Skip to main content

Ξένοι youtubers κάνουν viral τις νοστιμιές της Θεσσαλονίκης

Δεκάδες είναι τα vlog από γνωστούς και μη youtubers που εξυμνούν το φαγητό της Θεσσαλονίκης κάνοντας αφιερώματα στη μοναδική γαστρονομία της

Η Άννα και ο Τρέβορ είναι ένα ζευγάρι Καναδών youtuber που ειδικεύονται στα γαστρονομικά ταξίδια. Στο κανάλι τους «Delightful Travellers» μπορεί κανείς να δει αρκετά ταξίδια που έχουν κάνει σε ολόκληρο τον κόσμο προκειμένου να δοκιμάσουν την τοπική κουζίνα.

Από τη λίστα τους δεν έλειπε η Θεσσαλονίκη. Οι δύο Καναδοί βρέθηκαν το περασμένο καλοκαίρι στην πόλη, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους στην Ελλάδα. Η στάση στη Θεσσαλονίκη για γαστρονομικούς λόγους θεωρείτο μάλλον επιβεβλημένη. Οι youtuber ξεκινούν τη μέρα τους με μπουγάτσα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, συνεχίουν τη βόλτα τους με ένα κουλούρι που αγόρασαν από πλανόδιο, κάνουν ένα μεσημεριανό διάλειμμα με σπανακόπιτα και το βράδυ απολαμβάνουν τη βόλτα τους στην Αριστοτέλους με μια παραδοσιακή πίτα με γύρο. Το επιδόρπιο δεν θα μπορούσε να είναι κάτι άλλο από ένα τρίγωνο Πανοράματος.

«Οι προσδοκίες μας ήταν καλύτερες από αυτές που περιμέναμε» εξομολογείται στο τέλος του video η Άννα, με τον Τρέβορ να συμπληρώνει ότι ήταν από τα καλύτερα videο που γύρισαν μέχρι τώρα, με τη λίστα τους να περιλαμβάνει ταξίδια από τη Νότια Αμερική μέχρι την Άπω Ανατολή.

Η παραπάνω ιστορία είναι μία από τις πολλές που μπορεί να συναντήσει κανείς στο youtube. Η Θεσσαλονίκη μέσω των video, ή καλύτερα vlog που έχουν γυριστεί από ξένους youtubers/vloggers, τείνει να γίνει viral καθώς προσφέρεται για γαστριμαργικά video, ιδιαίτερα όσον αφορά το street food.

Ο διαδικτυακός «τελάλης»

Το διαδίκτυο, αλλά πολύ ακόμα περισσότερο το youtube επέδρασε θετικά στο να γίνουν viral οι νόστιμες γωνιές της Θεσσαλονίκης. Και αυτό γιατί τα videο έχουν κίνηση και καταγράφουν καλύτερα αντιδράσεις και εικόνες από ένα θέμα όπως το φαγητό.

«Οφείλουμε στο διαδίκτυο τη ραγδαία αύξηση της δουλειάς μας, αλλά και τη προσέλευση τουριστών στην περιοχή μας» αναφέρει στη Voria.gr ο Φίλιππος Μπαντής, ο μπουγατσοποιός στην περιοχή της Παναγίας Φανερωμένης που έγινε παγκοσμίως γνωστός χάρη στον Trip Advisor.

Από εκεί και πέρα, όπως λέει, τα video που γυρίστηκαν στο κατάστημά του τα τελευταία χρόνια δείχνουν  περισσότερα για το πώς παρασκευάζεται η μπουγάτσα, αλλά καταγράφουν και τις ενθουσιώδεις αντιδράσεις αυτών που τη δοκιμάζουν.

Το αποτέλεσμα μια προσπάθειας

«Τα video όπου γίνεται διαφήμιση με τη γαστρονομία της πόλης είναι πλέον αρκετά και αυτό είναι αποτέλεσμα μιας προσπάθειας που γίνεται τα τελευταία χρόνια ώστε να εκμεταλλευθούμε στο έπακρο το νούμερο ένα συγκριτικό πλεονέκτημα της πόλης που είναι η γαστρονομία», εξηγεί στη Voria.gr η εντεταλμένη σύμβουλος τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης Μαρία Καραγιάννη.

Σύμφωνα με την ίδια, η γαστρονομία, όπως δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία, αποτελεί τον νούμερο ένα λόγο για τον οποίο επέλεξαν τη Θεσσαλονίκη πολλοί επισκέπτες.

«Πλέον οι προτιμήσεις στον τουρισμό καθορίζονται ανάλογα με τις τάσεις που δημιουργούνται», αναφέρει η κ. Καραγιάννη. Όπως λέει βέβαια η γαστρονομία μπορεί να φέρνει αρκετό κόσμο στη Θεσσαλονίκη, δεν φέρνει ωστόσο τις ανάλογες διανυκτερεύσεις.

Για αυτό το λόγο η νέα στρατηγική του δήμου Θεσσαλονίκης είναι να συνδέσει τα πλεονεκτήματα της πόλης με τα ιστορικά της μνημεία, τα οποία θεωρούνται λειτουργικά βάση της αξιολόγησης της ΟΥΝΕΣΚΟ.