Skip to main content

Θεσσαλονίκη Μαζί: Χωρίς σοβαρό σχέδιο και με ελλείψεις η επιστροφή στα σχολεία

«Πώς θα λειτουργήσουν με ασφάλεια συστεγαζόμενα σχολεία με κοινό προαύλιο και με πάνω από 1000 μαθητές;», διερωτάται η δημοτική παράταξη

Χωρίς τους απαραίτητους όρους και προϋποθέσεις λόγω πανδημίας κρίνει η δημοτική παράταξη Θεσσαλονίκη Μαζί, με επικεφαλής την Κατερίνα Νοτοπούλου, ότι η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας προχωρούν στο άνοιγμα των σχολείων από τις 11 Ιανουαρίου, αφήνοντας, παράλληλα, αιχμές κατά της διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης για έλλειψη σχολικής στέγης και ακατάλληλες σχολικές δομές. Προτείνει, δε, σειρά μέτρων που, όπως αναφέρει, αποτελούν «ασφαλή βήματα» για την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων.

«Πώς είναι δυνατόν να γίνεται μάθημα σε ασφυκτικά μικρές αίθουσες και ο ιός να μη μεταδοθεί; Πώς είναι δυνατόν, τη στιγμή που δεν επιτρέπεται η είσοδος σε καταστήματα, τα σχολεία να μπορούν να λειτουργούν με ασφάλεια με 25 και 30 μαθητές στις τάξεις; Πώς θα λειτουργήσουν με ασφάλεια συστεγαζόμενα σχολεία με κοινό προαύλιο και με πάνω από 1000 μαθητές;», διερωτάται η παράταξη αναφερόμενη στην απόφαση του υπουργείου, συμπληρώνοντας για τη δημοτική αρχή της Θεσσαλονίκης: «Ειδικά στην πόλη μας που δοκιμάστηκε και συνεχίζει να δοκιμάζεται πολύ σκληρά από την πανδημία για μία ακόμη φορά αναδεικνύεται το κυρίαρχο πρόβλημα της έλλειψης σχολικής στέγης και των συχνά ακατάλληλων σχολικών δομών. Δυστυχώς η παρούσα διοίκηση ελάχιστα έχει κάνει για την διεκδίκηση πόρων και εύρεση κατάλληλων χώρων μένοντας παρακολούθημα της αδιάφορης πολιτικής του Υπουργείου».

«Στην παρούσα φάση καλείται να καταβάλει κάθε προσπάθεια, ώστε τα σχολεία να λειτουργήσουν με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια για μαθητές και εκπαιδευτικούς δίνοντας έμφαση, εκτός των άλλων, στην καθαριότητα, στον επαρκή εφοδιασμό με μάσκες και γάντια μιας χρήσης (που στα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία ειδικά είναι απαραίτητος) και παίρνοντας γενικότερα όλα τα απαραίτητα μέτρα για τήρηση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία της πόλης μας», καταλήγει.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Η κυβέρνηση ανακοίνωσε στις 4-1-2021, το άνοιγμα των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων στις 11 Ιανουαρίου.

Το άνοιγμα των σχολείων γίνεται για ακόμη μία φορά χωρίς σοβαρό σχέδιο για την ασφαλή επιστροφή εκπαιδευτικών και μαθητών στις σχολικές αίθουσες, παρά το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας είχε τους δύο μήνες του lockdown που προηγήθηκε προκειμένου να προετοιμαστεί.

Πρόκειται για μία προσπάθεια να πείσει γονείς και μαθητές για «επιστροφή στην κανονικότητα» χωρίς τους απαραίτητους όρους και προϋποθέσεις.

Τα μέτρα που το Υπουργείο ανακοίνωσε δεν είναι τίποτε άλλο παρά ημίμετρα, όπως αυτό που συστήνει τη διαφορετική ώρα έναρξης και λήξης των μαθημάτων, προκειμένου να αποφευχθεί ο συνωστισμός κυρίως των γονέων.

Η ασφαλής επανέναρξη των μαθημάτων δεν μπορεί να στηρίζεται μόνον στη χρήση μασκών και αντισηπτικών, στον καθαρισμό των αιθουσών (που ούτως ή άλλως δεν είναι στις περισσότερες περιπτώσεις επαρκής) και στην προσπάθεια για τήρηση αποστάσεων. Η σωστή τήρηση αποστάσεων έχει ως απαραίτητο προαπαιτούμενο τον μειωμένο αριθμό μαθητών στις τάξεις.

