Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Σε απόγνωση οι ιδιοκτήτες ταξί - Το ντίζελ εκτίναξε το κόστος λειτουργίας

Αυξημένο κατά περίπου 40% είναι το κόστος λειτουργίας ενός ταξί στη Θεσσαλονίκη ενώ την ίδια ώρα η επιβατική κίνηση έχει πέσει στο ναδίρ.

Εγκλωβισμένοι στην αύξηση του κόστους λειτουργίας εξαιτίας των τιμών του πετρελαίου κίνησης και της μειωμένης επιβατικής κίνησης είναι οι ιδιοκτήτες και οδηγοί ταξί και όπως επισημαίνουν το εισόδημά τους έχει συρρικνωθεί σημαντικά.

Η εκτίναξη της τιμής στο ντίζελ είχε οδηγήσει το αρμόδιο υπουργείο να δώσει αύξηση στα κόμιστρα των ταξί τον περασμένο Ιούνιο με την ελάχιστη διαδρομή να ορίζεται στα 4 ευρώ, ενώ η πτώση σημαίας στα 1,8 ευρώ.

Κι όμως, παρά την αύξηση του κομίστρου οι ιδιοκτήτες ταξί εξακολουθούν να βρίσκονται σε δυσχερή θέση καθώς η τιμή του ντίζελ παραμένει ακριβή σημειώνοντας μια ελάχιστη πτώση και σήμερα βρίσκεται λίγο κάτω από τα 2 ευρώ το λίτρο, ενώ παράλληλα η ακρίβεια και οι ισχυρές πληθωριστικές πιέσεις που βιώνουν τα νοικοκυριά έχουν απωθήσει το επιβατικό κοινό από το να επιλέξει το ταξί για τις μετακινήσεις του.

«Μεσοπρόθεσμα το κόστος λειτουργίας μας έχει αυξηθεί πάρα πολύ και φτάνει πάνω από το 30% εξαιτίας των τιμών στο ντίζελ. Το εισόδημά μας έχει συρρικνωθεί πολύ. Έχουμε σοβαρό πρόβλημα», ανέφερε στη Voria.gr οδηγός ταξί που περίμενε καρτερικά να επιβιβαστεί κάποιος πελάτης σε πιάτσα της ανατολικής Θεσσαλονίκης. «Η κίνηση έχει μειωθεί πολύ και η δουλειά δεν είναι όπως παλιότερα», είπε χαρακτηριστικά.

Ο πρόεδρος των ιδιοκτητών ταξί «ΕΡΜΗΣ», Κλήμης Λεοντιάδης, μιλώντας στη Voria.gr ανέφερε ότι το κόστος του ντίζελ είναι δυσβάσταχτο, ενώ «πέρσι τέτοια εποχή η τιμή του ήταν 1,30-1,40 ευρώ το λίτρο».

Σήμερα στη Θεσσαλονίκη τα πρατήρια υγρών καυσίμων πωλούν από περίπου 1,8 ευρώ έως 2,1 ευρώ το λίτρο το ντίζελ εκτοξεύοντας έτσι το κόστος λειτουργίας των ταξί κατά 30-40% όπως είπε ο κ. Λεοντιάδης.

«Φυσικά η αυξημένη τιμή στο ντίζελ έχει πολύ μεγάλη επίπτωση στα έξοδα του αυτοκινήτου (σ.σ. ταξί) σε καθημερινή βάρδια. Έχουμε τουλάχιστον 30-40% αύξηση των εξόδων μας», είπε προσθέτοντας ότι η κατάσταση επιβαρύνεται περαιτέρω εξαιτίας της μειωμένης κίνησης των επιβατών.

«Η επιβατική κίνηση είναι πάρα πάρα πολύ πεσμένη. Είναι παραμονές Χριστουγέννων και δεν έχει καθόλου κίνηση, είναι πρωτοφανές αυτό που συμβαίνει. Δεν έχει ξαναγίνει δεκαπέντε ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα να έχει τόσο μειωμένη κίνηση η αγορά. Δεν υπάρχει καθόλου κινητικότητα στη Θεσσαλονίκη», δήλωσε.

Η όλη κατάσταση ενδέχεται να επιβαρυνθεί περισσότερο όπως έχουν αναφέρει αναλυτές, όπως ο αναπληρωτής καθηγητής Ενεργειακής και Περιβαλλοντικής Πολιτικής του ΕΜΠ, Χάρης Δούκας που είχε δηλώσει στη Voria.gr ότι το εμπάργκο και το πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο μπορεί να οδηγήσουν σε αναταραχή της διεθνούς και εγχώριας αγοράς, αλλά και σε αύξηση της τιμής του ντίζελ.

Μια τέτοια προοπτική όμως θα προκαλέσει όπως είπε ο κ. Λεοντιάδης μεγαλύτερα προβλήματα στους ταξιτζήδες. «Τι να σας πω; Δεν μπορούμε να αντέξουμε την σημερινή τιμή του ντίζελ άμα έχουμε κι άλλη αύξηση τότε θα είναι ακόμα χειρότερα», τόνισε χαρακτηριστικά.