Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Οργισμένοι οι γονείς για το επιλεκτικό κλείσιμο των λυκείων

Για κατάφωρη ανισότητα ειδικά μεταξύ των υποψηφίων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση κάνουν λόγο οι γονείς, που οργανώνουν παράσταση διαμαρτυρίας

Έντονη αναστάτωση επικρατεί στην εκπαιδευτική κοινότητα της Θεσσαλονίκης μετά την απόφαση για κλείσιμο των λυκείων σε όλη την περιφερειακή ενότητα, μετά την ένταξη της περιοχής στην κόκκινη ζώνη των περιοριστικών μέτρων.

Οι γονείς των μαθητών κάνουν λόγο για άνιση μεταχείριση των παιδιών τους, κυρίως αυτών που φοιτούν στη Γ’ Λυκείου και προετοιμάζονται για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σε σχέση με αυτά των άλλων περιοχών, όπου τα μαθήματα γίνονται δια ζώσης. Για το πρόβλημα αυτό η Ομοσπονδία Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας οργανώνει παράσταση διαμαρτυρίας την ερχόμενη Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου, στις 12 το μεσημέρι, έξω από τα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.

Αθέμιτος ανταγωνισμός

«Με το κλείσιμο των σχολείων της Θεσσαλονίκης, της Χαλκιδικής που δεν άνοιξαν καθόλου, αλλά και της Αθήνας πολλαπλασιάζονται οι έτσι κι αλλιώς μεγάλες ανισότητες που υπήρχαν όλη αυτή τη σχολική χρονιά. Υπάρχει επίσης ανισότητα σε σχέση με όσους μαθητές δίνουν και πάλι πανελλαδικές και επέλεξαν να κρατήσουν τη βαθμολογία της προηγούμενης χρονιάς. Υπάρχει ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού», εξηγεί στη Voria.gr ο πρόεδρος της ομοσπονδίας, Θανάσης Κοκονάς.

Εκτός αυτού ανησυχία υπάρχει για το πώς θα καλυφθεί η ύλη που δεν διδάχθηκαν οι μαθητές, εξαιτίας των προβλημάτων που έφερε η πανδημία. «Εμείς περιμένουμε από το υπουργείο να ανακοινώσει προτάσεις. Όμως ακόμα δεν μας έχουν πει τι θα γίνει με όλη την ύλη που έχει χαθεί. Γιατί η μείωση της ύλης για τις πανελλήνιες είναι ένα πράγμα και άλλο η γνώση που πρέπει να πάρουν οι μαθητές σε όλες τις τάξεις. Δεν έχουν πάρει οι μαθητές τα απαραίτητα εφόδια για την επόμενη χρονιά. Το μόνο που κάνουν είναι να ανακοινώνουν ημερομηνίες χωρίς πραγματικά κανένα σχέδιο. Οι γονείς των μαθητών της Γ’ Λυκείου πραγματικά δεν ξέρουν τι να κάνουν», τονίζει ο κ. Κοκονάς.

Το νέο νομοσχέδιο

Την αγωνία των γονέων επιτείνει η αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στα πανεπιστήμια που προβλέπει το νέο νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, που συζητείται από χθες στην ολομέλεια της Βουλής. «Πάνε να διαλύσουν όλη τη σχολική χρονιά και το υπουργείο συνεχίζει ακάθεκτο να νομοθετεί, να αλλάζει τον τρόπο εισαγωγής και τα μηχανογραφικά. Η κυβέρνηση εφαρμόζει την πολιτική που θέλει και δεν υπάρχει μέριμνα για το πώς οι μαθητές θα δώσουν εξετάσεις, πώς θα πάνε στην επόμενη τάξη. Οι μαθητές του λυκείου που θα δώσουν εξετάσεις για τα πανεπιστήμια θα μπουν με έναν άλλο τρόπο. Κι αυτόν δεν τον ξέρουν ακόμα και τώρα, τρεις μήνες πριν από τις εξετάσεις. Τα παιδιά είναι εντελώς στα κάγκελα. Το υπουργείο δεν έχει καμία επαφή με την πραγματικότητα. Είναι εξοργιστικό. Δεν ακούει τίποτα», υπογραμμίζει ο πρόεδρος της ομοσπονδίας, η οποία θα συμμετάσχει στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο που θα πραγματοποιηθεί σήμερα στη Θεσσαλονίκη.

Αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί

Σημαντικές ενστάσεις για τις αλλαγές που φέρνει το νομοσχέδιο έχουν και οι εκπαιδευτικοί. «Η κ. Κεραμέως έχει ένα σχέδιο. Το σχέδιο με τον μαθηματικό τύπο που επιβάλλει με το νομοσχέδιο είναι 25 με 30 χιλιάδες παιδιά της Γ’ Λυκείου που να μείνουν εκτός ΑΕΙ. Είναι απλό. Μετά ξεκινάει η ιστορία των κολεγίων», λέει στη Voria.gr ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος.

Βασικό σημείο τριβής είναι και ο χρόνος που επέλεξε το υπουργείο Παιδείας να φέρει το νομοσχέδιο στη Βουλή. «Για να φέρεις αλλαγές στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θέλεις διάλογο με την κοινωνία. Ασφαλώς μία δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση έχει τη δυνατότητα να φέρει αλλαγές στα συστήματα, έπρεπε όμως να το κάνει όταν με το καλό άνοιγαν τα σχολεία, γίνονταν οι εμβολιασμοί, ο κόσμος μπορούσε να κινηθεί ελεύθερα. Και σίγουρα όχι να το θέσει σε ισχύ από την τρέχουσα σχολική χρονιά», επισημαίνει ο κ. Τσούχλος

Ο πρόεδρος σημειώνει επίσης στη δύσκολη περίοδο της πανδημίας με τα κλειστά σχολεία είναι αδύνατη η εφαρμογή της αξιολόγησης και τονίζει πως το υπουργείο θα έπρεπε να ασχοληθεί με τα σημαντικά τρέχοντα προβλήματα της εκπαίδευσης. «Η κ. Κεραμέως όφειλε να ασχοληθεί με δύο πράγματα. Πώς θα ανοίγουν με ασφάλεια τα σχολεία, πώς θα αραιώσουν τα τμήματα, πώς θα κάνει τεστ στους εκπαιδευτικούς, στο προσωπικό και στα παιδιά, πώς θα κάνει εμβολιασμούς, πώς θα προσλάβει βοηθητικό προσωπικό, πώς θα ενισχυθούν οικονομικά οι σχολικές επιτροπές. Αυτό είναι το κομμάτι της ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων. Το δεύτερο είναι το πώς θα βελτιώσει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση με δίκτυα, με τάμπλετ, με υπολογιστές. Εκείνη όμως αποφάσισε να προχωρήσει στην κατάθεση νομοσχεδίου, το οποίο αλλάζει πολύ και προς το χειρότερο την κατάσταση των παιδιών της Γ’ Λυκείου, όπως πάει να επιβάλει με το έτσι θέλω την τράπεζα θεμάτων, ενώ φέρνει και την αξιολόγηση για φέτος. Είναι μία εμμονική, ιδεοληπτική επιλογή», λέει χαρακτηριστικά.

Αγωνία για τη βαθμολογία του Α’ τετραμήνου

Μεγάλη αναστάτωση προκάλεσε επίσης και η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας που εστάλη σε όλα τα σχολεία, σύμφωνα με την οποία «για μάθημα ή κλάδο μαθήματος που για οποιονδήποτε λόγο ενδεχομένως διδάχτηκε λιγότερο από δέκα ώρες, δύναται να μην κατατεθεί βαθμολογία, εάν αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα οι διδάσκοντες δεν διαθέτουν επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών».

Γονείς εκφράζουν την αγωνία τους στη Voria.gr για το τι σημαίνει αυτό για όσους μαθητές φοιτούν σε τάξεις, ο βαθμός των οποίων μετρά για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Ο κ. Κοκονάς επισημαίνει πως υπήρχαν πολλές αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς, αλλά και μαθητές διαμαρτυρήθηκαν ότι με το άνοιγμα των σχολείων κλήθηκαν να γράψουν διαγώνισμα, «ενώ δεν ήξεραν καλά - καλά τι μάθημα θα κάνουν», τονίζοντας πως μπορεί το υπουργείο να εξαιρέσει τη φετινή σχολική χρονιά.

«Με την τηλεκπαίδευση, τις καταλήψεις και το κλείσιμο σχολικών μονάδων υπάρχουν τμήματα με μαθητές, για τους οποίους δεν έχουμε εικόνα», αναφέρει από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, ο οποίος πάντως διευκρινίζει ότι υπάρχει νόμος που το προβλέπει και πως σε κάθε περίπτωση δεν έχει καμία επίπτωση στη γενική βαθμολογία των μαθητών.