Skip to main content

Τα Καλά Βουνά: Το τυροκομείο από τις Σέρρες που ανεβαίνει… κορυφές

Λάτρεις της ποιοτικής πρώτης ύλης και της μεταποίησης δηλώνουν οι δημιουργοί της επιχείρησης, που το 2019 έχει βγάλει στην αγορά τα λευκά τυριά της

Αντιμετωπίζει τη μεταποίηση του φρέσκου γάλακτος σε τυρί σαν… μαγεία. Και αυτή τη μαγεία θέλει να την ενσταλάξει στην ποιότητα των τελικών της προϊόντων, που βρίσκονται εδώ και μόλις λίγα χρόνια στην αγορά. Η τυροκομική επιχείρηση «Τα Καλά Βουνά» από τις Σέρρες κρύβει πίσω της την επιθυμία των τριών ιδρυτών της, του Βασίλη Καλαϊτζίδη, του Αλέξανδρου Απιδόπουλου και του Χρήστου Λουπάτατζη, να αξιοποιήσουν την άφθονη ποιοτική πρώτη ύλη της περιοχής τους, το φρέσκο γάλα, και να επενδύσουν σε ένα σημείο αναφοράς του τόπου τους. Άλλωστε, η επιχειρηματική όρεξη που παραμένει ακόρεστη όσα χρόνια κι αν περάσουν είναι ίδιον του Βασίλη και του Αλέξανδρου, που βρίσκονται στο τιμόνι μιας άλλης γνωστής σερραϊκής επιχείρησης, της «Ορυζόμυλοι Αναγέννησης-Agrotopos», ενώ η αγάπη για τον πρωτογενή τομέα και τα θαύματά του είναι χαρακτηριστικό του Χρήστου που φοίτησε στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή.

Οι πρώτες τυροκομήσεις της επιχείρησης έγιναν το 2019, οπότε και δημιουργήθηκε αξιοποιώντας το πρόγραμμα Leader, και εστιάστηκαν στην κατηγορία του λευκού τυριού. Έτσι, σήμερα η προϊοντική γκάμα της περιλαμβάνει φέτα, κατσικίσιο λευκό τυρί και αγελαδινό λευκό τυρί, ενώ το 2020 προέκυψε η ιδέα αξιοποίησης του βουβαλινού γάλακτος της περιοχής της Κερκίνης για τη δημιουργία βουβαλίσιου τυριού. Μάλιστα, ενώ με τα τρία πρώτα λευκά τυριά του το τυροκομείο βρίσκεται κατά κύριο λόγο τοπικά και σε ντελικατέσεν, με το βουβαλίσιο τυρί έχει καταφέρει να κάνει την εμφάνισή του και στα ράφια μεγάλων λιανεμπορικών αλυσίδων με πανελλαδική κάλυψη, ενώ έχει αποσπάσει και διακρίσεις σε διαγωνισμούς ποιότητας και γεύσης.





Ο μακροπρόθεσμος στόχος της τυροκομικής επιχείρησης είναι το εξωτερικό και δη οι χώρες της Βόρειας Ευρώπης, θέλει όμως να προχωρήσει με αργά και καλά υπολογισμένα βήματα, ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μιας εξόρμησης εκτός συνόρων. Για την ώρα εξάγει στη Γερμανία και τη Βουλγαρία και έχει εστιάσει στην ανάπτυξή της στην εσωτερική αγορά. Μάλιστα, σχεδιάζει νέους κωδικούς στο βουβαλίσιο τυρί, ενώ υπάρχουν σκέψεις και για την επέκτασή της στο κίτρινο τυρί. Ετησίως «Τα Καλά Βουνά» εισκομίζουν περί τους 100 με 120 τόνους φρέσκου γάλακτος.

«Είμαστε λάτρεις των ποιοτικών πρώτων υλών και της μεταποίησης. Μας αρέσουν μάλιστα οι προκλήσεις και κάπως έτσι αντιμετωπίσαμε τη δημιουργία του τυροκομείου μας» λέει στη Voria ο Βασίλης Καλαϊτζίδης, που δηλώνει εντυπωσιασμένος και συνεπαρμένος από τη διαδικασία της τυροκόμησης. «Όταν βγάλαμε το πρώτο τυρί μαγεύτηκα. Αυτή η μετατροπή του φρέσκου γάλακτος σε τυρί με εντυπωσίασε, είναι κάτι τόσο διαφορετικό από την επεξεργασία του ρυζιού. Είναι ένα ζωντανός οργανισμός που αλλάζει και απαιτεί άμεση διαχείριση» εξηγεί, υπογραμμίζοντας την έμφαση που έδωσε η επιχείρηση από την πρώτη στιγμή στην ποιότητα του προϊόντος, βάζοντας ψηλά τον πήχη σε αυτό το κομμάτι, ώστε να μπορεί να είναι ανταγωνιστική, όπως δηλώνουν άλλωστε και οι τρεις κορφές του λογοτύπου της.