Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Στη διυπουργική ΣΔΙΤ για το fly over της περιφερειακής

Μέσα στο καλοκαίρι ή το αργότερο το φθινόπωρο αναμένεται να υποβληθεί η αίτηση υπαγωγής. Τριετής η κατασκευή με στόχο παράδοση το 2025.

Το ερχόμενο φθινόπωρο είναι το ορόσημο για την υλοποίηση του μεγάλου έργου της αναβάθμισης της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, με την κατασκευή της υπερυψωμένης γέφυρας (fly over).

Το μεγάλο έργο αναμένεται να περάσει από τη διυπουργική επιτροπή για τα ΣΔΙΤ, ώστε να ενταχθεί και να αποκτήσει προοπτική υλοποίησης.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με μια πιο αισιόδοξη προσέγγιση θεωρεί ότι είναι δυνατό το έργο να εισαχθεί στη διυπουργική ακόμη και μέσα στο καλοκαίρι και να αποκτήσει ανάδοχο έως τις αρχές του 2022.

Ο κορωνοϊός δεν είχε σοβαρή επίπτωση στα χρονοδιαγράμματα, όπως σημειώνουν μέλη της επιτροπής που παρακολουθεί την πορεία του έργου, αλλά και της αναθέτουσας αρχής (Ειδική Υπηρεσία Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Έργων του υπουργείου και Εγνατία Οδός ΑΕ). Το δίμηνο περίπου της καθυστέρησης είναι μια όχι και τόσο μεγάλη επίπτωση και είναι αυτό που διαφοροποιεί και τις εκτιμήσεις για το χρόνο της υποβολής της αίτησης υπαγωγής στο ν. 3389/2005 περί ΣΔΙΤ.

Το έργο είναι προϋπολογισμού 300 – 350 εκ. ευρώ και ήδη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, το έχει περιλάβει ως ένα από τα έργα του πακέτου των 13 δισεκατομμυρίων ευρώ, που ανακοίνωσε στο τέλος του προηγούμενου Απριλίου.

Με την ένταξη του fly over στα έργα ΣΔΙΤ από τη διυπουργική, το 2022 υπολογίζεται ότι άμεσα θα βγει η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, με στόχο εντός του έτους να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και να προκύψει ανάδοχος.

Σε αυτή την περίπτωση, με την ολοκλήρωση των διαγωνιστικών και άλλων διαδικασιών έστω ως το τέλος του 2022 (προβλέπεται και η ολοκλήρωση του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού), οι αρμόδιοι θεωρούν ότι το 2025 το έργο μπορεί να είναι ολοκληρωμένο και να αποδοθεί στην κυκλοφορία.

Πολλά θα κρίνει ο συνολικός προϋπολογισμός και τα κονδύλια που θα διατεθούν, ενώ ως έργο ΣΔΙΤ, όπως εξηγούν στελέχη των τεχνικών υπηρεσιών, οι δυσκολίες του είναι στην αρχή και στα διαδικαστικά, ενώ κατασκευαστικά πάντα προχωρούν πιο γρήγορα σε σχέση με τα υπόλοιπα έργα, διότι αυτό συμφέρει πολύ και τους κατασκευαστές, για να έχουν όσο το δυνατόν νωρίτερα έσοδα.

Το έργο περιλαμβάνει την υπερυψωμένη γέφυρα από το νοσοκομείο Παπαγεωργίου μέχρι τα Κωνσταντινουπολίτικα κι από εκεί μέχρι το νοσοκομείο «Άγιος Παύλος» έχει προβλεφθεί να γίνει διαπλάτυνση της περιφερειακής οδού. Υπάρχει η δυνατότητα να δουλεύεται σε διαφορετικά σημεία ταυτόχρονα, ενώ και κατασκευαστικά δεν θεωρείται από τα πολύ δύσκολα έργα.