Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2022
x

ΤΟ «ΑΔΕΙΑΝΟ ΠΟΥΚΑΜΙΣΟ» ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ Η… ΚΑΜΕΝΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΣΤΟ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ

Η αποτελεσματικότητα της Αθήνας, η Θεσσαλονίκη ως άγονη γραμμή και η αισιοδοξία που επιστρέφει λόγω τουρισμού στη Σαμοθράκη

Το ότι την Αθήνα τα πράγματα λειτουργούν διαφορετικά απ’ ότι στη Θεσσαλονίκη είναι γνωστό. Εκεί κάτω οι άνθρωποι είναι πιο πρακτικοί και γι’ αυτό πιο αποτελεσματικοί. Αντίθετα εδώ επάνω υπάρχουν καλές ιδέες, ακόμη καλύτερες προθέσεις, αλλά συχνά στο τέλος αυτό που προκύπτει είναι «ένα πουκάμισο αδειανό». Είναι ο αέρας; Το νερό; Η μεγάλη πόλη; Ο ισχυρός ανταγωνισμός που επιζητά το αποτέλεσμα; Η νοοτροπία;

Ότι κι αν φταίει η πραγματικότητα ούτε αλλάζει, ούτε αντιστρέφεται. Τελευταίο παράδειγμα είναι η είδηση ότι «μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα, που φιλοδοξεί να αποτελέσει τον πιο δυναμικό εμπορικό οδηγό της Αθήνας, βρίσκεται εδώ και λίγες μέρες στη διάθεση των Αθηναίων και των επισκεπτών της πόλης. Μέσω της νέας πλατφόρμας Athens Shopping (https://athensshopping.gr/), που είναι το αποτέλεσμα της σταθερής συνεργασίας του Δήμου Αθηναίων και του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, κάθε χρήστης θα μπορεί να ανακαλύψει την ποιοτική αγορά της Αθήνας και να βρει οτιδήποτε αναζητά, ανά κατηγορία και ανά περιοχή». Στη Θεσσαλονίκη ο Εμπορικός Σύλλογος παλεύει μόνος του για περισσότερο από ένα χρόνο να δημιουργήσει μια ψηφιακή πλατφόρμα για τα μέλη του και ακόμη δεν τα έχει καταφέρει. Το αντίθετο μάλιστα, η μία απογοήτευση ακολουθεί την άλλη. Ίσως οι δύο περιπτώσεις να μην είναι πανομοιότυπες, ούτε ευθέως ανάλογες, αλλά σίγουρα δεν είναι τελείως άσχετες μεταξύ τους. Για σκεφτείτε το λιγάκι…

Η Θεσσαλονίκη ως άγονη γραμμή

Έξι αεροπορικά δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη χαρακτηρίζονται από την πολιτεία ως άγονες γραμμές και θα επιδοτηθούν εκ νέου από την 1η Φεβρουαρίου 2023 μέχρι 31 Ιανουαρίου 2027. Πρόκειται για τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη – Σάμος, Θεσσαλονίκη – Χίος, Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα (σε αυτό το δρομολόγιο προστίθενται και τα Κύθηρα), Θεσσαλονίκη – Σκύρος και Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία. Συνολικά στην Ελλάδα υπάρχουν 28 δρομολόγια που χαρακτηρίζονται «άγονες γραμμές» και για τη στήριξη τους την επόμενη τετραετία από τα κρατικά ταμεία θα βγαίνουν κάθε χρόνο περί τα 17 – 18 εκατ. ευρώ –χωρίς ΦΠΑ. Δεν τα λες και λίγα…

