Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Στις 19 Νοεμβρίου η εκδήλωση ενδιαφέροντος για το flyover

Η κατασκευή του μεγάλου έργου στην περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ - Το κόστος υπολογίζεται στα 370 εκατ. ευρώ.

Στον αέρα βγήκε σήμερα η δημοπράτηση της πρώτης φάσης του έργου του Fly Over της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, όπως είχε προαναγγείλει τις προηγούμενες μέρες ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής.

Η κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου θα πραγματοποιηθεί μέσω σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα και το κόστος του υπολογίζεται στα 370 εκατ. ευρώ.

Η πρόσκληση δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια και αναφέρει ως ημερομηνία κατάθεσης εκδήλωσης (μη δεσμευτικού) ενδιαφέροντος τη 19η Νοεμβρίου. 

Η δεύτερη φάση του διαγωνισμού προβλέπεται να ξεκινήσει αμέσως μετά, με τον ανταγωνιστικό διάλογο, και να ολοκληρωθεί προς τα τέλη του 2021, αρχές του 2022, με την κατάθεση δεσμευτικών οικονομικών προσφορών, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου. Η φάση κατασκευής θα διαρκέσει 3 - 4 χρόνια.

Το πρωτοποριακό έργο, μοναδικό του είδους στην Ελλάδα, αφορά 13 χιλιόμετρα, με 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες. Στην κατασκευή του θα απασχοληθούν περισσότεροι από 1.000 εργαζόμενοι.

Τα χαρακτηριστικά του έργου είναι δύο:

Το ένα είναι η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός του υφιστάμενου αυτοκινητοδρόμου, στο σύνολό του.

Το άλλο, είναι η δημιουργία ενός εντελώς νέου, εναέριου αυτοκινητοδρόμου, που εντός εισαγωγικών θα «πετάει» πάνω από τον ανατολικό περιφερειακό.

Το έργο περιλαμβάνει τις ακόλουθες παρεμβάσεις: 

· Πρώτον, στοχευμένες απλές επεμβάσεις, σε κόμβους όπως η σύνδεση με ΤΙΤΑΝ, η σύνδεση Λ. Κατσιμίδου, Τούμπας, η σύνδεση Κωνσταντινοπολίτικων.

· Δεύτερον, μείζονες επεμβάσεις, στους κόμβους στο Επταπύργιο, την Πυλαία, και το Πανόραμα.

· Τρίτον, πλήρης ανασχεδιασμός των κόμβων Πεύκων – Νεάπολης και Αγ. Παύλου.

· Και τέταρτον, κατασκευή νέου κόμβου σύνδεσης με Θέρμη - Πανόραμα - Νέα Ραιδεστό, και Γαλάτιστα, Πολύγυρο, Σιθωνία.

Τα οφέλη από την κατασκευή και λειτουργία:

Κυκλοφοριακή επάρκεια στον περιφερειακό και στους κόμβους του
Εκτροπή του 25% - 35% της κυκλοφορίας στο επίπεδο +1
Μείωση χρόνου μετακίνησης σε όλα τα τμήματα της Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης
Μείωση αέριων ρύπων στην ευρύτερη περιοχή Θεσσαλονίκης
Μεγάλη μείωση των ατυχημάτων
Πιο σταθεροί χρόνοι μετακίνησης -μείωση απρόβλεπτων συμβάντων και καθυστερήσεων
Οικονομία για τους οδηγούς - μείωση λειτουργικού κόστους οχημάτων
Βελτίωση της προσβασιμότητας από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη [ Ευκαρπία - Καλαμαριά ]
Γρήγορη και ασφαλής πρόσβαση από και προς τους πιο κρίσιμους προορισμούς όπως ΠΑΘΕ, ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ, αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, Χαλκιδική
Πολύ πιο εύκολη πρόσβαση στη Θεσσαλονίκη από τις γειτονικές πόλεις [ Σέρρες - Γιαννιτσά - Κιλκίς - Κατερίνη ]