Skip to main content

Philoxenia: Γιατί το μπάσκετ μπορεί να απογειώσει τον αθλητικό τουρισμό στην Ελλάδα

Συμφωνούν όλοι οι φορείς ότι το Final Four πρέπει να επιστρέψει στη Θεσσαλονίκη - Η σημασία διοργανώσεων στη χώρα εκτός της high season

Τη βεβαιότητα πως το μπάσκετ, υπό ορισμένες προϋποθέσεις, μπορεί και πρέπει να ενισχύσει τον αθλητικό τουρισμό στην Ελλάδα εξέφρασαν άτομα που γνωρίζουν από πρώτο χέρι το άθλημα σε συνέδριο που διοργανώθηκε στο πλαίσιο της 37ης Έκθεσης Τουρισμού στη Θεσσαλονίκη. Άλλωστε, όπως συμφώνησαν όλοι, αποτελεί και ένα από τα ακριβά είδη τουρισμού στα οποία επιθυμεί να επενδύσει κάθε πόλη και περιφέρεια.

Κοινή πεποίθηση των εκπροσώπων ομοσπονδιών και συλλόγων αποτέλεσε αφενός το γεγονός πως το μπάσκετ έχει προσφέρει πολλά στην Ελλάδα, αλλά μένει αδικημένο, και αφετέρου πως κρίνονται απαραίτητες οι μακροπρόθεσμες επενδύσεις που θα αποφέρουν έσοδα σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. «Στο μπάσκετ έχουμε αρκετά καλούς προπονητές που διαπρέπουν σε ομάδες του εξωτερικού, όπως ο Βασίλης Ιτούδης, αλλά πρέπει να επενδύσουμε στον τουρισμό και να μη σκεφτόμαστε το άμεσο αλλά το μακροπρόθεσμο», συμφώνησαν οι ομιλητές.

Παράλληλα, τέθηκε το ζήτημα της επιστροφής του Final Four στη Θεσσαλονίκη αλλά και η σημασία διοργανώσεων στη χώρα εκτός της high season που θα αποφέρει χρήματα ολόκληρο τον χρόνο. Σημαντική αναφορά έγινε και στην αναγκαιότητα εκμηδένισης φαινομένων βίας και χουλιγκανισμού εντός των γηπέδων.

«Σε σύγκριση με τα άλλα σπορ το μπάσκετ έχει κάποια χαρακτηριστικά που το κάνουν να διαφέρει από τα άλλα αθλήματα και καθορίζει εκατομμύρια κόσμου από τον τρόπο που ζουν, ενώ επηρεάζει τη μόδα και τη μουσική. Έχουμε αποκτήσει ένα know how στο μπάσκετ σαν χώρα στο επίπεδο προπονητών, ιατρών αλλά και γηπέδων», είπε ο director of Corporate Partnerships and Licensing Sales της Euro League Basketball, Κίμων Στέφος.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΕΣΑΚΕ, Βαγγέλης Γαλατσόπουλος, είπε πως το μπάσκετ έχει προσφέρει πάρα πολλά στην Ελλάδα σε εθνικό και διεθνές επίπεδο αλλά είναι αδικημένο. «Μπορούμε όλοι μαζί με τον αθλητικό τουρισμό να το αναδείξουμε όσο του αξίζει. Στην Ελλάδα έχουμε πολύ καλούς προπονητές και παίκτες ενώ κρίνεται απαραίτητο να ξαναέρθει το final four στη Θεσσαλονίκη», σχολίασε ο ίδιος. Παράλληλα, αναφέρθηκε στο «να προσέξουμε τις εγκαταστάσεις και να γεμίσουμε τα γήπεδα παιδιά και οικογένειες».

Ίδια άποψη είχε και ο πρόεδρος της ΕΟΚ, Βαγγέλης Λιόλιος, και πρόσθεσε πως ο αθλητικός τουρισμός είναι ένας ακριβός τουρισμός. «Περίπου στα 1.200-1.300 δολάρια ανέρχονται τα χρήματα που αφήνει στη χώρα καθένας από τους αθλητικούς τουρίστες. Φέρνει χρήμα στη χώρα αυτός ο τουρισμός», είπε ο ίδιος. «Το ζητούμενο είναι να έχουμε αθλητικό τουρισμό εντός της Ελλάδος. Για την ώρα εξάγουμε αθλητικό τουρισμό αλλά δεν εισάγουμε, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως ο εσωτερικός αθλητικός τουρισμός είναι σε καλό επίπεδο. Οφείλουμε να αυξήσουμε τον εξωτερικό, τα άτομα που έρχονται. Ένα πανελλήνιο πρωτάθλημα εφήβων έχει κόστος διαμονής 50.000 ευρώ ενώ τα χρήματα που θα πάρουν πίσω είναι 150.000-200.000, όσα χαλάνε οι συνοδοί τους», τόνισε αλλά πρόσθεσε πως πρέπει να ξεπεράσουμε τους χουλιγκανισμούς.

Ο πρόεδρος της ΚΑΕ Άρης και γενικός γραμματέας του ΔΣ του ΕΣΑΚΕ, Χάρης Παπαγεωργίου, είπε πως πρέπει να διερευνηθεί πώς θα συνεργαστούν οι αρμόδιοι φορείς αλλά και οι εκφραστές του μπάσκετ. «Η λέξη κλειδί είναι η συνέργεια», πρόσθεσε. «Θα μπορούσαμε να στήσουμε τοπικά δικά μας γεγονότα που να γίνουν ελκυστικά. Θέλει άρτιες ξενοδοχειακές μονάδες και αθλητικές εγκαταστάσεις», είπε. Παράλληλα, αναφέρθηκε σε μια διοργάνωση το 2013 στη Θεσσαλονίκη ενός μεγάλου γεγονότος όπου βρέθηκαν πάνω από 4.000 αθλητές. «Τέτοιες διοργανώνεις πρέπει να κυνηγήσουμε», πρόσθεσε.

Ο βετεράνος καλαθοσφαιριστής και πρώην πρόεδρος της ΚΑΕ ΠΑΟΚ, Μπάνε Πρέλεβιτς, επισήμανε από την πλευρά του πως όλα ξεκινάνε από την παιδεία. «Στην Ελλάδα το γήπεδο είναι χώρος εκτόνωσης αλλά κανονικά είναι διασκέδαση και τρόπος ζωής». «Τα μεγάλα γεγονότα δεν μπορούν να γίνουν χωρίς τους φορείς», πρόσθεσε ο κ. Πρέλεβιτς, ενώ αναφέρθηκε στον ρόλο των παικτών από ξένες ομάδες ως brand ambassador της περιοχής όπου παίζουν.

Τον συντονισμό ανέλαβε η καθηγήτρια του τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΜΑΚ και διευθύντρια του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ, δρ. Ροδούλα Τσιότσου.