Παραμένει… καμένη η πνευμονολογική κλινική στο Παπανικολάου

Στην καταγγελία ότι στην πνευμονολογική κλινική του νοσοκομείου Παπανικολάου που κάηκε τον περασμένο Απρίλιο δεν έχει γίνει ακόμη καμία εργασία για την επαναλειτουργία της προχώρησε μέσω του 102 FM της ΕΡΤ – 3 ο διευθυντή της Αδαμάντιος Χλωρός. Όπως είπε η έκθεση για το τι χρειάζεται να γίνει, ώστε να επαναλειτουργήσει η κλινική, όπως και ο σχετικός προϋπολογισμός, έχουν υποβληθεί στο υπουργείο Υγείας από τα τέλη Ιουνίου, αλλά μέχρι στιγμής δεν υπάρχει απάντηση. Με δεδομένη μάλιστα τη χρονική συγκυρία, αφού βρισκόμαστε στις αρχές Αυγούστου, αλλά και το γεγονός ότι οι εργασίες αποκατάστασης από τη στιγμή που θα ξεκινήσουν θα διαρκέσουν τουλάχιστον δύο μήνες, όσο γρήγορα και αν κινηθούν τα πράγματα, κάτι εξαιρετικά αμφίβολο, η επαναλειτουργία της πνευμονολογικής κλινικής του Παπανικολάου δεν προβλέπεται πριν από το χειμώνα. Μέχρι τότε η εξυπηρέτηση των ασθενών γίνεται εκ των ενόντων, ενώ –όπως είναι φυσικό- τα νεύρα των ανθρώπων της κλινικής είναι τεντωμένα. Επίσης, λόγω της αύξησης των νοσηλειών που οφείλονται στον κορωνοϊό –στις τελευταίες εφημερίες προσελεύσεις και εισαγωγές έχουν πολλαπλασιαστεί- ήδη στο συγκεκριμένο νοσοκομείο κλινικές αλλάζουν ρόλο, δηλαδή επιστρατεύονται για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργεί η πανδημία, όπως συνέβαινε τα δύο προηγούμενα χρόνια. Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους. Στις 8 Ιουνίου υπήρχε η χαμηλότερη επιβάρυνση στο νοσοκομείο Παπανικολάου με μία εισαγωγή, ενώ υπήρχαν και επτά – οκτώ νοσηλείες. Στις 30 Ιουλίου, δηλαδή στην τελευταία ολοκληρωμένη εφημερία πριν από τη σημερινή το περασμένο Σάββατο, έγιναν 21 εισαγωγές, ενώ υπάρχουν 52 νοσηλείες λόγω covid-19.

Αισιοδοξία στη Σαμοθράκη

Ικανοποιημένοι είναι οι επαγγελματίες του τουρισμού στη Σαμοθράκη από την κίνηση που υπάρχει τη φετινή περίοδο στο νησί, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τουρισμού και πρόεδρο των επαγγελματιών του νησιού Γιάννη Γλήνια. Ο ίδιος σημειώνει ότι αν η κίνηση συνεχιστεί με αυτούς τους ρυθμούς μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου τότε το 2022 θα είναι σαφώς μια καλή χρονιά για τον τουρισμό μιας περιοχής, που προσφέρει εναλλακτικές επιλογές και βασίζεται εν πολλοίς στις οδικές μεταφορές και στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Αλλά τα ευχάριστα για τη Σαμοθράκη δε σταματούν εδώ. Μεγάλη κινητικότητα παρατηρείται στο νησί και πέριξ των επενδυτικών προγραμμάτων, αφού στο τελευταίο Leader έχουν υποβληθεί 92 προτάσεις, ενώ σημαντικό ενδιαφέρον καταγράφεται και για το νέο αναπτυξιακό, αφού για τη Σαμοθράκη οι επιδοτήσεις φτάνουν στο 70%. Όλοι πιστεύουν ότι επειδή οι περισσότερες επενδύσεις θα γίνουν στο πεδίο του τουρισμού, ενδυναμώνοντας το απόθεμα των σχετικών υποδομών, ο συγκεκριμένος τομέας θα γνωρίσει μεγάλη ώθηση τα επόμενα χρόνια. Όπως φαίνεται η Σαμοθράκη έχει ξεπεράσει οριστικά το σοκ του καλοκαιριού του 2019, όταν παροπλίστηκαν και τα δύο πλοία που εξυπηρετούσαν το νησί, με αποτέλεσμα πολλοί επισκέπτες να αποκλειστούν και να ταλαιπωρηθούν, ενώ ο τόπος δυσφημίστηκε. Ίσως γι’ αυτό στη Σαμοθράκη όταν μιλούν για χρυσή χρονιά στον τουρισμό δεν αναφέρονται στο 2019, αλλά στο 2018.

 

 




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