Skip to main content

Πρώτη βλάβη σε αστικό των ΚΤΕΛ και οδηγοί του ΟΑΣΘ σε καραντίνα(φωτό)

Προ ημερών τέθηκαν σε ολιγοήμερη καραντίνα κατ' οίκον, δύο οδηγοί του ΟΑΣΘ οι οποίοι είχαν μεταφέρει από το αεροδρόμιο γκρουπ επιβατών.

Γράφει ο Σαλονικιός

Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, όπως και σε όλα τα μέσα μαζικής μετακίνησης, είναι απ' αυτούς που εκτίθενται περισσότερο στην πιθανότητα προσβολής από τον κορωνοϊό. Συγχρωτίζονται καθημερινά με εκατοντάδες διαφορετικούς ανθρώπους, χωρίς μάλιστα, να γνωρίζουν ποιοι είναι, από που έρχονται, ποιος είναι ο προορισμός τους, εν ολίγοις, χωρίς να μπορούν να εκτιμήσουν την πιθανότητα κάποιος απ' αυτούς να είναι φορέας του ιού ή ακόμη και ασθενής.

Από τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ, περισσότερο εκτεθιμένοι στον κίνδυνο του covid-19, είναι οι οδηγοί της λεωφορειακής γραμμής η οποία συνδέει την πόλη με το αεροδρόμιο, καθώς τη χρησιμοποιούν επιβάτες οι οποίοι προέρχονται και από χώρες με μεγάλο αριθμό κρουσμάτων. Σε αυτούς τους εργαζόμενους υπάρχει μεγαλύτερη προσοχή προκειμένου να προφυλαχθούν και οι ίδιοι, οι συνάδελφοί τους αλλά και το επιβατικό κοινό.

Στο πλαίσιο αυτό, όπως μου λέει ο πρόεδρος του Συνδικάτου Δημήτρης Τσερμενίδης, προ ημερών τέθηκαν σε ολιγοήμερη καραντίνα κατ' οίκον, δύο οδηγοί οι οποίοι είχαν μεταφέρει από το αεροδρόμιο γκρουπ επιβατών, προερχόμενων από το Λονδίνο. Αυτό συνέβη πριν ακόμη επιβληθεί από την πολιτεία το μέτρο της υποχρεωτικής καραντίνας για τους προερχόμενους από τη Μεγάλη Βρετανία.

Η διοίκηση του ΟΑΣΘ αλλά και το Συνδικάτο των εργαζομένων, πρότειναν οι δύο οδηγοί να τεθούν σε καραντίνα για καθαρά για προληπτικούς λόγους καθώς δεν είχαν, ούτε έχουν, κανένα απολύτως σύμπτωμα και οσονούπω επιστρέφουν και στη δουλειά τους.

Θυμίζω ότι εδώ και εβδομάδες τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ απολυμαίνονται κάθε βράδυ, ενώ έχει τοποθετηθεί και ειδικό διαχωριστικό το οποίο προστατεύει, όσο γίνεται καλύτερα, τους οδηγούς.

Βεβαίως, τον τελευταίο μήνα, μετά την εμφάνιση του πρώτου κρούσματος στη Θεσσαλονίκη, που ήταν και το πρώτο στη χώρα, η επιβατική κίνηση στον ΟΑΣΘ έχει μειωθεί. Μάλιστα, μετά την επιβολή της απαγόρευσης των άσκοπων μετακινήσεων η μείωση στην επιβατική κίνηση είναι άνω του 50%, όπερ σημαίνει, ότι εκείνος ο κακός χαμός που υπήρχε ως και πριν από έναν, δύο μήνες, πλέον δεν υφίσταται και αυτό, εν προκειμένω, λειτουργεί οπωσδήποτε, ευεργετικά.

Ανάλογα προβλήματα αντιπετωπίζουν ασφαλώς και οι οδηγοί των ΚΤΕΛ που προσφάτως ανέλαβαν γραμμές του ΟΑΣΘ στην ανατολική Θεσσαλονίκη, αλλά και οι παλαιότεροι οι οποίοι εργάζονται σε γραμμές της δυτικής πλευράς του νομού, ήδη από τον περασμένο Μάιο. Πάντως, χθες, σημειώθηκε και η πρώτη αβαρία σε λεωφορείο των ΚΤΕΛ, το οποίο έμεινε και, όπως φαίνεται στη σχετική φωτογραφία, χρειάστηκε να ρυμουλκηθεί στο συνεργείο. Φαίνεται πως ο ιός των βλαβών ο οποίος έχει θερίσει το στόλο του ΟΑΣΘ, είναι μάλλον μεταδοτικός.