Skip to main content

Προβληματισμός για το μποτιλιάρισμα στη συμβολή Μαρτίου – Κ. Καραμανλή (video)

Εδώ και 20 μέρες έχουν αλλάξει οι χρόνοι στους φωτεινούς σηματοδότες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν καθυστερήσεις - Διαμαρτυρίες από τους οδηγούς

Οδηγοί ΙΧ, αλλά και των αστικών λεωφορείων του ΟΑΣΘ, διαμαρτύρονται επειδή τις τελευταίες περίπου είκοσι μέρες μια αλλαγή στους χρόνους των φωτεινών σηματοδοτών στη συμβολή των οδών 25ης Μαρτίου και Κ. Καραμανλή, έχει ως συνέπεια να δημιουργείται μποτιλιάρισμα και μεγάλοι χρόνοι αναμονής επί της 25ης Μαρτίου.

Οι ουρές επί της Μαρτίου, ειδικά τις ώρες αιχμής δεν είναι καινούργιο φαινόμενο, σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή, με πολλά καταστήματα και δραστηριότητες επί της οδού και με μεγάλο πρόβλημα στάθμευσης, είναι και φυσιολογικό. Να σημειωθεί ότι εκτός από τους οδηγούς των ΙΧ και των λεωφορείων, πρόβλημα αντιμετωπίζουν τόσα τα ασθενοφόρα που σταθμεύουν σε παρακείμενη οδό της Μαρτίου, στο παλιό ΙΚΑ, όσο και τα οχήματα της πυροσβεστικής που εξέρχονται από το σταθμό επί της Μαρτίου, στο ύψος της Κρήτης.

Οδηγοί ΙΧ αλλά και οδηγοί του ΟΑΣΘ, που κάνουν τακτικά το δρομολόγιο, παρατήρησαν ότι οι συνθήκες επιδεινώθηκαν το τελευταίο διάστημα και μετέφεραν τον προβληματισμό τους στη Voria.gr.

Και δεν είχαν άδικο, όπως αποδεικνύεται. Από τις 12 Μαρτίου έγιναν αλλαγές στους χρόνους των φωτεινών σηματοδοτών. Η τροποποίηση κρίθηκε αναγκαία από την αρμόδια διεύθυνση Συγκοινωνιακών Έργων της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που έχει στην ευθύνη της τα συγκεκριμένα φανάρια, για να προσαρμοστεί η κίνηση στα νέα δεδομένα.

Ποια είναι αυτά; Οι παρεμβάσεις βιώσιμης αστικής κινητικότητας στην περιοχή, που πέρα από τον ποδηλατόδρομο, είχαν και έργα διευκόλυνσης των πεζών, είχαν ως αποτέλεσμα τον περιορισμό του οδοστρώματος και έτσι οι συνθήκες άλλαξαν.

Ουσιαστικά αυτό που άλλαξε ήταν η αύξηση κατά περίπου πέντε έως δέκα μέτρων του πεζοδρομίου (στη διάβαση) από τον δήμο Θεσσαλονίκης, οπότε περιορίστηκε ο διαθέσιμος χώρος για τα ΙΧ. Η τροποποίηση στους χρόνους, διευκολύνει ως ένα βαθμό την κίνηση στον κεντρικό άξονα της Κ. Καραμανλή, αλλά δημιουργεί καθυστερήσεις στον κάθετο άξονα της Μαρτίου. Και φυσικά το πρόβλημα γίνεται πολύ μεγαλύτερο όταν υπάρχουν διπλοπαρακρίσματα είτε από ΙΧ είτε από φορτηγά που θέλουν να φορτοεκφορτώσουν.

Δεδομένου ότι προτεραιότητα στη στρατηγική αστικής κινητικότητας στην πόλη έχουν οι πεζή μετακινήσεις και οι μετακινήσεις με ποδήλατο, είναι λογικό, όπως εξηγούν στελέχη των τεχνικών υπηρεσιών περιφέρειας και δήμου, αλλά και της Τροχαίας, να υπάρχουν επιπτώσεις στην κυκλοφορία των ΙΧ και των άλλων οχημάτων.

Σε κάθε περίπτωση, το ζήτημα ήδη απασχολεί τις αρμόδιες υπηρεσίες, που από τις 12 Μαρτίου καταγράφουν τις επιπτώσεις στην κίνηση, και το αμέσως επόμενο διάστημα θα γίνουν περαιτέρω βελτιώσεις, ώστε να διευκολυνθεί η κίνηση, τόσο στην άνοδο, όσο και στην κάθοδο της οδού 25ης Μαρτίου.