Skip to main content

Τι απαντά στη Voria το ΚΤΕΛ για την παραχώρηση των γραμμών του ΟΑΣΘ

Το υπεραστικό έργο είναι «έξω από το χαρακτήρα του ΟΑΣΘ», υποστηρίζει το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης κάνοντας λόγο για «συζητήσεις» και «σενάρια» παραχώρησης.

Τεχνικά σενάρια βελτίωσης της υπεραστικής συγκοινωνίας στον νομό Θεσσαλονίκης χωρίς την αύξηση του κομίστρου αναζητούνται στις διαβουλεύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη μεταξύ όλων των αρμόδιων φορέων με αντικείμενο την εκχώρηση μέρους του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ προς το ιδιωτικό ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και τις οποίες αποκάλυψε η Voria.gr.

Διαβάστε εδώ: Φεύγει ο ΟΑΣΘ από γραμμές της Θεσσαλονίκης - Τις δίνει στα ΚΤΕΛ

Όπως αναφέρεται στην απάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης στο ρεπορτάζ του Νίκου Ηλιάδη, «έχουν εξεταστεί σενάρια, μετά από προτάσεις του ΚΤΕΛ, χωρίς κανένα να έχει προς το παρόν προβάδισμα».

Το ΔΣ του ΚΤΕΛ χαρακτηρίζει «φυσικό επόμενο» και διαρκές αίτημα ώστε να εξασφαλιστεί η στοιχειώδης βιωσιμότητά του την παραχώρηση των περιαστικών δρομολογίων από τον ΟΑΣΘ. Προσθέτει, μάλιστα ότι δεν υπάρχει αδυναμία του ΟΑΣΘ να εκτελέσει το περιαστικό έργο, ενώ τονίζει ότι το υπεραστικό έργο είναι «έξω από το χαρακτήρα του Οργανισμού».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Κακοί σχεδιασμοί του παρελθόντος και λάθη στη διάρθρωση της συγκοινωνίας, οδήγησαν σε δεινή θέση το ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, αλλά και υποχρέωσαν τον ΟΑΣΘ, να εκτελεί υπεραστικό έργο, κάτι που είναι έξω από το χαρακτήρα του Οργανισμού, δεδομένου ότι έχει ιδρυθεί και οργανωθεί για να εκτελεί αστικές συγκοινωνίες και όχι υπεραστικές. 

Είναι εύλογο, μακρινές διαδρομές των 35, ή 50, ή 60, ή 70 και 80 χιλιομέτρων απλή διαδρομή, οι οποίες με την επιστροφή διπλασιάζονται να εκτελούνται με κατάλληλα υπεραστικά καθημένων και όχι αστικά λεωφορεία και με όρθιους.

Φυσικό επόμενο ήταν, το υπουργείο και οι αρμόδιοι φορείς, να επιζητούν σήμερα την βελτίωση των υπηρεσιών του.

Το ΚΤΕΛ είναι γνωστό εκτελεί ήδη μεταφορικό έργο στον νομό Θεσσαλονίκης και απολύτως φυσικό να αναζητεί λύσεις, που θα εξασφαλίσουν τη στοιχειώδη βιωσιμότητά του.

Το αίτημα αυτό του ΚΤΕΛ είναι διαρκές και εν όψει του νέου συγκοινωνιακού χάρτη που θα διαμορφωθεί , όχι μόνο στο νομό Θεσσαλονίκης, αλλά πανελλαδικά, διεξάγονται συζητήσεις εδώ και δύο χρόνια, μεταξύ όλων των αρμόδιων φορέων: του Υπουργείου Μεταφορών, του ΟΣΕΘ (και του ΣΑΣΘ παλαιότερα), του ΟΑΣΘ, του ΚΤΕΛ και των Δημάρχων.

Στις συζητήσεις αυτές αναζητούνται τεχνικά σενάρια βελτίωσης της συγκοινωνίας, χωρίς την αύξηση του κομίστρου, ένα από τα οποία εμπεριέχεται στο άρθρο σας και τα οποία αφορούν σε αναδιάρθρωση γραμμών προς όφελος των χρηστών επιβατών, αλλά και του δημοσίου συμφέροντος.

Το μόνο που αναζητείται, είναι να εξαλείψουν παθογένειες του παρελθόντος και αυτό γίνεται χωρίς κανένα στοιχείο "μυστικότητας". Έχουν εξεταστεί σενάρια, μετά από προτάσεις του ΚΤΕΛ, χωρίς κανένα να έχει προς το παρόν προβάδισμα. Η μόνη σταθερά είναι η βελτίωση της συγκοινωνίας, με διασφάλιση της ποιότητάς της, της σταθερότητας του κομίστρου, αλλά και της βιωσιμότητας των φορέων που την εκτελούν, κάτι που προφανώς ενδιαφέρει την πολιτεία να πετύχει.

Δεν υπάρχει λοιπόν καμιά αδυναμία του ΟΑΣΘ να εκτελέσει το περιαστικό έργο, δεν υπάρχει καμία μυστικότητα, δεν υπάρχει κανένα τελικό σχέδιο, υπάρχουν μόνο τεχνικά σενάρια βελτίωσης της εξυπηρέτησης του επιβάτη, με σεβασμό στο δημόσιο συμφέρον».