Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Η Gourmet Exhibition δίνει φέτος τη θέση της στα Specialist Awards

Η αδυναμία διοργάνωσης της Gourmet λόγω πανδημίας γέννησε την ιδέα των Specialist Awards, του πρώτου διαγωνισμού τυποποιημένων ελληνικών προϊόντων.

Μπορεί η πανδημία να χάλασε τα σχέδιά τους και η τέταρτη διοργάνωση της έκθεσης ελληνικών προϊόντων επιλεγμένων παραγωγών Gourmet Exhibition να μην μπορεί να πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη, όπως προγραμματιζόταν για τη φετινή άνοιξη, όμως οι υπεύθυνοι σκέφτηκαν μιαν άλλη δημιουργική ιδέα.

Σε μια προσπάθεια να συντηρήσουν τον θεσμό, αποφάσισαν να αναδείξουν τα βραβεία που δίνονταν στο πλαίσιο της έκθεσης τα προηγούμενα χρόνια, τα Specialist Awards, και να τους δώσουν έναν αυτόνομο χαρακτήρα, εμπλουτίζοντάς τα με νέες κατηγορίες και διακρίσεις και διοργανώνοντας έτσι τον πρώτο διαγωνισμό τυποποιημένων ελληνικών προϊόντων, που θα περιλαμβάνουν από τρόφιμα μέχρι φυσικά καλλυντικά.

Ο διαγωνισμός των Specialist Awards θα έχει 27 κατηγορίες, 17 εκ των οποίων θα αφορούν το είδος του προϊόντος (μέλι, ελιά, φυσικό καλλυντικό, ελαιόλαδο, τυρί, ζυμαρικό, αλίπαστο, αλλαντικό, ρόφημα, γλυκό, αλμυρό κτλ) και οι υπόλοιπες 10 χαρακτηριστικά όπως η εντοπιότητα, η καινοτομία, ο βιολογικός χαρακτήρας και η ειδική διατροφή, ενώ θα υπάρχει και κατηγορία Μακεδονικό Προϊόν, προς τιμήν της περιοχής που φιλοξενεί τα βραβεία, αλλά και προϊόν αναβιωμένης καλλιέργειας, νέο προϊόν, εξαγώγιμο προϊόν και πολλά ακόμα. Η υποβολή αιτήσεων έχει ήδη ξεκινήσει και θα ολοκληρωθεί στις 28 Φεβρουαρίου.

Βραβεία… έξι αισθήσεων

Ο διαγωνισμός, που θα έχει μια πολύ μεγάλη κριτική επιτροπή με ειδικούς του χώρου της γαστρονομίας -από food editors και σεφ μέχρι καθηγητές και ιδιοκτήτες καταστημάτων- δεν θα είναι τυφλός. Κι αυτό γιατί στόχος είναι ένα προϊόν να εξετάζεται συνολικά, όχι μόνο για τη γεύση του, αν είναι τρόφιμο, αλλά και για τη συσκευασία του, την αισθητική του, για τις πληροφορίες στην ετικέτα του, τα συστατικά του και μια σειρά από άλλα στοιχεία που το συμπληρώνουν. Για να εξασφαλιστεί όμως η αντικειμενικότητα των κριτών, αποφασίσθηκε η κριτική επιτροπή να είναι ευρεία –εκτιμάται ότι πάνω από 100 άτομα θα είναι κριτές- και το φύλλο αξιολόγησης να είναι ιδιαίτερα μακροσκελές, καλύπτοντας με τα κριτήριά του τις 5 αισθήσεις.

Παράλληλα, θα προστεθεί και ένα ακόμα καινοτόμο κριτήριο, το οποίο οι διοργανωτές αποκαλούν umami και θα αφορά ουσιαστικά αυτό που κάνει ένα προϊόν να ξεχωρίζει, σύμφωνα με την προσωπική άποψη κάθε κριτή. Τα βραβεία θα είναι τεσσάρων κατηγοριών, πλατινένιο, χρυσό, ασημένιο και χάλκινο και το σύστημα βαθμολόγησης θα περιλαμβάνει από 0-100 βαθμούς, όπου 100 θα είναι η ανώτατη βαθμολογία.

Ο διαγωνισμός θα διαρκέσει τρεις εβδομάδες, θα πραγματοποιηθεί σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα και καθημερινά, διαφορετικά πάνελ των 6 ατόμων έκαστο θα δοκιμάζουν και θα κρίνουν τα προϊόντα. Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν τον Απρίλιο.

«Δεν θέλαμε όλη αυτή η δουλειά που κάναμε για την Gourmet να πάει χαμένη, οπότε σκεφτήκαμε να προσαρμοστούμε στις νέες συνθήκες και να δώσουμε στους παραγωγούς την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους μέσα από τον διαγωνισμό. Πρόκειται για τον μοναδικό διαγωνισμό τυποποιημένων ελληνικών προϊόντων που γίνεται στην Ελλάδα» λέει στη Voria.gr ένας από τους εμπνευστές της Gourmet Exhibition, ο Θεσσαλονικιός Αλέξης Στεφανίδης, εξηγώντας πως στόχος των διοργανωτών είναι να αναδείξουν το ελληνικό brand name.

Κάθε προϊόν που θα διακριθεί θα λάβει το ειδικό σήμα του βραβείου (αυτοκόλλητα-σφραγίδες ποιότητας), που θα συνοδεύει στο εξής τη συσκευασία του και θα το ξεχωρίζει στα ράφια. Πέρα όμως από τη διάκριση, οι συμμετέχοντες, όπως σημειώνουν οι διοργανωτές, μπαίνουν υπό την ομπρέλα της Gourmet Exhibition, που διαθέτει πάνω 25.000 επαφές εμπόρων, δημοσιογράφων και εντύπων.

Η πρώτη Gourmet Exhibition διοργανώθηκε το 2016 και ήταν ιδέα μιας ομάδας ανθρώπων από τον κλάδο του τροφίμου, από μικρούς επιχειρηματίες και παραγωγούς μέχρι επιχειρήσεις τροφίμων, που ένωσαν τις δυνάμεις τους με σκοπό να αναδείξουν το ποιοτικό τυποποιημένο, ελληνικό τρόφιμο από κάθε γωνιά της χώρας και να το κάνουν ευρύτερα γνωστό εντός και εκτός συνόρων.