Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Έκλεισαν τον δρόμο για τη Χαλάστρα -Κινητοποίηση για τα πλευρικά διόδια (vid)

Οι κάτοικοι στην περιοχή της Χαλάστρας δηλώνουν αποφασισμένοι να αποτρέψουν εκ νέου τα σχέδια για την κατασκευή πλευρικών διοδίων.

Την κινητοποίηση της τοπικής κοινωνίας της Χαλάστρας και των αγροτών προκάλεσε, σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν στη Voria.gr, η παρουσία συνεργείων της Εγνατίας Οδού ή κάποιας εργολαβίας αυτής, τα οποία έκαναν μετρήσεις στην είσοδο του δρόμου, από την Εγνατία προς το χωριό.

Θεωρούν ότι η εταιρεία έχει αναθερμάνει τα σχέδιά της για την κατασκευή πλευρικών διοδίων, τα οποία είχαν παγώσει πριν από περίπου τρία χρόνια μετά από έντονες αντιδράσεις σύσσωμης της τοπικής κοινότητας.

Οι κάτοικοι επισημαίνουν πως αν γίνει ο σταθμός των πλευρικών διοδίων θα σημάνει οικονομική καταστροφή, καθώς θα αναγκάζονται να πληρώνουν διόδια για να εισέλθουν και να εξέλθουν από το χωριό, ενώ θα αποτελέσει επιπλέον επιβάρυνση για τους επαγγελματίες και τους αγρότες που κάνουν τη διαδρομή αρκετές φορές την ημέρα.

Σημειώνεται ότι τότε είχαν προχωρήσει οι εργασίες, με τον δρόμο να έχει ξηλωθεί, ωστόσο, οι εργασίες διακόπηκαν μετά τις κινητοποιήσεις, με την εταιρεία να προχωρά στην αποκατάσταση της εισόδου προς τη Χαλάστρα.

Οι κάτοικοι δηλώνουν αποφασισμένοι να αποτρέψουν εκ νέου τα σχέδια για την κατασκευή πλευρικών διοδίων. Λίγο μετά τις 9:00 παρουσία του δημάρχου Δέλτα Γιάννη Ιωαννίδη και τοπικών αρχών, όπως και του αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κεντρικής Μακεδονίας Κωσταντίνου Γιουτίκας, κάτοικοι της περιοχής και μαθητές προχώρησαν σε συμβολικό αποκλεισμό της εισόδου της Χαλάστρας διαμαρτυρόμενοι στο ενδεχόμενο κατασκευής πλευρικών διοδίων.

Ο δήμαρχος Δέλτα Γιάννης Ιωαννίδης σημειώσε σε δηλώσεις του ότι δεν πρέπει να κατασκευαστούν διόδια σε εκείνο το σημείο. «Για άλλη μια φορά γίναμε μάρτυρες της επιθετικής συμπεριφοράς κατασκευής των παράπλευρων διοδίων στον δήμο και δη στην κοινότητα Χαλάστρας. Έχουμε εξηγήσει πολλάκις το ακατάλληλο και αδικαιολόγητο της επιχειρηματολογίας από πλευράς της πολιτείας για την κατασκευή του παράπλευρου σταθμού διοδίων στον ημικομβο της Χαλάστρας, η οποία ήταν ότι γίνεται για να αποφευχθεί η παράπλευρη κινητή των φορτηγών ώστε να πληρώνουν τα διόδια των Μαλγάρων. Αυτό το επιχείρημα δεν ευσταθεί. Θα μπορούσαν να μετακομίσουν τα εγκάρσια διόδια στα Μάλγαρα κατά ένα 1χλμ προς το Κλειδί, έτσι ώστε να κλείσει αυτή η ιστορία», υπογράμμισε.

Ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κωνσταντίνος Γιουτικας, σημείωσε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται η κατασκευή πλευρικών διοδίων τόσο στον κόμβο της Χαλάστρας, όσο και των Μαλγάρων και γίνεται κινητοποίηση για την αποτροπή τους. «Είναι μια ιστορία που ξεκίνησε το 2018, επανήλθαν οι εργολάβοι της Εγνατίας οδού το 2020, και τώρα. Έχουμε πει σε όλους τους τόνους και ενώνουμε τη φωνή μας με τους κατοίκους της περιοχής, προκειμένου να μην κατασκευάσουν πλευρικά διόδια ούτε στη Χαλάστρα, ούτε στα Μάλγαρα. Δεν έχει δημιουργηθεί κανένα νέο οδικό δίκτυο για να μπουν νέα διόδια, και μάλιστα είναι και το πιο παλιό κομμάτι της εθνικής οδού που κατασκευάστηκε το 1965 και χωρίς να υπάρχει παράπλευρη οδό για τη μετακίνηση προς τη Θεσσαλονίκη. Η αιτιολογία για να μην ξεφεύγουν τα φορτηγά από τα Μάλγαρα, δεν ευσταθεί. Εμείς έχουμε πρόταση από το 1998 για μεταφορά των υφιστάμενων διοδίων προς το Κλειδί, μια λύση συμφέρουσα για όλους», σημείωσε.

 


Στην κινητοποίηση συμμετέχουν και μαθητές από σχολεία της Χαλάστρας.