Skip to main content

Θεσσαλονίκη: 58χρονος εργαζόμενος στον ΟΑΣΘ πέθανε από κορωνοϊό - Οκτώ νεκροί συνολικά

Στους οκτώ σκαρφάλωσε ο αριθμός των εργαζομένων του ΟΑΣΘ που κατέληξαν από κορωνοϊό από την αρχή της πανδημίας - Μέτρα ζητά η ΔΑΣ.

Τη ζωή του έχασε από κορωνοϊό ένας 58χρονος εργαζόμενος στον ΟΑΣΘ την περασμένη Τετάρτη. Σύμφωνα με τον πρόεδρο Εργαζομένων του Οργανισμού, Γιάννη Δήμκα είναι ο όγδοος εργαζόμενος που πεθαίνει από επιπλοκές του ιού από την αρχή της πανδημίας.

Ανακοίνωση για τον θάνατό του εξέδωσε και η ΔΑΣ ΟΑΣΘ σημειώνοντας πως τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αν και αποτελούν βασικούς χώρους διασποράς, έχουν μείνει ανοχύρωτα.

Παράλληλα, η παράταξη εξαπολύει επίθεση στην διοίκηση του ΟΑΣΘ καταγγέλλοντας πως «στήνει παγίδες στους εργαζομένους» αλλά και ότι οι εργαζόμενοι πληρώνουν οι ίδιοι τις μάσκες υψηλής προστασίας.

«Το µόνο που την ενδιαφέρει είναι να ξεκινήσει το safari της είσπραξης κοµίστρου», αναφέρει η παράταξη.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΔΑΣ ΟΑΣΘ:

«Λίγο πριν φύγει το 2021 οι εργαζόµενοι στον ΟΑΣΘ µετράµε ακόµα µια απώλεια συναδέλφου λόγω covid, ο όγδοος κατά σειρά. Ήταν 58 ετών.

Είναι γνωστό ότι βασικοί χώροι διασποράς του κορονοϊού είναι οι µεγάλοι χώροι εργασίας, τα σχολεία κλπ. και µεταξύ αυτών και τα µέσα µαζικής µεταφοράς που έχουν µείνει ανοχύρωτα µε υγειονοµικά πρωτόκολλα (πληρότητα λεωφορείων στο 85%) τα οποία δεν ανταποκρίνονται σε ουσιαστικά µέτρα πρόληψης και προστασίας της δηµόσιας υγείας.

Ταυτόχρονα µε τα παραπάνω η κυβέρνηση αλλάζει διαρκώς τα ιατρικά πρωτόκολλα για τις επαφές µε κρούσµατα µειώνοντας το χρόνο για τις καραντίνες και πολλαπλασιάζοντας τους κινδύνους µετάδοσης.

Δυστυχώς η γνωστή καθηµερινή κατάσταση στον ΟΑΣΘ επαναλαµβάνεται και είναι τραγική µε ελλείψεις σε µέσα και προσωπικό, µε µεγάλες καθυστερήσεις στα δροµολόγια, και τον τεράστιο συγχρωτισµό τις ώρες αιχµής.

Μέσα σε όλα αυτά η διοίκηση του ΟΑΣΘ «στήνει παγίδες» στους εργαζόµενους της επιβάλλοντας παράτυπα πρόστιµα εκατοντάδων και χιλιάδων ευρώ για τα rapid test και εξοντωτικές ποινές για «ψύλλου πήδηµα».

Ακόµα και αυτές τις µάσκες υψηλής προστασίας οι εργαζόµενοι τις πληρώνουν από την τσέπη τους µέχρι, όταν και αν διεκπεραιωθούν οι δαιδαλώδεις διαγωνισµοί προµηθειών.

Το µόνο που την ενδιαφέρει είναι να ξεκινήσει το safari της είσπραξης κοµίστρου.

Έτσι µε ιδιοκατασκευές στην πόρτα του οδηγού -που είναι και επικίνδυνες και δεν έχουν καµία έγκριση τύπου από κανέναν φορέα- θέλει να ανοίξει την µπροστινή πόρτα των λεωφορείων ενώ έχει ήδη δώσει εντολή στους ελεγκτές κοµίστρου για έλεγχο εντός των λεωφορείων µε ότι κινδύνους συνεπάγεται αυτό.

Διοίκηση και κυβέρνηση κρύβουν τις ευθύνες τους της πίσω από την “ατοµική ευθύνη” και τον ανορθολογισµό που καλλιέργησαν.

Τώρα µέτρα προστασίας του λαού από την πανδηµία

Μαζικά και επαναλαµβανόµενα δωρεάν τεστ για όλους τους εργαζόµενους
Οργάνωση της επιδηµιολογικής επιτήρησης και της ουσιαστικής ιχνιλάτησης στους χώρους εργασίας µε ευθύνη του κράτους.

Εξασφάλιση αδειών ειδικού σκοπού σε όσους εργαζόµενους βγαίνουν θετικοί, νοσούν, σε όσους βρίσκονται σε καραντίνα και σε όσους πρέπει να επιτηρούν µικρά παιδιά ή ηλικιωµένους, µε το κόστος να επιβαρύνει αποκλειστικά το κράτος και την εργοδοσία.

Μέτρα για τακτικά και ασφαλή δροµολόγια στις αστικές συγκοινωνίες, µε προσλήψεις προσωπικού, επίταξη λεωφορείων, πύκνωση δροµολογίων και αυστηρή τήρηση των υγειονοµικών πρωτοκόλλων».