Skip to main content

Το lockdown γονάτισε τις εξαγωγές στην ελληνική ένδυση - κλωστοϋφαντουργία

Το μεγαλύτερο πλήγμα στις εξαγωγές δέχθηκαν τα ελληνικά brands-Η μείωση των αμιγώς εξαγωγικών επιχειρήσεων private label κινήθηκε σε μικρότερο ποσοστό

Σημαντική μείωση καταγράφηκε λόγω της πανδημίας σε όλα τα μεγέθη της αλυσίδας ένδυσηςκλωστοϋφαντουργίας στην Ελλάδα το δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2020, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ).

Συνολικά στο δεκάμηνο του 2020 καταγράφηκε μείωση των πωλήσεων χονδρικής στην εγχώρια αγορά -30%, μείωση των λιανικών πωλήσεων -17%, μείωση των εξαγωγών κατά -23% και μείωση των εισαγωγών κατά -19%, ενώ στο διάστημα αυτό περιλαμβάνονται οι επιπτώσεις μόνο από το πρώτο lockdown στην Ελλάδα και στις ευρωπαϊκές αγορές.

Το μεγαλύτερο πλήγμα στις εξαγωγές δέχθηκαν τα ελληνικά brands, ενώ η μείωση των αμιγώς εξαγωγικών επιχειρήσεων private label κινήθηκε σε μικρότερο ποσοστό.

Η συνολική αξία των ελληνικών εξαγωγών ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας ανήλθε σε 1,26 δισ. ευρώ το πρώτο δεκάμηνο του 2020, έναντι 1,6 δισ. ευρώ κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

Το δεύτερο lockdown που ξεκίνησε στις αρχές Νοεμβρίου αναμένεται ότι θα επιδεινώσει ακόμη περισσότερο την κακή πορεία του 2020, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του ΣΕΠΕΕ. Παρά τη σημαντική αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων και την έναρξη λειτουργίας του click away από τα μέσα Δεκεμβρίου, ο τζίρος των επιχειρήσεων ένδυσης στο δίμηνο Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου εκτιμάται ότι θα κινηθεί μεταξύ 20% και 30% της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Συνολικά, η πτώση του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων ένδυσης για το 2020 εκτιμάται ότι θα κινηθεί μεταξύ 30% και 40%.