Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Στροφή στα παντοπωλεία της γειτονιάς λόγω κορωνοϊού

Τι επιλέγουν οι Θεσσαλονικείς - Τα καταστήματα τροφίμων, αποτελούν είδος... ψυχαγωγίας για τους καταναλωτές, λένε οι ιδιοκτήτες τους.

«Τις προάλλες μια πελάτισσα, μου έλεγε, καλά που είστε και εσείς ανοιχτά και κάνουμε μια βόλτα, χαζεύουμε καινούργια προϊόντα, δοκιμάζουμε καινούργιες γεύσεις, ξεφεύγουμε κάπως...».

Τα λόγια αυτά ανήκουν σε υπάλληλο παντοπωλείου που περιγράφει με γλαφυρό τρόπο το πως αντιμετωπίζουν πολλοί καταναλωτές τα καταστήματα τροφίμων, ειδικά αυτά που προσφέρουν προϊόντα περισσότερο εναλλακτικά, βιολογικά ή γκουρμέ.

Ξαφνικά οι περίεργες σως, τα σνακς, οι ξηροί καρποί, τα βιολογικά φρούτα και όχι μόνον, τα υγιεινά μπαχαρικά όπως ο κουρκουμάς, τα τυριά και κασέρια με ιδιαίτερες γεύσεις, τα κρέατα με λιγότερα λιπαρά, εντάχθηκαν στο διαιτολόγιο πολλών Θεσσαλονικέων.

Η χαρακτηριστική, αυτή, αλλαγή, ως συνέπεια του κορωνοϊού, των μέτρων, αλλά και της ανάγκης για διαφυγή των καταναλωτών, έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση στις επισκέψεις για αγορά τροφίμων και την κατακόρυφη άνοδο στην κατανάλωση φαγητού και ποτού στο σπίτι.

Δεν είναι τυχαίο πως από τη στιγμή που ο κορωνοϊός μπήκε στη ζωή μας η μαγειρική στο σπίτι εξελίχθηκε σχεδόν στο Α και το Ω για μια οικογένεια, καθώς αποτελεί  τρόπο εκτόνωσης, αλλά και ένα είδος πεποίθησης πως με τον τρόπο αυτό τρώμε περισσότερο υγιεινά.

Στην πρώτη καραντίνα πέρυσι το Μάρτιο τα καταστήματα delivery, δεν δούλεψαν όπως ανέμεναν, παρά το γεγονός πως οι Θεσσαλονικείς ήταν κλεισμένοι στα σπίτια τους, ενώ και όλο το επόμενο διάστημα που η εστίαση παραμένει κλειστή ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που πραγματοποιούν διανομή στο σπίτι κάνουν λόγο, σε κάποιες περιπτώσεις, για μειωμένο τζίρο έναντι κανονικών εποχών προ κορωνοϊού που αγγίζει ακόμη και το 40%.

Στην αντίπερα όχθη βρίσκονται σούπερ μάρκετ, παντοπωλεία και καταστήματα τροφίμων που συχνά σχηματίζονται ουρές έξω από αυτά. Ειδικά στα μικρά καταστήματα τροφίμων, που λόγω των περιορισμών στα τμ, συχνά δεν μπορούν να  εξυπηρετήσουν περισσότερα από ένα ή δύο άτομα, οι πελάτες περιμένουν από έξω στωικά προκειμένου να προμηθευτούν καλούδια της αρεσκείας τους που θα τους «βοηθήσουν» να περάσουν πιο ευχάριστα τις μονότονες ημέρες του εγκλεισμού στο σπίτι.

Έντονη είναι η στροφή προς τα συνοικιακά παντοπωλεία που προσφέρουν νέα γευστικά ταξίδια με προϊόντα λιγότερο επώνυμα. Η κινητικότητα αυτή εντείνεται τις περιόδους των καθολικών lockdowns.  

«Ο κόσμος έχει γίνει περισσότερο δεκτικός, θέλει να δοκιμάζει γεύσεις που δεν είχε στο παρελθόν επιλέξει. Μεγάλη κινητικότητα καταγράφεται για τα βιολογικά προϊόντα, καθώς οι καταναλωτές θέλουν να τρώνε περισσότερο υγιεινά» σημειώνει ιδιοκτήτης μικρού συνοικιακού καταστήματος που πουλά τυροκομικά και αλλαντικά και κάνει λόγο για αύξηση του τζίρου του κατά την περίοδο των lockdowns που αγγίζει το 20%.