Skip to main content

SEAMX: Η spin off του ΑΠΘ που απογειώνει την εμπειρία των αθλητικών διοργανώσεων

Βασίστηκε στο ερευνητικό έργο του ΤΕΦΑΑ Σερρών και βελτιώνει τη διαχείριση και εμπειρία των αθλητικών events για διοργανωτές, χορηγούς και αθλητές

Στόχος της είναι να μεγιστοποιεί τα οφέλη μιας αθλητικής διοργάνωσης για τους διοργανωτές και τους χορηγούς της, αλλά και να βελτιώνει την εμπειρία για τους συμμετέχοντες σε αυτή. Η SEAMX, spin off του ΑΠΘ, θέλει να κάνει αυτό ακριβώς που λέει το όνομά της (seamless experience: αδιάλειπτη εμπειρία), να βρίσκεται δηλαδή από την πρώτη στιγμή αδιάλειπτα στο πλευρό όσων παίρνουν μέρος σε μια αθλητική διοργάνωση.

Η εταιρεία που δημιουργήθηκε πριν από λίγο καιρό με την πρωτοβουλία του καθηγητή Διοίκησης Αθλητισμού και διευθυντή του Εργαστηρίου Αθλητικής Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας στο ΤΕΦΑΑ Σερρών, Νίκου Θεοδωράκη, αλλά και με τη σύμπραξη του business developer, Petter Hederstedt, είναι έτοιμη να προσφέρει τις υπηρεσίες της από 1ης Νοεμβρίου. Αυτό που φέρνει ουσιαστικά στην αγορά αθλητικών διοργανώσεων είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα, που αλλάζει το μοντέλο διαχείρισης τους και η οποία θα στοχεύσει σε πρώτη φάση στα δρομικά γεγονότα της Ελλάδας, πάνω από 1.000 σε αριθμό, και σε επόμενη φάση σε δρομικές διοργανώσεις στο εξωτερικό και άλλους αθλητικούς αγώνες. Σε αυτό το στάδιο η SEAMX εστιάζει σε αθλητικές διοργανώσεις μικρής κλίμακας μέσα από τις οποίες θα έχει και τη δυνατότητα να τεστάρει και να βελτιώσει ακόμα περισσότερο την τεχνολογία της.

Τι κάνει όμως η SEAMX που φιλοδοξεί να αλλάξει τις αθλητικές διοργανώσεις; Ο διοργανωτής ενός αγώνα δρόμου εν προκειμένω μπαίνει σε αυτή, δημιουργεί το event του και το διαχειρίζεται αξιοποιώντας τα εργαλεία της. Μέσω ενός συνδέσμου πραγματοποιούνται οι εγγραφές και οι πληρωμές, ενώ δημιουργείται ένας δίαυλος άμεσης και μαζικής επικοινωνίας με e-mails και ειδοποιήσεις στο κινητό απευθείας με τους συμμετέχοντες. Ουσιαστικά με μερικά κλικ μπορεί κανείς να δημιουργήσει την αθλητική του διοργάνωση και να τη διαχειριστεί από ένα κεντρικό πάνελ, που του δίνει έλεγχο κάθε πτυχής του event του.

Από την πλευρά τους οι συμμετέχοντες, αφού εγγραφούν και πληρώσουν αξιοποιούν την εφαρμογή του αγώνα και από εκεί παίρνουν πληροφορίες και ειδοποιήσεις, αλλά και μια σειρά προτάσεων για το πώς θα προετοιμαστούν καλύτερα γι’ αυτόν, από το τι παπούτσια θα χρειαστούν μέχρι τι δυσκολίες έχει η διαδρομή. Στόχος αυτής της επικοινωνίας είναι στο διάστημα που μεσολαβεί από την εγγραφή τους μέχρι τον αγώνα, που συνήθως είναι μεγάλο, να διατηρούνται ζεστοί και ο ενθουσιασμός τους να βρίσκεται ψηλά.

Όσο για τους χορηγούς, μέσω αυτών των διεπαφών που εξασφαλίζει η πλατφόρμα, μαθαίνουν το προφίλ του κοινού όπου θα στοχεύσουν και μπορούν να μετρήσουν τα αποτελέσματα της χορηγίας τους.
«Τα δύο βασικότερα ζητούμενα για έναν διοργανωτή ενός αθλητικού γεγονότος είναι να συγκεντρώσει κόσμο και έσοδα. Η SEAMX κάνει και τα δύο» λέει στη Voria ο Νίκος Θεοδωράκης.

Η SEAMX έχει διακριθεί σε περισσότερους από πέντε διαγωνισμούς σε μια διετία, με τελευταίο τον Next Stage Challenge 2021, όπου έλαβε το πρώτο βραβείο στην κατηγορία εσόδων, και συνεχίζει δυναμικά.

Η καινοτόμος ιδέα και η έρευνα στο ΑΠΘ

Η ιδέα της SEAMX γεννήθηκε στο Εργαστήριο Αθλητικής Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας στο ΤΕΦΑΑ Σερρών. Εκεί ο Νίκος Θεοδωράκης μέσα από έρευνες μαζί με μια ομάδα φοιτητών, προπτυχιακών, μεταπτυχιακών και διδακτορικών, διαπίστωσε την ανάγκη για μια τεχνολογία που θα βοηθά τους διοργανωτές δρομικών εκδηλώσεων να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη τους από τις διοργανώσεις, αλλά και τους συμμετέχοντες δρομείς να απολαμβάνουν καλύτερων υπηρεσιών. Ο ίδιος έχοντας εμπειρία από αθλητικές διοργανώσεις, μεταξύ των οποίων και από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, είχε αφουγκρασθεί αυτή την ανάγκη, γι’ αυτό και θέλησε να τη διερευνήσει περισσότερο μέσω του εργαστηρίου. Έτσι, προέκυψε η SEAMX ως spin off του ΑΠΘ, αφού πρώτα η επιχειρηματική ιδέα κάθισε στα θρανία του OK! Thess. Στο πλευρό του Νίκου Θεοδωράκη βρέθηκε και ο Σουηδός Petter Hederstedt, που είχε τεχνογνωσία στην ανάπτυξη start ups. Παρόλο που η πανδημία πάγωσε για λίγο τον σχεδιασμό, έδωσε την ευκαιρία για περισσότερη έρευνα, ώστε η πλατφόρμα να γίνει ένα πολύτιμο εργαλείο στην αγορά των αθλητικών διοργανώσεων.

Αυτή την περίοδο η SEAMX έχει επαφή με ένα δίκτυο business angels και venture capitals, ώστε να χρηματοδοτήσει περαιτέρω τη δραστηριότητά της. Στόχος είναι, αφού εξασφαλίσει τα κεφάλαια, το προσωπικό της να απαρτίζεται από τους φοιτητές που με τις ιδέες και την έρευνά τους συνέβαλαν στο πρότζεκτ. «Η πανεπιστημιακή έρευνα πρέπει να βγαίνει στην αγορά, ώστε να κερδίζει τόσο το Πανεπιστήμιο όσο και η κοινωνία. Το ΑΠΘ στηρίζει έμπρακτα και ενεργά την επιχειρηματικότητα» σημειώνει ο Νίκος Θεοδωράκης.