Πώς είναι δυνατόν να γίνεται μάθημα σε ασφυκτικά μικρές αίθουσες και ο ιός να μη μεταδοθεί;

Πώς είναι δυνατόν, τη στιγμή που δεν επιτρέπεται η είσοδος σε καταστήματα, τα σχολεία να μπορούν να λειτουργούν με ασφάλεια με 25 και 30 μαθητές στις τάξεις;

Πώς θα λειτουργήσουν με ασφάλεια συστεγαζόμενα σχολεία με κοινό προαύλιο και με πάνω από 1000 μαθητές;

Σαν όλα να έχουν λειτουργήσει έως τώρα απρόσκοπτα, αντί για οργάνωση επαναληπτικών μαθημάτων ώστε να εξασφαλιστεί η στοιχειώδης ισότητα των μαθητών στην πρόσβαση στη γνώση (εφόσον πολλοί αποκλείστηκαν πρακτικά από αυτήν), αποκλείονται χιλιάδες φετινοί υποψήφιοι από τα Πανεπιστήμια, επανέρχεται η Τράπεζα Θεμάτων και οι «κόφτες» στη βάση εισαγωγής.

Η προμήθεια μαθητών, σπουδαστών και φοιτητών με voucher για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού (tablet, laptop, desktop) που έχουν επανειλημμένα ανακοινωθεί από την κυβέρνηση (μέχρι και στα μέσα του προηγούμενου Δεκέμβρη) παραπέμπεται στο μέλλον, στην «προσπάθεια που γίνεται από 5 συναρμόδια υπουργεία», στις ενέργειες που «έχουν δρομολογηθεί» .
Επιπλέον, η κυβέρνηση ανοίγει τα σχολεία χωρίς σαφή εικόνα για την επιδημιολογική κατάσταση του εκπαιδευτικού πληθυσμού από τη στιγμή που δεν προηγήθηκε ουσιαστική διαδικασία ιχνηλατήσεων από τον ΕΟΔΥ και το Υπουργείο Υγείας.

Με την πανδημία του κορωνοϊού να βρίσκεται ακόμη σε έξαρση, και τη χώρα μας να μετρά ένα πολύ μεγάλο αριθμό θανάτων και διασωληνωμένων είναι φανερό ότι ένα τόσο σοβαρό βήμα όπως το άνοιγμα των σχολείων πρέπει να γίνει με ασφαλή βήματα.

Δημιουργία περισσότερων μικρότερων αριθμητικά τμημάτων με πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού.

Λειτουργία των σχολείων με βάρδιες, αν αυτό είναι απαραίτητο.

Σε τακτά διαστήματα δωρεάν τεστ για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Άμεση πρόσληψη και διάθεση μόνιμου προσωπικού καθαριότητας και παράλληλα απολύμανση των σχολείων από ειδικά συνεργεία των Δήμων.

Η εφαρμογή των παραπάνω όρων είναι το ελάχιστο που απαιτείται για την ασφαλή επανέναρξη των σχολείων και την επαναφορά κλίματος ηρεμίας στην εκπαίδευση.

Ειδικά στην πόλη μας που δοκιμάστηκε και συνεχίζει να δοκιμάζεται πολύ σκληρά από την πανδημία για μία ακόμη φορά αναδεικνύεται το κυρίαρχο πρόβλημα της έλλειψης σχολικής στέγης και των συχνά ακατάλληλων σχολικών δομών. Δυστυχώς η παρούσα διοίκηση ελάχιστα έχει κάνει για την διεκδίκηση πόρων και εύρεση κατάλληλων χώρων μένοντας παρακολούθημα της αδιάφορης πολιτικής του Υπουργείου.

Στην παρούσα φάση καλείται να καταβάλει κάθε προσπάθεια, ώστε τα σχολεία να λειτουργήσουν με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια για μαθητές και εκπαιδευτικούς δίνοντας έμφαση, εκτός των άλλων, στην καθαριότητα, στον επαρκή εφοδιασμό με μάσκες και γάντια μιας χρήσης (που στα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία ειδικά είναι απαραίτητος) και παίρνοντας γενικότερα όλα τα απαραίτητα μέτρα για τήρηση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία της πόλης μας».