Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Tα 200 λουκέτα στην εστίαση και το 1 δισ. ευρώ που στοιχειώνει

Τα λουκέτα στα καταστήματα εστίασης στη Θεσσαλονίκη, οι Τούρκοι και οι Βρετανοί που εξαφανίστηκαν και το λιμάνι ως home port

Καλημέρα σας!

Σήμερα το πρωινό μας καφεδάκι είναι εσπρέσο lungo. Πρόκειται μάλλον για τον δημοφιλέστερο καφέ στην Ιταλία, εσχάτως και στη Θεσσαλονίκη, καθώς τον προτιμούν τα μεγαλοστελέχη των επιχειρήσεων, των τραπεζών, των ασφαλιστικών  εταιρειών στην Τσιμισκή, στη Σίνδο, στο Ωραιόκαστρο, αλλά και στα συγκροτήματα γραφείων που βρίσκονται στα ανατολικά προάστια. Εκεί όπου, δηλαδή, παράγεται το μεγαλύτερο ποσοστό του ΑΕΠ της περιοχής. To καυτό νερό αφήνεται να τρέξει μέσα από τον καφέ λίγα δευτερόλεπτα παραπάνω από τον κανονικό espresso. Παρότι ο καφές είναι αραιωμένος με περισσότερο νερό, δεν σημαίνει ότι είναι λιγότερο δυνατός. Αντίθετα στον lungo περνάνε περισσότερες πικρές ουσίες, καθώς όσο περισσότερο χρόνο περνάει το νερό μέσα από τους κόκκους καφέ, τόσο πιο πικρό γίνεται το εκχύλισμα.

200 λουκέτα στην εστίαση της Θεσσαλονίκης

Τα λουκέτα στην εστίαση μετά την καραντίνα υπολόγισε η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών, Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος, που διαθέτει ένα ισνστιτούτο μετα κατάλληλα εργαλεία. Άλλωστε ο πρόεδρος Γιώργος Καβαθάς δραστηριοποιείται επιχειρηματικά σε αυτόν τον ταλαιπωρημένο το 2020 και το 2021 κλάδο, που πλήρωσε –και εξακολουθεί να πληρώνει- ακριβό τίμημα στην πανδημία. 200 λουκέτα, λοιπόν, στην Αθήνα, 200 στη Θεσσαλονίκη και 600 στην υπόλοιπη χώρα, συνολικά 1000. Αναλογικά τα περισσότερα στη Θεσσαλονίκη, κάτι λογικό υπό την έννοια ότι πρόκειται για την περιοχή με τα περισσότερα κατά κεφαλήν καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος στη χώρα.

Ποιος αντέχει να επιστρέψει ένα δισ. ευρώ;  

Όπως όλα δείχνουν μετά την απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας να απορρίψει τις προσφυγές των συλλογικοτήτων που διαφωνούν με την απόσπαση και την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου, οι εργασίες στο μετρό της Θεσσαλονίκης θα συνεχιστούν κανονικά –και εντατικά- με στόχο την ολοκλήρωση του έργου εντός του 2023. Εάν ο σχεδιασμός του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών και της Αττικό μετρό θα υλοποιηθεί θα το δείξει η πραγματικότητα, που είναι αμείλικτη. Το βέβαιον είναι ότι το έργο – ανέκδοτο όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη, είναι μοναδικό στο είδος του, αφού «πατάει» σε τρία Κοινοτικά Πλαίσια ή ΕΣΠΑ, όπως ονομάζονται σήμερα. Αυτό και μόνο δείχνει τη μεγάλη ανοχή της Κομισιόν, η οποία πάντως αν κάτι πάει πολύ στραβά είναι έτοιμη το Μάρτιο του 2025 να ζητήσει τα λεφτά της πίσω. Όλα τα λεφτά, πάνω από ένα δισ. ευρώ. Το φαντάζεστε; Υπάρχει κάποιος στην Ελλάδα που να το αντέχει;

