Skip to main content

Σαφείς οδηγίες Κεφαλογιάννη σε ΟΑΣΘ για τα χαλασμένα λεωφορεία

Θα δώσουμε οδηγίες προς τη διοίκηση να τρέξει πολύ γρήγορα κάποιες διαδικασίες για την αποκατάσταση βλαβών, τόνισε ο υπουργός.

Σαφείς οδηγίες προς τον ΟΑΣΘ για το θέμα των ακινητοποιημένων λεωφορείων εξαιτίας βλαβών, πρόκειται να δώσει ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο οποίος αυτή την ώρα συναντάται με τη διοίκηση του Οργανισμού.

"Θα δώσουμε οδηγίες προς τη διοίκηση να τρέξει πολύ γρήγορα κάποιες διαδικασίες για την αποκατάσταση βλαβών στα λεωφορεία μέχρι να πάμε στους διαγωνισμούς για τα νέα λεωφορεία τα οποία εντός διετίας θα παραδοθούν αλλά και τις διαδικασίας για τα ΚΤΕΛ για τη μίσθωση" τόνισε σε δηλώσεις του ο υφυπουργός μετά τη συνάντηση που είχε στο δημαρχείο με τον δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα. Όπως ανέφερε παράλληλα όπου χρειάζεται θα δοθεί και η απαραίτητη χρηματοδότηση για την αποκατάσταση των βλαβών.

Διαβάστε - ΟΑΣΘ: Άλυτο παραμένει το μυστήριο με τα χαλασμένα λεωφορεία

Αναφερόμενος στην εικόνα του ΟΑΣΘ ο κ. Κεφαλογιάννης σημείωσε ότι δεν είναι η κατάσταση αυτή που θα ήθελαν στο υπουργείο. Υπενθύμισε ότι ενώ είχε τρέξει ένα γρήγορο πρόγραμμα αποκατάστασης μέσα στο καλοκαίρι, "λόγω της παλαιότητας του στόλου δυστυχώς έχουν αυτές τις βλάβες, με αποτέλεσμα ενώ είχαμε φτάσει σε ένα σχετικά καλύτερο σημείο σε σχέση με το αρχικό του Ιουλίου, να βλέπουμε αυτή τη στιγμή να αποσύρονται λεωφορεία".

Ερωτηθείς εάν υπάρχει χρονοδιάγραμμα, τόνισε ότι αυτό θα το πουν οι τεχνικοί σύμβουλοι της εταιρείας για το πόσα λεωφορεία θα επιδιορθώνονται είτε ημερησίως είτε εβδομαδιαία είτε μηνιαία. "Περιθώρια δεν υπάρχουν", σημείωσε ο κ. Κεφαλογιάννης, στις δηλώσεις του.



Εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι μέσα στις επόμενες ημέρες θα βγει θετική απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τη σύμβαση με τα ΚΤΕΛ. "Πριν από 10 περίπου μέρες βγήκε μια αναβλητική απόφαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και πιστεύουμε ότι τις επόμενες ημέρες θα βγεί η απόφαση, εκτιμάται θετική, ώστε 100 λεωφορεία μέσα από τη συνεργασία ΚΤΕΛ -ΟΑΣΘ να έρθουν στην κυκλοφορία στη Θεσσαλονίκη. Εφόσον είναι θετική η απόφαση του Ε.Σ. εντός του Μαρτίου να έχουμε τα καινούργια λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη", τόνισε.

Ο υφυπουργός κατά τη συνάντησή του με τον κ. Ζέρβα συζήτησε τα επόμενα βήματα για τη βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης. "Το υπουργείο είναι σε απόλυτη συνεργασία με τον δήμαρχο ο οποίος έθεσε μια σειρά από διάφορα ζητήματα αλλά και τις διάφορες συνέργειες με μεταφορείς της πόλης. Είμαστε σε συνεργασία με τον δήμο για να ξεπεράσουμε αυτά τα προβλήματα και είμαστε βέβαιοι ότι με βάση τις ενέργειες που θα γίνουν το επόμενο διάστημα όπως με τη προμήθεια των λεωφορείων και τη συνεργασία με το ΚΤΕΛ εντός του επόμενου μήνα άλλα και τον μεγάλο διαγωνισμό ο οποίος θα βγει στον αέρα μέχρι τον Ιούνιο και θα μπορούμε να πάμε σε προμήθεια καινούργιων λεωφορείων μέσα στο 2021 η εικόνα της πόλης θα βελτιωθεί αισθητά" υπογράμμισε ο κ. Κεφαλογιάννης.

