Skip to main content

Αμφιδρόμηση 26ης Οκτωβρίου: Αντιδράσεις και σύγχυση με το στοπ προς τη Λαγκαδά (φωτο+vids)

Επιστροφή κυκλοφοριακά στο... 2007 μετά την αμφιδρόμηση της 26ης Οκτωβρίου. Μπαίνουν αύριο κολονάκια - Τα ερωτήματα για την κυκλοφοριακή μελέτη

Η αμφιδρόμηση της 26ης Οκτωβρίου, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, εδώ και λίγες ημέρες, έχει προκαλέσει αντιδράσεις από οδηγούς, παράνομες διελεύσεις και κυκλοφοριακό κομφούζιο, αναδεικνύοντας παράλληλα και τη... δυσκολία συνεννόησης που επικρατεί μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων και υπηρεσιών.

Η αμφιδρόμηση της οδού μπροστά από το δικαστικό μέγαρο ολοκληρώθηκε ουσιαστικά την περασμένη Δευτέρα και πλέον στον κόμβο Μοναστηρίου – Λαγκαδά – Εγνατία – δεν επιτρέπεται η ευθεία κίνηση των οχημάτων από την 26ης Οκτωβρίου προς την οδό Λαγκαδά. Επίσης, η κυκλοφορία των οχημάτων επί της οδού 26ης Οκτωβρίου σύμφωνα με την ανακοίνωση της Τροχαίας, θα διεξάγεται από δύο ρεύματα πορείας με δύο λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε ένα.

Η εικόνα που επικρατεί σήμερα μετά την αμφιδρόμηση

Η εικόνα, ωστόσο, που επικρατεί στο κεντρικό αυτό σημείο της πόλης εδώ και δύο μέρες είναι τελείως διαφορετική, από αυτή που ορίζει η απόφαση. Οδηγοί παρά τη σήμανση και την ανάλογη ρύθμιση των φαναριών, συνεχίζουν τη διέλευση από την 26ης Οκτωβρίου προς την οδό Λαγκαδά. Αρκετά είναι τα οχήματα καθ΄ όλη τη διάρκεια της ημέρας που δεν συμμορφώνονται με την απαγόρευση και συνεχίζουν ευθεία πορεία προς την Λαγκαδά, ενώ τουλάχιστον τις περισσότερες ώρες της ημέρας δεν υπάρχουν τροχονόμοι για να διευκολύνουν την κατάσταση.  Δεν είναι λίγες οι φορές, μάλιστα, που έχουν διασταυρωθεί οχήματα στη μέση του κόμβου, με τα ατυχήματα ουσιαστικά να αποφεύγονται την τελευταία στιγμή. 

Είναι χαρακτηριστικά τα video που δημοσιεύει η Voria.gr με την κατάσταση που επικρατεί στον κεντρικό αυτό κόμβο, παρότι επί της 26ης Οκτωβρίου υπάρχει σήμανση υποχρεωτικής κατεύθυνσης είτε προς τα αριστερά είτε προς τα δεξιά.

Η κυκλοφοριακή αυτή αλλαγή που έφερε η αμφιδρόμηση της 26ης Οκτωβρίου έχει προκαλέσει αντιδράσεις σε μερίδα οδηγών, που αδυνατούν να καταλάβουν για ποιο λόγο απαγορεύτηκε η ευθεία κίνηση των οχημάτων προς τη Λαγκαδά. Πλέον, οι οδηγοί θα πρέπει να ακολουθήσουν μια μεγαλύτερη πορεία προκειμένου να εισέλθουν στη Λαγκαδά, στον οδικό αυτό άξονα που ενώνει το κέντρο της πόλης με τη δυτική Θεσσαλονίκη, ενώ επί 15 χρόνια ακολουθούσαν την ευθεία πορεία.

Από την πλευρά της, πάντως, η Διεύθυνση Τροχαίας είναι ξεκάθαρη, επισημαίνοντας ότι κακώς οι οδηγοί συνεχίζουν την ευθεία πορεία τους προς την Λαγκαδά, καθώς υπάρχει σήμανση. Όπως σημειώνει στη Voria.gr ανώτατος αξιωματικός η κατάσταση στον κόμβο παρακαλουθείτε και από τροχονόμους. «Είναι οι πρώτες μέρες, θα συνηθίσουν την αλλαγή οι οδηγοί. Σε κάθε παρέμβαση που έχει γίνει λόγω του μετρό υπήρχαν στην αρχή προβλήματα», σημειώνει ο ίδιος.

Επιστροφή κυκλοφοριακά στο 2007...

Η 26ης Οκτωβρίου αμφιδρομήθηκε μετά την ολοκλήρωση των εργασιών από την Αττικό Μετρό, η οποία ήταν υποχρεωμένη, βάσει όσων προβλέπονται, να παραδώσει τον δρόμο στην κυκλοφορία, όπως τον παρέλαβε και σύμφωνα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούσαν τότε, σύμφωνα με πηγές του φορέα.

