Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Τι κατήγγειλαν οι πολίτες στους συμπαραστάτες μέσα στην πανδημία

Βροχή οι αναφορές για περιστατικά συνωστισμού σε πλατείες και λαϊκές αγορές στους συμπαραστάτες του πολίτη της περιφέρειας και του δήμου Θεσσαλονίκης

Αλλαγές ακόμα και στο είδος των καταγγελιών των πολιτών στις ανεξάρτητες αρχές που έχουν συγκροτήσει η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και δήμος Θεσσαλονίκης έφερε η πανδημία του κορωνοϊού.

Η περιφερειακή συμπαραστάτης του πολίτη και της επιχείρησης Κεντρικής Μακεδονίας, Νιόβη Παυλίδου και ο συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης, Μάριος Καργιώτης, φέτος δεν έγιναν αποδέκτες μόνο των συνηθισμένων καταγγελιών, που αφορούν στη λειτουργία των υπηρεσιών ή σε ζητήματα καθημερινότητας, όπως η καθαριότητα και ο ηλεκτροφωτισμός. Τα γραφεία τους δέχτηκαν βροχή αναφορών από πολίτες που αγωνιούσαν για τις συνθήκες συνωστισμού που διαμορφώνονταν σε υπαίθριους χώρους, πλατείες και λαϊκές αγορές, αλλά και αιτήματα που σχετίζονταν με κάποιον τρόπο με τις επιπτώσεις της πανδημίας.

Στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

Το γραφείο της κ. Παυλίδου, η οποία εξελέγη ως επικεφαλής της ανεξάρτητης αυτής αρχής πριν από ένα χρόνο, δέχτηκε περίπου 130 – 150 καταγγελίες, αριθμός αντίστοιχος με αυτόν της περιφέρειας Αττικής «Σχεδόν όλα τα αιτήματα τα καθόριζε η πανδημία. Δεν είχαμε, για παράδειγμα, παράπονα για έναρξη επιχειρήσεων, για ενοχλήσεις από τη λειτουργία επιχειρήσεων ή για την ποιότητα των τροφίμων», ανέφερε στη Voria.gr η κ. Παυλίδου.

Οι περισσότερες καταγγελίες αφορούσαν στις συνθήκες λειτουργίας των λαϊκών αγορών και στις καθυστερήσεις στη διαδικασία έκδοσης ή μεταβίβασης αδειών κυκλοφορίας.

«Από τον Απρίλιο οι πολίτες δεν σταμάτησαν να φωνάζουν ότι φοβούνται για το ότι αναπτύσσονται λαϊκές αγορές με συνωστισμό μπροστά στα μαγαζιά και στα σπίτια τους, μερικοί έχουν και ισόγεια μαγαζιά. Μαζί έβαλαν και άλλα διαχρονικά ζητήματα, όπως η καθαριότητα, η φασαρία στις αγορές και ζητούσαν με τον κορωνοϊό επιτέλους να βάλει τάξη. Ίσως είναι και μία ευκαιρία για να δούμε τις λαϊκές με ένα άλλο πλαίσιο οργάνωσης, τουλάχιστον στον πολεοδομικό συγκρότημα, στους πυκνοκατοικημένους δρόμους, όπου είναι μεγαλύτερο το πρόβλημα», τόνισε η κ. Παυλίδου.

Καταιγισμό παραπόνων δέχτηκε η υπηρεσία και για τη λειτουργία της γενικής διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών. «Το θέμα με τις άδειες είναι κάτι που μας ταλανίζει από την αρχή της πανδημίας, όμως το τελευταίο διάστημα, επειδή το lockdown τράβηξε πάρα πολύ, έχουμε μία όξυνση, καθώς πολλοί εργαζόμενοι είτε είχαν άδεια ειδικού σκοπού, είτε βγήκαν σε τηλεργασία. Οι υπηρεσίες μας εξηγούν ότι δουλεύουν με βάση κάποια ΦΕΚ και εξυπηρετούν κατά προτεραιότητα. Δηλαδή, αν ένας πολίτης σήμερα θέλει να μεταβιβάσει το αυτοκίνητό του στην κόρη του, καθυστερήσει πολύ, γιατί εξυπηρετούνται κατά προτεραιότητα όλοι οι επαγγελματίες του κλάδου που είναι στην πρώτη γραμμή, όπως οι μεταφορικές εταιρίες, καθώς επίσης οι υγειονομικοί και τα νοσοκομεία που μπορούν να ζητήσουν μια άδεια», εξήγησε η κ. Παυλίδου.