Για το θέμα του Μετρό ο υφυπουργός επανέλαβε ότι ισχύει το χρονοδιάγραμμα. "Είμαστε αισιόδοξοι ότι οι εργασίες θα προχωρήσουν κανονικά από τη στιγμή που υπάρχει η τελευταία απόφαση του ΚΑΣ".

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας μίλησε για γόνιμη συνεργασία μεταξύ υπουργείου και δήμου όχι μόνο στο θέμα των αστικών συγκοινωνιών, αλλά για όλα τα ζητήματα μεταφορών.

Όπως τόνισε ο κ. Ζέρβας, στη συνάντηση εξετάστηκαν σοβαρά ζητήματα, όπως το θέμα των λεωφορειολωρίδων, των ταξί, αλλά και της μικροκινητικότητας.

"Συζητήσαμε επί μακρόν όλες τις εξελίξεις στο θέμα του ΟΑΣΘ και όλα όσα έχουν να κάνουν με τον διαγωνισμό με τα ΚΤΕΛ, με τη μίσθωση των μεταχειρισμένων οχημάτων όπως και το μέλλον του ΟΑΣΘ ώστε να έχουμε μέσα σε αυτή την περίοδο να έχουμε και καινούργια οχήματα και τον φορέα διαχείρισης ούτως ώστε να λυθεί οριστικά το θέμα των λεωφορείων για την πόλη της Θεσσαλονίκης" τόνισε ο δήμαρχος.

Στο επίκεντρο της συνάντησης βρέθηκαν ακόμα τα θέματα της μικροκινητικότητας. Βασικός διαχωρισμός θα είναι η ταχύτητα και με βάση αυτή θα προκύψουν και οι κανόνες χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών αλλά και ζητήματα που αφορούν την Τοπική Αυτοδιοίκηση, όπως η καταβολή τελών και η οριοθέτηση χώρων εναπόθεσης των οχημάτων αυτού του τύπου.

"Χαιρόμαστε που η κυβέρνηση φέρνει σύντομα ένα κανονιστικό πλαίσιο για το θέμα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, από τα σκούτερ, τα πατίνια μέχρι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ένα θέμα που έχουμε ψηλά στην ατζέντα μας και επιτέλους μπαίνει κι αυτό σε μια σωστή βάση, για μπορούμε εμείς ως δήμος, αλλά και οι πολίτες να εξυπηρετούνται", ανέφερε.

Η συζήτηση επεκτάθηκε και στη δυνατότητα δημιουργίας υδατοδρομίων, με τον Υφυπουργό να παρουσιάζει όλα τα δεδομένα αναφέροντας πως στόχος της κυβέρνησης είναι να υπάρχουν το 2021 περίπου 80 με 100 υδατοδρόμια σε όλη τη χώρα, με αυξημένο το ενδιαφέρον για τη Βόρεια Ελλάδα και τις Σποράδες.

Από την πλευρά του Δήμου Θεσσαλονίκης τέθηκε το σημαντικό ζήτημα της διάνοιξης τμήματος της οδού Μιχαήλ Ψελλού μεταξύ των οδών Κ. Καραμανλή και Α. Παπαναστασίου που πρόκειται να εξυπηρετεί τον τερματικό σταθμό του Μετρό της Νέας Ελβετίας. Συγκεκριμένα απαιτείται η χρηματοδότηση και η επιτάχυνση των διαδικασιών για την συντέλεση των απαλλοτριώσεων και των απαραίτητων τεχνικών έργων ( διευθέτηση ρέματος Κηφισιάς, κατασκευή κόμβου για τη σύνδεση με την οδό Α. Παπαναστασίου). Από την πλευρά του Υφυπουργού υπήρξε θετική ανταπόκριση για την προώθηση του ζητήματος και την επίλυση του προβλήματος.

Επιπλέον συζητήθηκε το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της εκπόνησης του ρυθμιστικού σχεδίου για την αντιπλημμυρική προστασία της Θεσσαλονίκης και η πορεία της δημοπράτησης της μελέτης για την αναβάθμιση της περιφερειακής τάφρου.

Κλείνοντας, υπήρξε ενημέρωση για την οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τα αντίστοιχα δίκτυα και για την κατασκευή της εξωτερικής περιφερειακής οδού ( Fly Over).

Στη συνάντηση ήταν παρόντες πέραν των δύο ανδρών, οι κ. Ε. Κυριζίδης Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Μήτρου Δημήτριος τεχνικός σύμβουλος του Δημάρχου.