Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Ανησυχία για τη σκόνη από τις φορτοεκφορτώσεις μεταλλευμάτων στο λιμάνι

Προβληματισμός από εργαζόμενους στη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης για τη διαδικασία των φορτοεκφορτώσεων μεταλλευμάτων στο λιμάνι.

Προβληματισμό εκφράζουν εργαζόμενοι επιχειρήσεων στη δυτική είσοδο της πόλης για τη διαδικασία με την οποία πραγματοποιούνται οι φορτοεκφορτώσεις μεταλλευμάτων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Εργαζόμενοι που απασχολούνται σε επιχειρήσεις οι οποίες εφάπτονται με τον χώρο από όπου οι γερανοί ξεφορτώνουν από τα πλοία τα μεταλλεύματα, εκφράζουν στη Voria.gr την ανησυχία τους για τη σκόνη που σηκώνεται και απλώνεται στους χώρους εργασίας τους αλλά και για ενδεχόμενες συνέπειες για την υγεία τους από την εισπνοή των αιωρούμενων σωματιδίων.

Όπως αναφέρουν, οι γερανοί βγάζουν από τα αμπάρια των φορτηγίδων τα μεταλλεύματα και τα ξεφορτώνουν σε καρότσες φορτηγών τα οποία βρίσκονται πλησίον του προβλήτα. Στη συνέχεια τα φορτηγά εναποθέτουν τα μεταλλεύματα είτε προσωρινά σε ένα ανοιχτό σημείο είτε αναχωρούν κατευθείαν για τον προορισμό τους. Καθ’ όλη αυτή τη διαδικασία ελκύεται σκόνη τόσο από τα φορτία όσο και από τα φορτηγά που τα μεταφέρουν με το πρόβλημα να γίνεται οξύτερο όταν πνέουν άνεμοι.

«Δεν τολμούμε να ανοίξουμε τα παράθυρα μας, ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όπου ο αερισμός του χώρου ήταν απαραίτητος, εμείς τα είχαμε κλειστά προκειμένου να μην εισπνέουμε τα σωματίδια από τα χυτά μεταλλεύματα που ξεφορτώνονται στο λιμάνι», επισημαίνει στη Voria.gr, εργαζόμενη σε επιχείρηση που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από τον προβλήτα.

«Αυτό το μαύρο αποτύπωμα είναι παντού, στα παράθυρα, στα γραφεία, στα χαρτιά μας. Αυτό και μας ενοχλεί πρακτικά αλλά πιο πολύ μας ανησυχεί το θέμα για την υγεία μας. Ρωτήσαμε τη γιατρό εργασίας, η οποία είπε ότι αν αυτή είναι σκόνη νικελίου αποτελεί κίνδυνο για την υγεία, προκαλεί θέματα στο ανώτερο αναπνευστικό», προσθέτει.

Όπως σημειώνουν οι ίδιοι, τόνοι από μεταλλεύματα εναποθέτονται προσωρινά σε υπαίθριο χώρο του λιμένα σε κοντινή απόσταση από τους γερανούς με συνέπεια να σχηματίζουν ολόκληρους λόφους χωρίς να υπάρχει κάποια ιδιαίτερη μέριμνα για την επικάλυψη τους.

Άλλη εργαζόμενη αναφέρει πως κατά περιόδους υπήρχε μια υδροφόρα που έβρεχε το έδαφος ώστε να μην σηκώνεται η σκόνη από τα φορτηγά τα οποία μεταφέρουν τα μεταλλεύματα, ωστόσο όπως λέει αυτό δεν γίνεται πλέον σε καθημερινή βάση.

Τι απαντά η ΟΛΘ Α.Ε

Η Voria.gr, έθεσε το ζήτημα υπόψιν της ΟΛΘ Α.Ε, με πηγές της εταιρείας να απαντούν σχετικά:

«Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι το πρώτο διαμετακομιστικό λιμάνι της Ελλάδας σε Συμβατικό Φορτίο και ένα από τα κυριότερα λιμάνια στην Ανατολική Μεσόγειο.

Πρωταρχική μέριμνα της εταιρείας είναι η οικονομική και κοινωνική προστιθέμενη αξία με γνώμονα την εντολή για ένα "πράσινο" μέλλον για τον πλανήτη και τις νεότερες γενιές. Βασικός πυλώνας της εύρυθμης και επιτυχημένης λειτουργίας της είναι η ενσωμάτωση πρακτικών βιώσιμης ανάπτυξης, σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων και υπηρεσιών της.

Η ΟΛΘ Α.Ε. αποτελεί το πρώτο Ελληνικό Λιμάνι που έγινε μέλος του δικτύου Green Award τον Μάρτιο του 2019 και που προσφέρει 15% έκπτωση στα λιμενικά τέλη στα πιστοποιημένα με Green Award πλοία που έρχονται στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Επιπροσθέτως, η ΟΛΘ Α.Ε. εφαρμόζει στο σύνολο των λειτουργιών της, σύστημα περιβαλλοντικής διαχείρισης κατά το πρότυπο ISO 14001:2015 και υλοποιεί επενδύσεις για την αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού της με νέο υπερσύγχρονο ενεργειακά αποδοτικότερο εξοπλισμό».