Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Όσα (δεν) είπε ο Καραμανλής για τον ΟΑΣΘ και η επανεμφάνιση Παππά

Γιατί ενώ ο ΟΑΣΘ θα μπορούσε να έχει καθημερινά κοντά στα 480 λεωφορεία μέσα στην πόλη βγάζει στην καλύτερη περίπτωση γύρω στα 320

Εφ' όλης της ύλης ήταν η χθεσινή συνέντευξη στον AΝΤ1 του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Ο Κώστας Καραμανλής μίλησε για όλα τα έργα της αρμοδιότητας του υπουργείου του και φυσικά και για τις δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Για το μετρό είπε ότι η δέσμευση που είχε αναλάβει η κυβέρνηση ήταν να το παραδώσει τον Απρίλιο του 2023, τώρα πάμε για τέλος του '23, είπε και χρέωσε αυτήν την καθυστέρηση στις προσφυγές για τον σταθμό Βενιζέλου που κατέθεσαν κάποιοι, «με πολιτική κάλυψη», όπως τόνισε, αποφεύγοντας πάντως να κατονομάσει τον ΣΥΡΙΖΑ.

Για δε τον ΟΑΣΘ είπε πως η κατάσταση έχει βελτιωθεί σημαντικά και ότι η ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη είναι μεγαλύτερη απ' ό,τι στην Αθήνα. Ένα κάποιο δίκιο, ως προς αυτό, το έχει ο Καραμανλής. Με τη μίσθωση των 260 μεταχειρισμένων λεωφορείων, συν τα 49 της Λειψίας, συν τα περίπου 180 που είχε ο ΟΑΣΘ, η κατάσταση είναι πράγματι καλύτερη απ' αυτήν που παρέλαβε από τον Σπίρτζη και τον Στέλιο Παππά. Όμως, κάνοντας την άθροιση, συμπεραίνεται ότι ο ΟΑΣΘ θα μπορούσε να βγάζει καθημερινά κοντά στα 480 λεωφορεία μέσα στην πόλη (χώρια τα 125 των ΚΤΕΛ που βγαίνουν περιφερειακά). Αντ' αυτού, όμως, βγάζει στην καλύτερη περίπτωση γύρω στα 320.

Οι λόγοι είναι ότι αφενός της Λειψίας είναι ουσιαστικά εκτός μάχης και θα είναι και το επόμενο διάστημα λόγω της ζέστης καθώς, εκτός των άλλων, δεν διαθέτουν κλιματισμό και αφετέρου δεν υπάρχουν οδηγοί για να οδηγήσουν τα υπόλοιπα διαθέσιμα. Έτσι, περίπου 60 έως 80 λεωφορεία μένουν άπραγα στα αμαξοστάσια. Μεταξύ αυτών και δεκάδες μισθωμένα τα οποία τα πληρώνουμε κανονικά, παρότι δεν αξιοποιούνται.

Γι' αυτά ο Καραμανλής δεν είπε τίποτε. Όπως δεν είπε τίποτε και για την αδικαιολόγητη αδράνεια που επιδεικνύει το υπουργείο του όσον αφορά την υλοποίηση της νέας επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας που έχουν συμφωνήσει η διοίκηση και το σωματείο του ΟΑΣΘ, ήδη από τον περασμένο Δεκέμβριο. Εξ αιτίας αυτού, μάλιστα, οι εργαζόμενοι έχουν προβεί σε πολλές απεργιακές κινητοποιήσεις και έχουν προκηρύξει άλλη μία για την προσεχή Τετάρτη με αποτέλεσμα να ταλαιπωρείται αφάνταστα η πόλη.

Στο μεταξύ, με ευθύνη συγκεκριμένου παράγοντα του υπουργείου, συντηρείται η συζήτηση περί της αντικατάστασης του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΣΘ Γιώργου Σκόδρα. Τις τελευταίες ημέρες κυκλοφόρησαν νέα ονόματα περί του πιθανού αντικαταστάτη. Το ένα αφορά Θεσσαλονικιό πρώην υπουργό, νυν κρατικό αξιωματούχο, και το δεύτερο επίσης Θεσσαλονικιό πρώην υπουργό, αλλά του ΠΑΣΟΚ, με σχετική γνώση του τομέα των συγκοινωνιών. Το έψαξα όμως και σας διαβεβαιώ ότι κανένα από τα δύο δεν ισχύουν. Αντιθέτως, δεν μπορώ να πω μετά βεβαιότητας για το τρίτο όνομα το οποίο αφορά στέλεχος ΚΤΕΛ γειτονικού νομού. Αυτό μαθαίνω ότι πράγματι συζητήθηκε, αλλά δεν νομίζω να είναι κανείς τόσο πολιτικά αφελής ώστε να προχωρήσει σε μια τέτοια κίνηση.

Και μιας και ο λόγος για τον ΟΑΣΘ να σας πω ότι χθες εμφανίστηκε ξανά στο κτήριο της Παπαναστασίου ο παλιόφιλος Στέλιος Παππάς. Ο τέως πρόεδρος του ΟΑΣΘ επί ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος ήταν μαζί με τον αναπληρωτή τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών του κόμματος, Χρήστο Γιαννούλη, επισκέφθηκε τα γραφεία του σωματείου και συνομίλησε με στελέχη του. Τους επανέλαβε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση και ο ίδιος προσωπικά διέσωσαν τον ΟΑΣΘ και ότι η κατάσταση μετά την κυβερνητική αλλαγή και τη δική του φυγή χειροτέρεψε. Οι συνδικαλιστές τον άκουσαν με κατανόηση αποφεύγοντας να διαταράξουν τις ψευδαισθήσεις του.