Skip to main content

Ρομποτικές εφαρμογές για ΑμεΑ από μαθητές στην 84η ΔΕΘ

Μαθητές από Γυμνάσια και Λύκεια της Κεντρική Μακεδονίας αναμένεται να παρουσιάσουν στο κοινό της ΔΕΘ τα ρομποτικά τους επιτεύγματα.

Internet of things, έξυπνες πόλεις, σύστημα προειδοποίησης σε όσους παρκάρουν σε χώρους στάθμευσης για ΑμεΑ, ρομποτικό χέρι, σκάκι με τεχνητή νοημοσύνη και άλλα πολλά παρουσιάζονται στο stand του ΝΟΗΣΙΣ στο περίπτερο της ΓΓΕΤ στην 84η ΔΕΘ.

Συγκεκριμένα, το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου το 1ο Γυμνάσιο Αλεξάνδρειας και Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας θα παρουσιάσει το Ρομποτικό χέρι και το Γυμνάσιο Ελληνικού Κολλεγίου του Roboworker. Η παρουσίαση του Roboworker θα επαληφθεί την Πέμπτη 12 και Παρασκεύη 13 Σεπτεμβρίου.

Την επόμενη ημέρα, το 2ο Γενικό Λύκειο Καλαμαριάς εκθέτει το Internet of Things Project. Από την Δευτέρα 9 μέχρι και Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου στο 11o Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς φέρνει στη ΔΕΘ το We Do Care Project.

Επίσης, την Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου το Δημοτικό Σχολείο Οφρυνίου παρουσιάζει το Chess Master Project.

Τέλος, το Σαββατοκύριακο την αυλαία ρίχνει το 1o ΕΠΑΛ Αριδαίας – 1ο ΕΚ Αριδαίας με το Robocity Project.

Ρομποτικό-βιονικό χέρι

1o Γυμνάσιο Αλεξάνδρειας – Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Ένα μεγάλο ποσοστό ατόμων παγκοσμίως, υποφέρουν από σωματικές αναπηρίες καθιστώντας της ζωή τους δύσκολη καθώς δεν μπορούν με ευκολία να πραγματοποιήσουν βασικές καθημερινές δραστηριότητες.

Στην εργασία αυτήν σας παρουσιάζουμε ένα ρομποτικό βιονικό χέρι κατασκευασμένο για άτομα με κινητικά προβλήματα στα άνω άκρα. Το βιονικό χέρι προσαρμόζεται στο άνω άκρο ενός ατόμου παρέχοντας την ευκαιρία ελέγχου του κάθε δακτύλου του με μικροσκοπικούς διακόπτες, όπως επίσης και τη δυνατότητα της αυτόματης ανίχνευσης οποιουδήποτε αντικείμενου και του πιασίματος αυτού χωρίς κανέναν ανθρώπινο έλεγχο.

Με αυτόν τον τρόπο το βιονικό χέρι μπορεί να πραγματοποιεί σχεδόν όλες τις κινήσεις ενός βιολογικού χεριού προσφέροντας βοήθεια σε άτομα να πραγματοποιήσουν τις δραστηριότητες που δεν μπορούσαν.

ΙNTERNET OF THINGS PROJECT

2o ΓΕΛ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

Θέμα αποτελεί η δημιουργία τεχνολογικών εφαρμογών που αποδίδουν άμεσα ή έμμεσα οφέλη και βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολίτων ενός Δήμου ή Κοινότητας, αξιοποιώντας την τεχνολογία Internet of Things μέσω της πλατφόρμας ανάπτυξης Arduino. Οι μαθητές αρχικά κατασκευάζουν τα κυκλώματα ελέγχου έξυπνων συστημάτων ελεγχόμενης στάθμευσης, διαχείρισης απορριμμάτων, ελέγχου φωτισμού και καιρικών φαινομένων, πυρασφάλειας και συναγερμού, ελέγχου μέσω Bluetooth και πράσινης ενέργειας συνδέοντας κατάλληλα τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα (αισθητήρες, σερβοκινητήρες, led, αντιστάσεις, ηλιακά panels κλπ.) με τον μικροεπεξεργαστή Arduino. Στη συνέχεια οι μαθητές προγραμματίζουν τον μικροεπεξεργαστή Arduino ώστε να ελέγχει το αντίστοιχο κύκλωμα.
Οι μαθητές συνδυάζουν γνώσεις προγραμματισμού και φυσικής, δεξιότητες μηχανικής και κατασκευής ηλεκτρονικών κυκλωμάτων για να προσομοιάσουν εφαρμογές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μια έξυπνη πόλη ώστε να γίνει περισσότερο βιώσιμη και φιλική στον πολίτη.

ROBOWORKER

Γυμνάσιο Ελληνικού Κολλεγίου

Ένας μαθητής της Α’ Γυμνασίου του Ελληνικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης θέλησε να συναρμολογήσει έναν ενσύρματο ρομποτικό βραχίονα, τον οποίο συνέδεσαν με τον μικροελεγκτή Arduino, για να κατανοήσει τις δυνατότητες του και τον ονόμασαν μηχανικό εργάτη, δηλαδή «Roboworker».

