Skip to main content

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ανοίγει για 2 ημέρες ο Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός

Τι λέει ο Ταχιάος για το άνοιγμα του σταθμού στον ΝΣΣ για το κοινό, ποιες είναι οι σημαντικές εκκρεμότητες στους σταθμούς, τι γίνεται με τους συρμούς

Την ευκαιρία να πάρουν μια πρώτη εικόνα από το πώς θα είναι ο σταθμός του μετρό στον νέο σιδηροδρομικό σταθμό, θα έχουν οι Θεσσαλονικείς στο πλαίσιο του φετινού Open House, το ερχόμενο Σαββατοκύριακο.

Ο σταθμός θα ανοίξει ειδικά για το Open House και όπως τόνισε στη Voria.gr ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό ΑΕ», Νίκος Ταχιάος, «αν και είναι υπό κατασκευή οι δυο όροφοι (υπόγεια επίπεδα) του σταθμού είναι επισκέψιμοι. Είναι οι δυο πάνω όροφοι (παρότι υπόγειοι) και οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να τους δουν όπως θα είναι όταν λειτουργήσει το μετρό. Μηχανικοί της 'Αττικό Μετρό ΑΕ' θα είναι εκεί για να ενημερώνουν τους πολίτες σχετικά με το τι βλέπουν, αλλά και για το πώς θα λειτουργήσει ο σταθμός, όταν ολοκληρωθεί το έργο. Ολοκληρωμένα εκεί είναι μόνο τα έργα πολιτικού μηχανικού, ενώ όπως και σε όλους τους σταθμούς υπάρχουν πάρα πολλές εκκρεμότητες. Αποφασίσαμε να ανοίξουμε για το κοινό τον συγκεκριμένο σταθμό για πρώτη φορά, με την ευκαιρία του Open House, προκειμένου να έχουν οι Θεσσαλονικείς τη δυνατότητα να δουν την πρόοδο των εργασιών κι όχι φυσικά έναν ολοκληρωμένο σταθμό».

Το ωράριο που θα είναι ανοιχτός ο Σταθμός για όποιον το επιθυμεί (δεν απαιτείται κάποια κράτηση) ο συγκεκριμένος σταθμός είναι από τις 10.00' το πρωί ως τις 14.00' και το Σάββατο και την Κυριακή.

Σημαντικές εκκρεμότητες

Ο κ. Ταχιάος επισήμανε ότι οι εκκρεμότητες στους σταθμούς είναι πολύ μεγάλες. Εξάλλου, και ο ίδιος σε ανάρτησή του στο Facebook έδωσε μια εικόνα του σταθμού Σιντριβάνι, που είχε ανοίξει επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για να τον επισκεφτεί ο πρωθυπουργός, προκειμένου να καταδείξει την πλασματική εικόνα του τότε σε σχέση με τη σημερινή πραγματικότητα του σταθμού.

«Υπάρχουν σε όλους τους σταθμούς ζητήματα αρχιτεκτονικών διαμορφώσεων, ενώ σε κανέναν σταθμό δεν έχουν προχωρήσει σε σοβαρό βαθμό τα ηλεκτρομηχανολογικά. Εκείνο που έχει γίνει είναι η ολοκλήρωση των έργων πολιτικού μηχανικού, όπως τα λέμε. Για παράδειγμα φέτος δεν μπορούμε να ανοίξουμε για το κοινό τον σταθμό Σιντριβάνι, επειδή δεν είναι καν προσβάσιμος. Εκτελούνται έργα που απαιτούν σκαλωσιές και έχουν κλείσει τις σκάλες για να περάσει ο κόσμος. Οι ψευδοροφές αποξηλώθηκαν για να περαστούν καλώδια, τα οποία κρέμονται. Η διαμόρφωση των εσωτερικών χώρων δεν έχει γίνει», είπε ο κ. Ταχιάος.

Το «αγκάθι» των ηλεκτρομηχανολογικών

Ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό ΑΕ» μάλιστα αναφερόμενος στα ηλεκτρομηχανολογικά, τα χαρακτήρισε ως ένα από τα μείζονα προβλήματα συνολικά του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης, που οδήγησαν και στο σημερινό χρονοδιάγραμμα λειτουργίας του έργου για το 2023.

Όπως τόνισε ο κ. Ταχιάος, «κανένας σταθμός της βασικής γραμμής δεν έχει ηλεκτρομηχανολογικά. Μιλάμε για εκατοντάδες χιλιόμετρα καλωδίων, που δεν έχουν περαστεί και πρέπει να γίνουν χρονοβόρες εργασίες. Είναι ένα τεράστιο έργο, το οποίο πρέπει να τρέξουμε και να ολοκληρώσουμε, όμως ο χρόνος που απαιτείται είναι αμείλικτος. Σκεφτείτε ότι θα χρειαστούν 15 μήνες δοκιμών, αφού τοποθετηθούν τα καλώδια και ολοκληρωθούν οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες και επιπλέον τρεις μήνες δοκιμαστικά δρομολόγια των συρμών του μετρό, χωρίς επιβάτες, για να λειτουργήσει το σύστημα. Γι' αυτό και δίνουμε ως χρονοδιάγραμμα λειτουργίας το 2023, λόγω των πολλών εκκρεμοτήτων».

Έρχονται οι συρμοί

Σε ό,τι αφορά στους συρμούς του μετρό ήδη έχουν φτάσει στη Θεσσαλονίκη τέσσερις και παραδίδεται ένας κάθε μήνα μέχρι τον τελικό αριθμό των 18, όπως είπε ο κ. Ταχιάος.