Εξαφανισμένοι Τούρκοι και Βρετανοί

Τα τελευταία χρόνια και τα τελευταία καλοκαίρια –τουλάχιστον από το 2015 και μετά- η Λέσβος και η πρωτεύουσα της η Μυτιλήνη, ακούγονταν κυρίως με αφορμή το προσφυγικό – μεταναστευτικό. Τη Μόρια και τα σχετικά. Τα ρεπορτάζ των μεγάλων μέσων ενημέρωσης του πλανήτη –όχι μόνο της Ελλάδας- ήταν αποθεωτικά για τη φιλοξενία και τον ηρωισμό των κατοίκων του νησιού, τους οποίους κάποιοι θέλησαν να τους προτείνουν και για το Νόμπελ Ειρήνης. Όλα αυτά δεν μπόρεσαν, όμως, να κρύψουν την καταστροφή στον τουρισμό, αφού –σου λέει ο απλός Ευρωπαίος- ο ηρωισμός είναι ηρωισμός και οι διακοπές είναι διακοπές. Δύο έννοιες που όχι μόνο δεν έλκονται, αλλά απωθούνται. Το καλοκαίρι του 2019 τα πράγματα άρχισαν να στρώνουν και πάλι, αλλά η πανδημία ακύρωσε το 2020 κι έστειλε τη… μπάλα στο 2021. Ευτυχώς το συγκεκριμένο νησί συγκεντρώνει υψηλό ποσοστό Ελλήνων επισκεπτών, οπότε κάτι δείχνει ότι θα γίνει φέτος. Το πλεονέκτημα αυτό, όμως, εξισορροπείται από ένα μεγάλο μειονέκτημα. Το νησί παραδοσιακά δέχεται Τούρκους, που είναι πολύ κοντά, και Βρετανούς, που τους αρέσει το πράσινο και η δροσερή θάλασσα. Φέτος αυτές οι δύο εθνικότητες είναι εξαφανισμένες. Στην κυριολεξία.

Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός

Η σημερινή άφιξη στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης του κρουαζιερόπλοιου Celestyal Olympia, για την οποία θα πραγματοποιηθεί μια μικρή τελετή, μετουσιώνει σε πράξη έναν από τους στρατηγικούς στόχους της διοίκησης της ΟΛΘ ΑΕ να προωθήσει τη Θεσσαλονίκη ως προορισμό κρουαζιέρας, αυξάνοντας την τουριστική κίνηση, με σκοπό την ενίσχυση τόσο της τοπικής, όσο και της ευρύτερης περιοχής της Β. Ελλάδας σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο. Φέτος, λοιπόν, μετά από 15 χρόνια, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο των λιμένων Home Port, χαρακτηρίστηκε δηλαδή ως λιμάνι έναρξης και τερματισμού κρουαζιέρας με δυνατότητα επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών. Το δρομολόγιο Celestyal Olympia που θα ξεκινάει και θα καταλήγει στη Θεσσαλονίκη θα περνάει από τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, τον Άγιο Νικόλαο στην Κρήτη, τη Ρόδο και τη Λεμεσό στην Κύπρο. Η αλήθεια είναι πως αν στο μέλλον υπάρξουν κι άλλα κρουαζιερόπλοια με αφετηρία τη Θεσσαλονίκη τότε το κέρδος για τον τουρισμό της πόλης θα είναι πράγματι μεγάλο και ουσιαστικό. Η αρχή έγινε και όπως λέει ο σοφός λαός «η αρχή είναι το ήμισυ του παντός». Οι επιφυλάξεις οφείλονται μόνο στην προϊστορία, διότι η αρχή στο συγκεκριμένο πεδίο είχε ξαναγίνει πριν 15 χρόνια, αλλά συνέχεια δεν υπήρξε. Άλλοι άνθρωποι τότε, άλλοι τώρα. Στο λιμάνι βεβαίως, βεβαίως.