Skip to main content

Από την... τουαλέτα και μέσω social media οι αγορές προϊόντων!

Μέσω social media οι ηλεκτρονικές πωλήσεις, κάθε λεπτό, φτάνουν στις 40.000 δολάρια. Αύξηση 30% στις ηλεκτρονικές αποστολές ελληνικών επιχειρήσεων.

To e-commerce είναι εδώ και έχει φέρει επανάσταση στο διασυνοριακό εμπόριο, καθώς μόνο μέσω των κοινωνικών δικτύων πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά, ανά λεπτό, πωλήσεις 40.000 δολαρίων, με τις περισσότερες πωλήσεις, από το σπίτι, να γίνονται από την ….τουαλέτα και με τη χρήση smart phone ή tablet. Aγαπημένα προϊόντα των e-shoppers είναι της μόδας, των αξεσουάρ, των παραφαρμακευτικών προϊόντων, τα ηλεκτρονικά, τρόφιμα και ποτά, που παίρνουν και το 70% των ζητήσεων. 

Τα νούμερα ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι τεράστια και με 16 δισεκατομμύρια συσκευές συνδεδεμένος στο παγκόσμιο ιστό, δυνητικά αυτός είναι και ο αριθμός των πελατών του e- commerce. Ο ασύλληπτος ρυθμός ανάπτυξης των ηλεκτρονικών πωλήσεων, αποτυπώνεται και στις εκτιμήσεις για την επόμενη ημέρα, αφού οι παγκόσμιες πωλήσεις ως το 2019 εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στα 3,4 τρις. δολάρια, ενώ ως το 2020, 900 δισ. δολάρια θα δαπανηθούν στα διασυνοριακές αγορές. Άλλωστε οι διασυνοριακές πωλήσεις αυξάνονται με διπλάσιους ρυθμούς από το εγχώριο ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως είπε κ. Άρης Σφακιανάκης , δ/ντης Ελληνικής Περιφέρειας της DHL Express για την Ελλάδα, στο πλαίσιο του Export Summit VI, που πραγματοποιείται με χορηγό επικοινωνίας τη Voria.gr.

Όπως εκτιμάται, το 2019, το 58% των χρηστών του internet θα αγοράζει online με το ηλεκτρονικό εμπόριο nα κατακτά σταδιακά και τον Έλληνα καταναλωτή καθώς οι πελάτες της DHL που έχουν δικά τους web sites, μέσα σε ένα χρόνο αύξησαν κατά 30% τiς ηλεκτρονικές τους αποστολές, ενώ κάποιες κατηγορίες προϊόντων, όπως τα είδη φαρμακείου, μόδας και αξεσουάρ, αποδεικνύονται πιο δημοφιλή.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζει και τις ελληνικές επιχειρήσεις που πετυχαίνουν εντυπωσιακή αύξηση στις πωλήσεις τους, εγχώριες αλλά και διασυνοριακές, με το e-commerce να τους εξασφαλίζει ROI στις επενδύσεις τους ως και 1.900%, όπως συνέβη με μία μικρή επιχείρηση της Κατερίνης. Η επιχείρηση αυτή, στην οποία αναφέρθηκε ο κ. Π. Παναγιωτίδης, Alibaba Global Service Partner, μέσα σε διάστημα μόλις πέντε μηνών κατόρθωσε το 26% του τζίρου της να γίνεται δια της Alibaba.com, του μεγαλύτερου Β2Β website, που έχει διεισδύσει σε 190 χώρες, με 2 εκατομμύρια πωλητές και 260 εκατ. αγοραστές, με την αναλογία προμηθευτή προς αγοραστή να είναι 1 προμηθευτής σε 26 αγοραστές.

Με το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι επιχειρήσεις δεν αυξάνουν μόνο τις πωλήσεις τους αλλά και τα κέρδη τους, αφού στο παράδειγμα της κατερινιώτικης εταιρείας, που μάλιστα είναι εταιρεία λιπασμάτων, το ROI στις πωλήσεις που έγιναν με τον κλασικό τρόπο, ήταν στο 75%.

Μέχρι σήμερα οι ελληνικές εταιρείες που διενεργούν πωλήσεις μέσω της Alibaba(καταβάλλοντας το σχετικό fee) δεν ξεπερνούν τις 150, με κάποιες από αυτές να είναι μεγάλου μεγέθους αλλά οι περισσότερες να είναι μικρές και μικρομεσαίες. Σχεδόν 600 είναι οι εταιρείες από την Ελλάδα που απλώς αναρτούν παρουσίαση προϊόντων στο συγκεκριμένο site.

Στα επιτυχημένα ελληνικά παραδείγματα ηλεκτρονικών πωλήσεων, συμπεριλαμβάνεται και εταιρεία από τη Θεσσαλονίκη, που παράγει χειροποίητα πλεκτά γυναικεία ενδύματα, που μέσω internet, και διασυνοριακά, πωλεί 10.000 τεμάχια το έτος, κάνει εξαγωγές σε 40 χώρες και το 45% των αγοραστών της είναι πλέον πελάτες της, ενώ κατέγραψε αύξηση 30% στις express αποστολές.

Αυτό που τονίσθηκε είναι ότι οι «ηλεκτρονικοί» αγοραστές, θέλουν να ικανοποιούν τις καταναλωτικές τους επιθυμίες σαν «μικρά παιδιά», δηλαδή ει δυνατόν με το «εδώ και τώρα». Έτσι, αυτό που μετράνε περισσότερο είναι η ταχύτητα στην παράδοση των προϊόντων και η αξιοπιστία στην παράδοση και λιγότερο το κόστος.