Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Όμηροι του ΤΑΠ χιλιάδες πολίτες που μεταβιβάζουν ακίνητα

Οι υπηρεσίες των δήμων έχουν φρακάρει από τα αιτήματα για χορήγηση βεβαίωσης μη οφειλής και αδυνατούν να εξυπηρετήσουν άμεσα τους ενδιαφερόμενους

Όμηροι του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ) είναι χιλιάδες πολίτες της Θεσσαλονίκης που θέλουν να μεταβιβάσουν άμεσα το ακίνητό τους, προκειμένου να εκμεταλλευτούν τις παλαιές, χαμηλότερες αντικειμενικές αξίες.

Οι υπηρεσίες των δήμων που εκδίδουν την -απαραίτητη για μεταβίβαση και κάθε τέτοιου ανάλογη συμβολαιογραφική πράξη- βεβαίωση μη οφειλής Τέλους Ακίνητης Περιουσίας δέχονται τεράστιο όγκο αιτήσεων, τις οποίες αδυνατούν να διεκπεραιώσουν σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του δήμου Θεσσαλονίκης, ο οποίος τους τελευταίους πέντε μήνες έχει δεχτεί συνολικά 11.000 αιτήσεις, με αποτέλεσμα πλέον ο χρόνος διεκπεραίωσης της κάθε υπόθεσης, διαδικασία που δεν είναι εύκολη και απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, να έχει φτάσει από τις δύο με τρεις ημέρες στις 20. Κι αυτό ενώ οι προθεσμίες είναι ασφυκτικές, παρά τη δίμηνη παράταση -μέχρι τις 31 Μαρτίου- που έδωσε το υπουργείο Οικονομικών για την οριστική σύνταξη των συμβολαίων μεταβίβασης ακινήτων με τις παλαιές αντικειμενικές αξίες.

«Τον τελευταίο καιρό η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο. Από τα μέσα Αυγούστου μέχρι τώρα λάβαμε 6.000 αιτήσεις από την ηλεκτρονική πλατφόρμα και 5.000 αιτήσεις στον δήμο. Ίσως δεν υπάρχει άλλος δήμος στη χώρα που να έχει δεχτεί τόσο μεγάλο όγκο αιτήσεων για έκδοση βεβαίωσης ΤΑΠ. Έχουμε φτάσει να δεχόμαστε ακόμα και 200 έως 300 αιτήσεις την ημέρα. Είναι απίστευτοι αριθμοί», ανέφερε ο αντιδήμαρχος Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Μεταναστευτικής Πολιτικής, Γιώργος Αβαρλής.

Η συγκεκριμένη υπηρεσία είναι στελεχωμένη με 28 εργαζόμενους, εκ των οποίων οι δέκα απασχολούνται αποκλειστικά για την έκδοση βεβαιώσεων ΤΑΠ. «Η υπηρεσία δουλεύει στο κόκκινο. Η προσπάθεια των υπαλλήλων είναι πραγματικά απίστευτη. Έχουν υπερβεί τον εαυτό τους. Έχουμε σήμερα περίπου 1.100 αιτήσεις, τις οποίες δεν έχουμε διεκπεραιώσει. Όταν συσσωρεύονται τόσες αιτήσεις, πώς μπορούν να τις διαχειριστούν αυτοί οι υπάλληλοι», τόνισε ο κ. Αβαρλής, σημειώνοντας ότι πέραν του φόρτου εργασίας τους οι υπάλληλοι έχουν να αντιμετωπίσουν τις πιέσεις των πολιτών για γρήγορη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους.

Προκειμένου να μπορέσει να διαχειριστεί το πρόβλημα, η υπηρεσία αναμένεται να ενισχυθεί το επόμενο διάστημα με προσωπικό που είναι ήδη εκπαιδευμένο στη δύσκολη αυτή διαδικασία. «Ο δήμαρχος έδωσε εντολή και επτά άτομα θα ενισχύσουν την υπηρεσία του ΤΑΠ, έτσι ώστε να καταφέρουμε να εκκαθαρίσουμε τον μεγαλύτερο όγκο των αιτήσεων και εκμεταλλευόμενοι το δίμηνο της παράτασης να επανέλθουμε στις προθεσμίες που είχαμε μέχρι τον Δεκέμβριο», κατέληξε ο κ. Αβαρλής.