Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Σχεδόν μία μέρα από τη ζωή του έχασε στο μποτιλιάρισμα ο μέσος οδηγός το 2021

Η Θεσσαλονίκη καταλαμβάνει τη 48η θέση στον χάρτη των πιο πολυσύχναστων πόλεων παγκοσμίως - 22 χαμένες ώρες πίσω από το τιμόνι για τους οδήγους.

Συνολικά 22 χαμένες ώρες έχει χάσει ένας μέσος οδηγός λόγω της κίνησης το 2021 στη Θεσσαλονίκη, με την πόλη να καταλαμβάνει τη 48η θέση στον χάρτη των πιο πολυσύχναστων πόλεων παγκοσμίως, σύμφωνα με τη μελέτη της εταιρείας INRIX Inc.

Μάλιστα, εάν αναλογιστεί κανείς ότι το 2021 βρισκόμαστε σε συνθήκες πανδημίας, κάτι που ανά περιόδους μειώνει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο την κίνηση, τότε μπορεί να βγάλει το συμπέρασμα ότι η κατάσταση θα γίνει ακόμα πιο δύσκολη και εκνευριστική για τους οδηγούς όταν η καθημερινότητα επιστρέψει σε ρυθμούς πλήρους κανονικότητας.

Διαβάστε ακόμη: Θεσσαλονίκη: Χάος στην περιφερειακή λόγω καραμπόλας, μποτιλιάρισμα στο κέντρο (φωτο)

Ο μέσος όρος ταχύτητας το 2020 στο κέντρο της Θεσσαλονίκης ήταν 20χλμ/ώρα, ενώ το 2019 ήταν μόλις 18 χλμ/ώρα. Λίγο πιο περιφερειακά, η μέση ταχύτητα ήταν 23 χλμ/ώρα το 2020, έναντι 25χλμ/ώρα που ήταν το 2019. Μέσα στον αστικό ιστό ο μέσος όρος ταχύτητας ήταν 18χλμ/ώρα το 2020, έναντι 13χλμ/ώρα που ήταν το 2019.

Συγκεκριμένα, οι άδειοι δρόμοι και οι λιγότεροι ρύποι στην αρχή της πανδημίας έδωσαν τη θέση τους στη σταδιακή επιστροφή της κυκλοφοριακής συμφόρησης. Οι δρόμοι της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, το τελευταίο διάστημα, έγιναν απροσπέλαστοι, με τους οδηγούς να βρίσκονται καθημερινά πολλές ώρες μποτιλιαρισμένοι μέσα στα αυτοκίνητά τους.

Η Αθήνα καταλαμβάνει την 30ή θέση στον χάρτη των πιο πολυσύχναστων πόλεων παγκοσμίως από την 35η που ήταν το 2020, ενώ ο μέσος οδηγός στο τρέχον έτος είχε 70 χαμένες ώρες μποτιλιαρισμένος, από τις 37 ώρες που είχε πέρυσι. Ο μέσος όρος ταχύτητας στο κέντρο της Αθήνας είναι 24χλμ/ώρα, όταν πέρυσι ήταν 26 χλμ/ώρα και το 2019 ήταν 19 χλμ/ώρα. Περιφερειακά του κέντρου η μέση ταχύτητα είναι 35χλμ/ώρα, δηλαδή όσο πέρυσι, ενώ το 2019 ήταν 32 χλμ/ώρα. Τέλος, μέσα στον αστικό ιστό της Αθήνας ο μέσος όρος ταχύτητας είναι 14 χλμ/ώρα, όταν πέρυσι ήταν 15χλμ/ώρα. Τα στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων INRIX Inc, που ειδικεύεται στις μεταφορές, δείχνουν το μεγάλο πρόβλημα της ελληνικής πρωτεύουσας και όχι μόνο.

Η μελέτη, την οποία υπογράφει ο αναλυτής της εταιρείας INRIX Inc, Bob Pishue, επεσήμανε ότι «η κίνηση στους δρόμους είναι ένας δείκτης στενά συνδεδεμένος με την οικονομική δραστηριότητα και την ανάκαμψη. Οι έντονες διαφορές είναι το αποτέλεσμα των διαφορετικών προσεγγίσεων των κυβερνήσεων στους περιορισμούς της πανδημίας, των δομών των πόλεων, των επιχειρηματικών κέντρων στο κέντρο της πόλης και της ικανότητας των εργαζομένων να δουλεύουν από απόσταση».