Σκοπός αυτής της πρωτότυπης κατασκευής είναι να δείξει ο μαθητής, ότι ο ρομποτικός βραχίονας μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε εργασίες φόρτωσης και εκφόρτωσης φορτίων σε βιομηχανίες κάθε είδους. Για αυτό το λόγο κατασκευάσθηκε μια πρωτότυπη κατασκευή Space Rail, όπου πραγματοποιείται σε αυτήν μια επίδειξη της ακρίβειας των κινήσεων
που τελεί ο «Roboworker» στις εργασίες του, όπου μπορεί να πιάνει και μετακινεί φορτία σε μορφή σφαιρών. Ο ρομποτικός βραχίονας είναι τύπου OWI – 535 robotic arm, o οποίος συνδέεται με τον μικροελεγκτή Arduino, αλλά και με πληκτρολόγιο και οθόνη, για την ενσύρματη λειτουργία του από άλλο χρήστη.

Ο «Roboworker» χαρακτηρίζεται από μεγάλη ελευθερία κινήσεων, αλλά και αποτελεσματικότητα στην διεκπεραίωση των εργασιών του.

We Do Care Project

11o Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς

Νοιαζόμαστε πραγματικά. Νοιαζόμαστε για τους συνανθρώπους μας με κινητικά προβλήματα που καθημερινά βιώνουν τον εφιάλτη της μετακίνησης στην πόλη. Ράμπες κλειστές από παρκαρισμένα αυτοκίνητα και θέσεις στάθμευσης κατειλημμένες από αφηρημένους ή ασυνείδητους οδηγούς. Η ρομποτική εφαρμογή WeDoCare είναι  ένας συνδυασμός LegoWEDO 2 και  micro:bit για την προστασία θέσεων παρκινγκ και ραμπών για ΑμεΑ. Οι αισθητήρες του είναι σε θέση να αναγνωρίσουν πότε ένα αυτοκίνητο έχει παρκάρει σε θέση για ΑμεΑ αλλά και να ελέγξει αν διαθέτει την ειδική σήμανση. Σε περίπτωση παράνομης στάθμευσης ο οδηγός δέχεται αρχικά μια προειδοποίηση και αν δεν το απομακρύνει τότε ειδοποιείτε η τροχαία η οποία καταφθάνει άμεσα με ρομποτικό όχημα για να επιδώσει κλήση.

Chess Master Project

Δημοτικό Σχολείο Οφρυνίου

Mπορούν παιδιά της ΣΤ’ τάξης Δημοτικού Σχολείου να ασχοληθούν με τεχνητή νοημοσύνη? Η απάντηση είναι ναι. Το project ChessMasterείναι η πρόταση τους και έχει εφαρμογή στο σκάκι. Τα παιδιά θα παρουσιάσουν τη διαδικασία κατασκευής προγράμματος σε επίπεδο ομάδας, θα παρουσιάσουν τη δυνατότητα προσθήκης «ευφυίας» στον υπολογιστή ώστε να παίζει σκάκι με αξιώσεις, καθώς και τα συμπεράσματά τους για τις βασικές αρχές τεχνητής νοημοσύνης. Τέλος, θα προκαλέσουν το κοινό και τους επισκέπτες να τους νικήσουν μέσα από το Project.

Robocity Project

1ο ΕΠΑΛ Αριδαίας – 1ο ΕΚ Αριδαίας

Σκοπός της εργασίας, είναι η δημιουργία μίας έξυπνης πόλης, με ένα πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα μετακίνησης. Οι μαθητές θα κατασκευάσουν το αστικό περιβάλλον χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά (ανακυκλώσιμα και μη). Θα κατασκευάσουν τον κεντρικό δρόμο της πόλης και τα κτίρια. Στον κεντρικό δρόμο της πόλης θα κινείται αυτόνομα ένα όχημα , το οποίο θα ακολουθεί την πορεία του δρόμου αυτόνομα, χωρίς εξωτερικές παρεμβάσεις.

Το όχημα θα κατασκευαστεί με lego Mindstorms ev3 και θα προγραμματιστεί για το σκοπό αυτό στο περιβάλλον της lego . Οι μαθητές, θα σχεδιάσουν και θα τοποθετήσουν σε ένα σημείο του δρόμου ένα φανάρι ρύθμισης κυκλοφορίας. Το φανάρι θα υλοποιηθεί με έναν ελεγκτή Arduino, ό οποίος θα προγραμματιστεί ώστε κατά περιοδικά διαστήματα αυτό να μεταβαίνει σε κατάσταση ΚΟΚΚΙΝΟ-ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ-ΠΡΑΣΙΝΟ. Το όχημα θα κινείται κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να ακολουθεί τις βασικές αρχές του ΚΟΚ, ανιχνεύοντας το χρώμα του φαναριού και υπακούοντας ανάλογα.