Skip to main content

Στη Zante Ferries η γραμμή Αλεξανδρούπολη - Σαμοθράκη

Επιδοτούμενα, καθημερινά, δρομολόγια για 9 μήνες - Εντός των ημερών στον αέρα ο διαγωνισμός για τη γραμμή Λήμνος – Σαμοθράκη – Αλεξανδρούπολη.

Νέα αρχή, με τη γνώριμη της, ωστόσο, Zante Ferries κάνει η Σαμοθράκη, καθώς κατά τον πρόσφατο διαγωνισμό του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για τη σύνδεση του ακριτικού νησιού με την Αλεξανδρούπολη, ήταν η μοναδική που, τελικά, έλαβε μέρος.   

Η Zante Ferries, με το πλοίο «Αδαμάντιος Κοραής», θα συνεχίσει να πραγματοποιεί τα δρομολόγια Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκης, βάσει της σύμβασης που υπογράφηκε μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού.

Σημειώνεται πως τα δρομολόγια θα είναι καθημερινά και επιδοτούμενα. Στη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη με επιστροφή, η επιδότηση θα ισχύει για εννέα μήνες. Μέχρι τώρα επιδοτούμενα ήταν μόνο τα τέσσερα δρομολόγια ανά βδομάδα. Την καλοκαιρινή περίοδο που υπολογίζεται από τις 8 Ιουνίου έως και 6 Σεπτεμβρίου (σύνολο δεκατρείς εβδομάδες), δεν θα υπάρχει επιδότηση, ωστόσο η εταιρεία έχει υποχρέωση εκτέλεσης ενός δρομολογίου την ημέρα, άνευ καταβολής μισθώματος.

Αξίζει να σημειωθεί πως εντός των επόμενων ημερών θα βγει στον «αέρα» και ο διαγωνισμός για τη νέα γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη – Λήμνος και επιστροφή, για την οποία προβλέπονται τρία δρομολόγια με επιδότηση την εβδομάδα κατά την προαναφερθείσα θερινή περίοδο.

Το «Αδαμάντιος Κοραής» που εκτελούσε κατά κύριο λόγο δρομολόγια προς τις Κυκλάδες, είχε αναλάβει τη σύνδεση του νησιού με την Αλεξανδρούπολη, μετά από το βαρύ πλήγμα που δέχθηκε το καλοκαίρι όταν έμεινε επί μέρες χωρίς καράβι, με αποτέλεσμα οι άνθρωποι του τουρισμού να καταγράψουν σημαντικές ζημιές, το μέγεθος των οποίων ακόμη και σήμερα δεν έχει ακριβώς προσδιορισθεί καθώς δεν είναι λίγοι που ανησυχούν για ενδεχόμενα «απόνερα» που δεν αποκλείεται να επηρεάσουν και τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν.

Σημειώνεται πως το «Αδαμάντιος Κοραής» είναι χωρητικότητας 1.100 ατόμων και 250 αυτοκίνητων, όταν το προηγούμενο πλοίο που εξυπηρετούσε το νησί ήταν 600 ατόμων. Το μήκος του είναι 100 μέτρα, ενώ η ταχύτητα του είναι 18,6 κόμβοι.

Ικανοποιημένοι οι εκπρόσωποι του τουρισμού

Η Voria.gr μίλησε με ανθρώπους του τουρισμού της περιοχής, οι οποίοι δηλώνουν ικανοποιημένοι από την εξέλιξη καθώς όπως λένε πρόκεται για ένα πλοίο, το οποίο βρίσκεται ήδη αρκετό καιρό στη γραμμή, έχοντας συγκεντρώσει τα θετικά σχόλια της συντριπτικής πλειοψηφίας των επιβατών.

«Η εξέλιξη ήταν θετική για το νησί. Ωστόσο, επιπρόσθετα, έχουμε επισημάνει και ζητούμε με επιστολή μας τόσο προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, όσο και προς την πλοιοκτήρια εταιρεία, το εύρος των δρομολογίων για το καλοκαίρι να είναι ημέρας, προκειμέου οι τουρίστες να έχουν τη δυνατότητα να μένουν στο νησί για κάποιες ώρες,  να διαμορφωθεί ετήσιο πρόγραμμα δρομολογίων και ευέλικτη τιμολογιακή πολιτική» τονίζει στη Voria.gr ο πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Σαμοθράκης, Γιάννης Γλήνιας υπογραμμίζοντας πως μέχρι σήμερα το πρόγραμμα των δρομολογιών ανακοινώνεται κάθε εβδομάδα, γεγονός που δεν δίνει τη δυνατότητα για προγραμματισμό καλοκαιρινών διακοπών. «Το επόμενο διάστημα θα πάμε σε τουριστικές εκθέσεις σε Βελιγράδι, Σόφια, Βερολίνο, από όπου προέρχεται και η πλειονότητα των τουριστών που επισκέπτεται τη Σαμοθράκη. Δεν είναι δυνατόν να μην υπάρχει πρόγραμμα δρομολογίων για να ξέρει ο τουρίστας πως θα κινηθεί και ποιο διάστημα» σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Γλήνιας.  

Έργα εκβάθυνσης στα λιμάνια της Σαμοθράκης

Οι καλές ειδήσεις για το νησί πάντως συνεχίζονται καθώς σύντομα αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα εκβάθυνσης στο λιμάνι της Καμαριώτισσας, αλλά και στο «δευτερεύον» λιμάνι των Θέρμων. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 400.000 ευρώ, ενώ ως ανάδοχος φέρεται η ΑΚΜΩΝ ΑΤΕ. Σημειώνεται πως τεχνική υπηρεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας υλοποίησε μελέτη για τα δύο λιμάνια και η όλη διαδιακασία έτρεξε ως fast track, προκειμένου να ξεκινήσουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα τα έργα.

Το λιμάνι της Καμαριώτισσας, που αποτελεί το βασικό λιμάνι του νησιού δεν έχει καθαριστεί για χρόνια με αποτέλεσμα το βάθος του από 10 μέτρα να είναι πλέον, σύμφωνα με πληροφορίες, στα 5 μέτρα, ενώ των Θερμών είχε κλείσει εντελώς, με συνέπεια να πρέπει να ξεμπαζωθεί προκειμένου να έχει τη δυνατότητα να υποδέχεται ταχύπλοα. Οι προγραμματισμένες παρεμβάσεις αναμένεται να ολοκληρωθούν την άνοιξη.