Skip to main content

Θεσσαλονίκη:Ηλεκτροκίνητα οχήματα καθαριότητας σε 8 δήμους ως το τέλος του έτους

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας διαθέτει 15 εκ. ευρώ για να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη δίκτυο ηλεκτροκίνητων δημοτικών οχημάτων.

Επιπλέον πόρους 15 εκ. ευρώ για φέτος προσθέτει στο πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, προκειμένου να δημιουργηθεί ολοκληρωμένο δίκτυο ηλεκτροκίνησης για το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης.

Οι πόροι θα διατεθούν για να αυξηθεί ο στόλος των δημόσιων ηλεκτροκίνητων οχημάτων και ειδικά ο στόλος καθαριότητας των οχτώ δήμων της Θεσσαλονίκης που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης: Δέλτα, Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Κορδελιού – Ευόσμου, Παύλου Μελά, Νεάπολης – Συκεών, Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Πυλαίας – Χορτιάτη.

Την ανακοίνωση των επιπλέον πόρων για φέτος στο πιο μεγάλο πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης της χώρας, που είναι αυτό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, έκανε η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου, στην παρουσίαση του απολογισμού των πεπραγμένων της αντιπεριφέρειας.

Σύμφωνα με την κ. Πατουλίδου, οι ρυθμοί του προγράμματος ήταν πολύ ικανοποιητικοί, που σημαίνει ότι συγκέντρωνε όλες τις προϋποθέσεις για να λάβει νέα χρηματοδότηση, προς όφελος των ΟΤΑ. Τα επιπλέον κονδύλια κατανέμονται στους οχτώ δήμους για την προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων, ενισχύοντας τους στόλους των υπηρεσιών καθαριότητας μέσα στο 2021.

Αποτέλεσμα είναι το πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης από τα περίπου 85 εκ. ευρώ που ήταν για τη Θεσσαλονίκη φτάνει τα 100.

Η κ. Πατουλίδου υπογράμμισε ότι η Περιφέρεια και ο ΦΟΔΣΑ θα αναλάβουν από κοινού να «τρέξουν» τις διαδικασίες του διαγωνισμού για την προμήθεια των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί το επόμενο διάστημα.

Οι προτάσεις των δήμων για τον αναγκαίο εξοπλισμό του καθενός έχουν κατατεθεί ήδη από τον προηγούμενο μήνα και όπως τόνισε η κ. Πατουλίδου, είναι δυνατό, εφόσον ο διαγωνισμός εξελιχθεί χωρίς προβλήματα και μεγάλες καθυστερήσεις οι δήμοι να έχουν τον νέο ηλεκτροκίνητο στόλο τους μέσα στη νέα χρονιά.

Σε τηλεδιάσκεψη που έγινε μέσα στον Ιανουάριο συμφωνήθηκε η κατανομή του προϋπολογισμού ανά δήμο. «Στόχος μας είναι η δημιουργία ολοκληρωμένου δικτύου ηλεκτροκίνησης στην ευρύτερη περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης και η αύξηση του στόλου των δημοσίων ηλεκτροκίνητων οχημάτων», δήλωσε η κ. Πατουλίδου.

«Στα τέλη του 2018 ως αστική αρχή, πήραμε το ρίσκο να ξεκινήσουμε την διαδικασία προκειμένου να δημιουργήσουμε το πρώτο δίκτυο δημοτικών ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και σταθμών φόρτισης, στη Θεσσαλονίκη. Το 2019 ξεπεράστηκαν τα εμπόδια που είχε αυτή η διαδικασία και το 2020 πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες εντάξεις έργων που αφορούσαν στη συγκεκριμένη πρόσκληση. Το 2020 η Μητροπολιτική Ενότητα, ως αποκλειστικός μητροπολιτικός φορέας της Θεσσαλονίκης, και εφαρμόζοντας τις συμμετοχικές διαδικασίες που ακολουθούνται καθ' όλη την διάρκεια του προγράμματος, ξεκίνησε τις ενέργειες για μια νέα δράση, την 'Ενσωμάτωση Ηλεκτροκίνητων οχημάτων στους στόλους καθαριότητας των δήμων της Μ.Ε Θεσσαλονίκης', με προϋπολογισμό τα 15 εκ. ευρώ», σημείωσε η αντιπεριφερειάρχης.

Στον απολογισμό για την πορεία υλοποίησης του προγράμματος Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης στη Θεσσαλονίκη, η κ. Πατουλίδου επισήμανε ότι το πρόγραμμα τρέχει με γοργούς ρυθμούς.

Με το κλείσιμο του 2020 το σύνολο των ενταγμένων έργων έφτασε τα 116, η εξειδίκευση του προγράμματος ανήλθε σε ποσοστό 99,3%, οι προσκλήσεις καλύπτουν ποσοστό 166,1% και οι εντάξεις είναι στο 102,8%. Μόνο το 2020 εντάχθηκαν στο πρόγραμμα έργα περίπου 22 εκ. ευρώ.