Skip to main content

Στον ψηφιακό μετασχηματισμό επενδύουν τα ΕΛΤΑ - Το ρομποτικό σύστημα της Θεσσαλονίκης

Στόχος η μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης και η βελτίωση των δεικτών απόδοσης της εταιρείας - Πώς λειτουργεί το νέο σύστημα

Είναι έξυπνα, ταχύτατα, ευέλικτα και μεθοδικά. Ο λόγος για τα 45 mini robots του ομίλου ΕΛΤΑ που έχουν εγκατασταθεί στο Κέντρο Διαλογής στο Ωραιόκαστρο και δίνουν τη δυνατότητα διαχείρισης περίπου 3.000 δεμάτων την ώρα. Μπορούν να εξυπηρετήσουν 120 εξόδους, δηλαδή ταχυδρομικούς κωδικούς και να μεταφέρουν από έναν απλό φάκελο, μέχρι ένα δέμα βάρους 10 κιλών.

Τo ρομποτικό σύστημα διαλογής του ομίλου ΕΛΤΑ, που αποτελεί το μοναδικό πανευρωπαϊκά, παρουσιάστηκε σήμερα από τη διοίκηση των ΕΛΤΑ στους δημοσιογράφους.

 

Τα robots του Ομίλου ΕΛΤΑ μπορούν να διαχειριστούν σχεδόν το 80% των εισερχομένων αντικειμένων, να τα ζυγίσουν αυτόματα και να τα στείλουν με απόλυτη ακρίβεια στον σάκο του παραλήπτη για άμεση αποστολή.

Όπως τόνισε ο γενικός διευθυντής επιχειρησιακών λειτουργιών του ομίλου, Σάββας Δάνδολος, τα λάθη πλέον έχουν σχεδόν εκμηδενιστεί καθώς αγγίζουν το 0,004% όταν πριν την απόκτηση των robots άγγιζαν το 10%.

Σε πλήρες πρόγραμμα, σε ένα 24ωρο όπως τόνισε ο διευθυντής των κέντρων διαλογής των ΕΛΤΑ, Αργύρης Ασημακόπουλος, τo ρομποτικό σύστημα μπορεί να διαχειριστεί έως και 80.000 δέματα.

Αξίζει να σημειωθεί πως το πρώτο ρομποτικό σύστημα λειτούργησε πέρυσι το Σεπτέμβριο στην Αθήνα, ενώ στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2022 άρχισε τη λειτουργία του αυτό της Θεσσαλονίκης. Η επένδυση σε Αθήνα (όπου εξυπηρετούν 120 robots) και στη Θεσσαλονίκη όπου επί του παρόντος είναι 45 αγγίζει τα 1,2 εκατ. ευρώ.

Τα robots λειτουργούν με μπαταρία για 4 συνεχόμενες ώρες ενώ επαναφορτίζουν, κατόπιν ειδοποίησης του ειδικού αισθητήρα, για 4 λεπτά πριν επιστρέψουν πάλι στην πίστα

Μειώνει δραστικά τους χρόνους

Σύμφωνα με τα στελέχη του ομίλου ΕΛΤΑ «το ρομποτικό σύστημα μειώνει δραστικά τους χρόνους σε μία κρίσιμη διαδικασία - που μέχρι πρότινος ήταν χειρωνακτική - και αναμένεται να τριπλασιάσει τη δυνατότητά του ομίλου σε δεδομένο χρόνο, διασφαλίζοντας την παράδοση στους παραλήπτες, την επόμενη ημέρα».

Παράλληλα όπως τόνισαν τα robots δεν αντικαθιστούν ούτε υποκαθιστούν τον ανθρώπινο παράγοντα, αντιθέτως όπως είπαν «δίνουν δυνατότητα καλύτερης αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας. Παράλληλα, προσφέρουν ένα covid free περιβάλλον, με μεγιστοποίηση των συνθηκών υγειονομικής ασφάλειας, για εργαζόμενους αλλά και καταναλωτές και περιορίζει σημαντικά το κόστος διαλογής των αντικειμένων».

«Αν υπάρχει κάτι για το οποίο είμαστε ήδη υπερήφανοι, είναι ότι τα ΕΛΤΑ αναβαθμίζονται τεχνολογικά και οργανωτικά, είναι πλέον κερδοφόρα, ενώ ήδη προσφέρουν νέα καινοτόμα ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες, τα οποία βρίσκονται πλέον μπροστά στα μάτια σας. Εδώ, στο Κέντρο διαλογής Θεσσαλονίκης, και από αύριο στο περίπτερο μας στη ΔΕΘ. Και όλα αυτά, διατηρώντας, τον κοινωνικό τους ρόλο: προσφέροντας προσιτή και ανθρώπινη εξυπηρέτηση στους πολίτες» ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλός του ομίλου, Γιώργος Κωνσταντόπουλος ο οποίος έκανε ιδιαίτερη μνεία στις νέες υπηρεσίες του ομίλου τις έξυπνες θυρίδες, τον ψηφιακό ταχυδρόμο και την χρήση των drones. «Επιλέξαμε να εξελίξουμε τον αρχαιότερο οργανισμό του ελληνικού κράτους και να διαμορφώσουμε ένα παράδειγμα, ένα παράδειγμα για το πώς μια εταιρεία του ευρύτερου δημόσιου τομέα μπορεί να γίνει τεχνολογικά καινοτόμος, προσφέροντας υπηρεσίες ουσίας, και ταυτόχρονα, οικονομικά υγιής και επιχειρηματικά ανταγωνιστική. Πρόκειται για ένα στοίχημα το οποίο κερδίζουμε και είμαστε αποφασισμένοι να ολοκληρώσουμε με επιτυχία» κατέληξε ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου.