Skip to main content

«Bούλιαξε» η κρουαζιέρα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης τo 2017

Τα ελληνικά λιμάνια «πλήρωσαν» την αστάθεια στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Παρέμεινε πρώτο σε αφίξεις το λιμάνι του Πειραιά.

Το 2017 σημειώθηκε κάθετη μείωση στον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που έπιασαν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, λόγω της αστάθειας και της αβεβαιότητας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, επηρεάζοντας σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό τα λιμάνια των χωρών αυτών.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΙΜΕ(Οργανισμοί Λιμένων Α.Ε.) στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το 2017, έπιασαν μόλις 4 κρουαζιερόπλοια που μετέφεραν συνολικά 2.482 τουρίστες, όταν το 2016 είχαν δέσει 23 κρουαζιερόπλοια με συνολικό αριθμό τουριστών 18.876 άτομα και, την προηγούμενη χρονιά, το 2015, ο αριθμός των πλοίων κρουαζιέρας ήταν 35 με 26.356 άτομα.

Όπως επισημαίνει η ΕΛΙΜΕ αλλά και όπως έχουν επανειλημμένως τονίσει οι αναλυτές και επιχειρηματίες που ειδικότερα ασχολούνται με τον κλάδο της κρουαζιέρας, η εξέλιξη αυτή ήταν αναμενόμενη, αλλά και προβλέπεται να έχει συνέχεια και στη φετινή χρονιά, καθώς οι εταιρείες που οργανώνουν τα προγράμματα – πακέτα διακοπών,  σχεδιάζουν για την επόμενη διετία – τριετία.  Η κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο και ειδικότερα στο Αιγαίο δέχθηκε ισχυρά πλήγματα από τα τρομοκρατικά κτυπήματα στην Τουρκία αλλά και στην Αίγυπτο, το δε λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που αποτελεί σταθμό για τα κρουαζιερόπλοια που πιάνουν σε Κωνσταντινούπολη και Σμύρνη, ήταν αναμενόμενο να «χάσει» αφίξεις, όπως και έγινε.

Είναι πλέον φανερό και αποδεικνύεται με αριθμούς, ότι τα αισιόδοξα μηνύματα του 2014(31 κρουαζιερόπλοια με 19.720 επιβάτες κρουαζιέρας) και του 2015, για να επαναληφθούν, θα απαιτηθεί να επανέλθει ηρεμία στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και, παράλληλα, να κινηθούν δυναμικά οι φορείς του ελληνικού τουρισμού ίσως και σε συνεργασία με τουριστικούς φορείς γειτονικών χωρών.

Ωστόσο, όπως καθαρά αποτυπώνεται στα στοιχεία της ΕΛΙΜΕ, ο τουρισμός κρουαζιέρας, το 2017, δεν πήγε άσκημα μόνο για τη Θεσσαλονίκη αλλά για το σύνολο της χώρας. Όπως λοιπόν επισημαίνεται, «παρατηρήθηκε πτώση περίπου 20,5% στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων (από 4.307 το 2016 σε 3.415 το 2017) και πτώση περίπου 11% στις επισκέψεις επιβατών κρουαζιέρας (από 5.204.231 το 2016 σε 4.625.363 το 2017). Πάντως, η πρώτη δεκάδα των προορισμών παραμένει η ίδια όπως όλα τα προηγούμενα χρόνια με σταθερά πρώτο σε αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και επιβατών το λιμάνι του Πειραιά και μόνη αξιοσημείωτη αλλαγή η δεύτερη θέση για το λιμάνι της Μυκόνου σε αντικατάσταση αυτού της Σαντορίνης, το οποίο μετατίθεται στην τέταρτη για πρώτη φορά».

Το 2017, σύμφωνα με τα στοιχεία, μεγάλες ήταν οι απώλειες και για τα λιμάνια της Χίου (7 κρουαζιερόπλοια από 43) και της Λέσβου (5 κρουαζιερόπλοια από 29), νησιών που είχαν και πρόσθετα προβλήματα λόγω του προσφυγικού- μεταναστευτικού,  ενώ μεγάλη πτώση σημείωσε το λιμάνι του Βόλου (9 κρουαζιερόπλοια από 46) και συγκριτικά μικρότερη το λιμάνι της Καβάλας ( 6 κρουαζιερόπλοια από 19). Ο πίνακας της ΕΛΙΜΕ δίνει μηδενικές αφίξεις κρουαζιερόπλοιων για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης το 2017, όπως άλλωστε και για το 2016.

Να σημειωθεί ότι πηγή των στοιχείων αποτελούν τα μέλη της ΕΛΙΜΕ, τα μέλη – παρατηρητές (Λιμενικά Ταμεία) και τα κατά τόπους Λιμεναρχεία της χώρας.