Τα δύο αυτά ζητήματα είχαν τον ίδιο αριθμό παραπόνων, με τη διαφορά ότι στις μεταφορές οι καταγγελίες έγιναν μεμονωμένα, αλλά στις λαϊκές ήταν ομαδικές, αφορούσαν σύνολα πολιτών.

Αξιοσημείωτο είναι ότι φέτος δεν καταγράφηκαν πολλά παράπονα για τις οχλήσεις από τα κουνούπια, που διαχρονικά αποτελεί πρόβλημα σε συγκεκριμένες περιοχές της περιφέρειας. Το καλοκαίρι, όταν άνοιξε ο τουρισμός, ξεκίνησαν… δυναμικά τα παράπονα από επαγγελματίες, αλλά στη συνέχεια υποχώρησαν λόγω των εξελίξεων. Και στο πολεοδομικό συγκρότημα αρκετοί πολίτες διαμαρτυρήθηκαν, αλλά προωθήσαμε τα αιτήματα στη διεύθυνση Υγείας και έγιναν ψεκασμοί», ανέφερε η περιφερειακή συμπαραστάτης.

Στον δήμο Θεσσαλονίκης

Σημαντικές διαφοροποιήσεις όχι μόνο σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια αλλά και ανάλογα με τη φάση της πανδημίας είχαν οι καταγγελίες των πολιτών στον συμπαραστάτη του δημότη, στον οποίο υποβλήθηκαν 350 αιτήματα, εκ των οποίων τα 250 έγιναν δεκτά. «Για άλλο με εξέλεξαν, άλλα πράγματα έκανα», είπε χαρακτηριστικά στη Voria.gr ο κ. Καργιώτης, ο οποίος τυπικά ανέλαβε καθήκοντα από τις αρχές Φεβρουαρίου.

«Στην πρώτη καραντίνα τα περισσότερα αιτήματα των πολιτών ήταν για βοήθεια στο σπίτι ή για να δηλώσουν τρίτα πρόσωπα που χρειάζονταν βοήθεια στο σπίτι. Ήταν εντυπωσιακό ότι η πλειοψηφία των αιτημάτων ήταν τέτοιου είδους. Και λύσαμε πολλά τέτοια προβλήματα με τις υπηρεσίες του δήμου. Το καλοκαίρι υπήρχε μία ησυχία και περιοριστήκαμε κυρίως σε καταγγελίες που έχουν σχέση με καθαριότητα, ηλεκτροφωτισμό και κλήσεις της δημοτικής αστυνομίας. Στη δεύτερη καραντίνα, δεν είχα κανένα αίτημα για βοήθεια. Μάλιστα, από του Αγίου Δημητρίου και μετά έχω μία τεράστια μείωση παραπόνων και καταγγελιών. Εκεί που έπαιρνα τρεις με τέσσερις την ημέρα τώρα μία με δύο την εβδομάδα. Είναι κάτι που δεν ξέρω πώς να το ερμηνεύσω», ανέφερε ο κ. Καργιώτης.

Σημαντικό ποσοστό των καταγγελιών αφορούσε στη συγκέντρωση ατόμων σε υπαίθριους χώρους και κυρίως στην Αγία Σοφία, στη Ρωμαϊκή Αγορά και στην πλατεία Καλλιθέας. «Αυτά είναι τα φαινόμενα που ξεκίνησαν τον Σεπτέμβρη και ενδεχομένως παίζουν ρόλο για την κατάσταση της Θεσσαλονίκη σήμερα. Στην Αγία Σοφία πάντα μαζεύονταν νέοι. Στη Ρωμαϊκή Αγορά αυτό ξεκίνησε τον Απρίλιο με το κλείσιμο των μαγαζιών. Κόπασε το καλοκαίρι και φούντωσε τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο. Η πλατεία Καλλιθέας πάλι ήταν κάτι καινούργιο. Ξαφνικά μία ήσυχη γειτονιά πίσω από τον Άγιο Νικόλαο Ορφανό την έκαναν στέκι τα παιδιά. Προσπαθήσαμε με τη διοίκηση και τη δημοτική αστυνομία να βρούμε κάποια λύση, αλλά τελικά ήρθε το lockdown και λύθηκε το ζήτημα. Πιστεύω όμως ότι θα μας απασχολήσει και στο μέλλον», κατέληξε ο κ. Καργιώτης.