Δηλαδή, όπως επισημαίνεται, πριν από 15 χρόνια, το 2007, που ξεκίνησαν οι εργασίες του μετρό στο συγκεκριμένο σημείο, η διέλευση από την 26ης Οκτωβρίου προς την οδό Λαγκαδά απαγορευόταν. Έτσι η κυκλοφοριακή μελέτη που έγινε από την Αττικό Μετρό ήταν αναγκαστικά με βάση όσα ίσχυαν εκείνη την περίοδο, προσθέτουν οι ίδιες πηγές.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από την Αττικό Μετρό, πήρε θετική εισήγηση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου Θεσσαλονίκης και την τελική έγκριση από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης. Όπως αναφέρεται από πηγές της Αττικό Μετρό, ο φορέας δεν είναι υπεύθυνος να κάνει κυκλοφοριακές παρεμβάσεις από μόνος του, σημειώνοντας πως χωρίς τις εγκρίσεις από τον κεντρικό δήμο και την Αποκεντρωμένη δεν μπορεί να εφαρμοστεί η κυκλοφοριακή μελέτη και φέρνοντας ως παράδειγμα τη Δωδεκανήσου που παραμένει μονόδρομος, παρότι πριν την έναρξη των εργασιών του μετρό ήταν αμφιδρομημένη.

Το ερώτημα που παραμένει είναι αν, υπό το τα νέα κυκλοφοριακά δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί στο σημείο αλλά και στην πόλη ευρύτερα, εξετάστηκε το ενδεχόμενο να διατηρηθεί η δυνατότητα ευθείας πορείας προς τη Λαγκαδά και, αν ναι, ποιος είναι ο λόγος που τελικά αποφασίστηκε αυτή να απαγορευτεί, όπως και ίσχυε μέχρι το 2007.

Από τον δήμο Θεσσαλονίκης, ωστόσο, ο τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου Δημήτρης Μήτρου επισημαίνει, μιλώντας στη Voria.gr ότι στις συσκέψεις που είχαν προηγηθεί με την Αττικό Μετρό, είχε τεθεί το ενδεχόμενο να διατηρηθεί η ευθεία διέλευση από την 26ης Οκτωβρίου προς τη Λαγκαδά και πως η Αττικό Μετρό θα έπρεπε να παραδώσει μελέτη λαμβάνοντας υπόψη και τα νέα δεδομένα. «Η θέση του δήμου έχει γνωμοδοτικό χαρακτήρα σε αυτή τη διαδικασία», τονίζει ο κ. Μήτρου. Πάντως, ο ίδιος, αναφέρει στη Voria.gr ότι όλες αυτές οι καταστάσεις θα αντιμετωπιστούν μέσω μεγάλης κυκλοφοριακής μελέτης που αναμένεται να προκηρυχθεί το επόμενο έτος. «Στο Τεχνικό Πρόγραμμα του 2023 θα υπάρχει η προκήρυξη για συγκοινωνιακή μελέτη καθώς ολοκληρώνονται πλέον και οι παρεμβάσεις του μετρό. Με αυτή θα επιλύονται και τέτοια ζητήματα», τονίζει ο κ. Μήτρου.

Από μια λωρίδα κυκλοφορίας το κάθε ρεύμα – Τοποθετούνται αύριο πασαλάκια

Την ίδια ώρα, στα χαρτιά φαίνεται πως μένουν οι δύο λωρίδες κυκλοφορίας προς κάθε κατεύθυνση επί της οδού 26ης Οκτωβρίου. Τα διπλοπαρκαρισμένα οχήματα και στα δύο ρεύματα μπλοκάρουν την κυκλοφορία η οποία κυρίως γίνεται από μια λωρίδα σε κάθε ρεύμα. Σήμερα η Τροχαία και Δημοτική Αστυνομία βρέθηκε στο σημείο μαζί με γερανό και μοίρασε πρόστιμα στους παράνομα παρκαρισμένους οδηγούς.

Την ίδια στιγμή, οχήματα που βγαίνουν από την οδό Σαπφούς προς την 26ης Οκτωβρίου πραγματοποιούν αριστερή κίνηση όπως γινόταν όσο ήταν μονής κατεύθυνσης ο δρόμος, παρότι με τις αλλαγές πρέπει να κατευθύνονται προς τα δεξιά. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος η δημοτική αστυνομία Θεσσαλονίκης θα τοποθετήσει κολονάκια στη μέση της 26ης Οκτωβρίου. «Με αυτό τον τρόπο δεν θα μπορεί ο οδηγός να παραβιάζει τις διαγραμμίσεις και θα ακολουθεί υποχρεωτική πορεία προς τα δεξιά», αναφέρει ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος υπεύθυνος για τη δημοτική αστυνομία Δημήτρης Δαγκλής.