βαθμούς. Ποια είναι η πολιτική της τράπεζάς σας για πελάτες που έχουν αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον;

Κύρια αποστολή της ProCredit Bank είναι η υποστήριξη της ανάπτυξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας μας. Ως μακροπρόθεσμος στρατηγικός συνεργάτης των πελατών μας, τους συμβουλεύουμε όχι μόνο για οικονομικά θέματα, αλλά και για περιβαλλοντικά και κοινωνικά θέματα. Αποτελεί την προσέγγισή που έχουμε αναπτύξει και ακολουθούμε από το 2013 για την αξιολόγηση του κοινωνικού και περιβαλλοντικού κινδύνου της επιχειρηματικής δραστηριότητας των πελατών μας. Η τράπεζα προβαίνει σε ενδελεχή ανάλυση και συνεχή παρακολούθηση όλων των οικονομικών δραστηριοτήτων με πιθανές αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον. Αξιολογούμε τον περιβαλλοντικό κίνδυνο για κάθε αίτηση χρηματοδότησης και απορρίπτουμε όσες ενέχουν κίνδυνο για το περιβάλλον ή σχετίζονται με δραστηριότητες που ανήκουν στη λίστα των δραστηριοτήτων που ο όμιλος έχει αποφασίσει πως δεν επιθυμεί να υποστηρίξει. Ως μέρος αυτών των προσπαθειών, το 2020 υιοθετήσαμε μια στρατηγική για δανεισμό των εταιριών που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή πλαστικών και διακόψαμε τη συνεργασία με τις εταιρίες πελάτες μας που δεν ήταν έτοιμες να μετατοπίσουν την παραγωγή τους στη χρήση ανακυκλωμένου υλικού.

Δίνοντας προσοχή και έμφαση σε περιβαλλοντικά ζητήματα κατά τη διαδικασία δανεισμού, στοχεύουμε επίσης στην ευαισθητοποίηση των πελατών μας. Θα συνεχίσουμε προς αυτή την κατεύθυνση και για αυτόν τον σκοπό προετοιμάζουμε πολύ καλά το προσωπικό μας ώστε να μπορέσει να οδηγήσει αποτελεσματικά προς αυτλη την κατεύθυνση μια συζήτηση. Τα θέματα του περιβάλλοντος και της προστασίας του περιβάλλοντος αποτελούν σημαντικό μέρος της εκπαίδευσης του προσωπικού μας, το οποίο στη συνέχεια αναλαμβάνει το ρόλο των συμβούλων και μοιράζεται τις γνώσεις του με τους πελάτες μας στην πορεία τους για μια πιο περιβαλλοντικά και κοινωνικά βιώσιμη επιχείρηση.

Ποιες είναι οι μελλοντικές προτεραιότητες και τα μελλοντικά σχέδια της ProCredit Bank;

Τα υφιστάμενα και μελλοντικά έργα της τράπεζας θα συνεχιστούν προς διάφορες κατευθύνσεις: θα παραμείνουμε μακροπρόθεσμος στρατηγικός εταίρος των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε ασφαλείς και προηγμένες διαδικτυακές υπηρεσίες για επιχειρήσεις και ιδιώτες. Θα συνεχίσουμε να παρέχουμε ανταγωνιστικές υπηρεσίες σε πελάτες με ουσιαστικά επενδυτικά πλάνα.

Θα εργαστούμε επίσης σκληρά για να ενθαρρύνουμε την πράσινη χρηματοδότηση σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, για να υποστηρίξουμε την απαιτητική Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία και τον στόχο της Ευρώπης να γίνει ουδέτερη ως προς τον άνθρακα έως το 2050.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