Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2021
x

ΡΑΠΤΗ: ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ

Η βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας σημείωσε ότι δεν είναι δυνατό η διαμόρφωση των τιμών των διοδίων να αγνοεί τις δυνατότητες της κοινωνίας.

Ερώτηση για τη μείωση των διοδίων απηύθυνε προς τον υπουργό Οικονομικών και τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών η βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Ελένη Ράπτη.

«Η κυβέρνηση στο θέμα των διοδίων πέρασε από το δεν πληρώνω, στο πληρώνω κάθε 10 χιλιόμετρα», σημείωσε η βουλευτής. Πρόσθεσε μάλιστα ότι δεν είναι δυνατό η διαμόρφωση των τιμών των διοδίων να αγνοεί τις δυνατότητες της κοινωνίας και να προσδιορίζεται μόνο με βάση τη σχέση κόστος έργου, απόσβεση, τιμή. 

Η Έλενα Ράπτη ρωτά τους υπουργούς:

1. Υπάρχει σε εξέλιξη κάποια διαδικασία του υπουργείου για αναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης με σκοπό τη μείωση των τιμών των διοδίων;

2. Υπάρχει κάποιο σχέδιο του υπουργείου για διόδια αναλογικά με την διαδρομή κάθε οχήματος;

3. Μπορεί να αναθεωρηθεί η πολιτική του υπουργείου για την κατασκευή διοδίων σε περιοχές που δεν εξυπηρετούνται από δευτερεύουσες οδούς;

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Κύριοι Υπουργοί,

Το ζήτημα των διοδίων έχει τεθεί πολλές φορές τόσο από θεσμικούς παράγοντες όσο και από πολίτες που αναγκάζονται να καταβάλλουν υψηλά τέλη διέλευσης και δυσανάλογα με τη χρήση των δρόμων. Δεν είναι παράδοξο που υπάρχουν διόδια. Κάτι ανάλογο υπάρχει στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη. Το παράδοξο και τελείως ανεπίτρεπτο είναι να κοστίζουν τα διόδια Θεσσαλονίκη-Αθήνα-Θεσσαλονίκη περισσότερο από ένα αεροπορικό εισιτήριο! Δεν είναι δυνατό η διαμόρφωση των τιμών των διοδίων να αγνοεί τις δυνατότητες της κοινωνίας και να προσδιορίζεται μόνο με βάση τη σχέση κόστος έργου, απόσβεση, τιμή. Αν οι συμβάσεις παραχώρησης είναι φτιαγμένες με αυτόν τον τρόπο, τότε ασφαλώς πρέπει να αλλάξουν.

Επίσης εκτός των διοδίων που ήδη υπάρχουν, φαίνεται να έχει δρομολογηθεί και η κατασκευή νέων διοδίων και μάλιστα σε τμήματα του εθνικού δικτύου που δεν υπάρχει δυνατότητα παράλληλης κυκλοφορίας σε δευτερεύων δίκτυο, που σημαίνει σημαντική οικονομική επιβάρυνση για χιλιάδες πολίτες. Ταυτόχρονα δεν είναι λογικό να φτάσουμε στο σημείο να σκεφτόμαστε να μετακινηθούμε λόγω του υψηλού κόστους των διοδίων.

Τέλος, είναι άξιο απορίας γιατί ένα όχημα που θα μπει στο εθνικό δίκτυο στο μέσο μιας διαδρομής να πληρώσει ίδια διόδια με ένα άλλο όχημα που έκανε χρήση του δικτύου από την αρχή της διαδρομής.

Γιατί δηλαδή να μην υπάρχει κάρτα εισόδου στο εθνικό δίκτυο και πληρωμή ανάλογα με την απόσταση που διένυσε το αυτοκίνητο;

Με βάση τα παραπάνω,

Ερωτάσθε κύριοι υπουργοί:

1. Υπάρχει σε εξέλιξη κάποια διαδικασία του υπουργείου για αναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης με σκοπό τη μείωση των τιμών των διοδίων;

2. Υπάρχει κάποιο σχέδιο του υπουργείου για διόδια αναλογικά με την διαδρομή κάθε οχήματος;

3. Μπορεί να αναθεωρηθεί η πολιτική του υπουργείου για την κατασκευή διοδίων σε περιοχές που δεν εξυπηρετούνται από δευτερεύουσες οδούς;




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