Skip to main content

Το Ευρωκοινοβούλιο εγκρίνει νέα όρια εκπομπών CO2 για τα φορτηγά

Πλέον θα πρέπει οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από βαρέα οχήματα όπως τα φορτηγά και οι νταλίκες να μειωθούν κατά 30% μέχρι το 2030.

Εγκρίθηκε σήμερα η πρώτη νομοθεσία της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 (διοξείδιο του άνθρακα) από βαρέα οχήματα, σε μια προσπάθεια περιορισμού των αυξανόμενων εκπομπών από οδικές μεταφορές. Η νέα νομοθεσία, η οποία έχει συμφωνηθεί ανεπίσημα μεταξύ των ευρωβουλευτών και της ρουμανικής Προεδρίας του Συμβουλίου από το Φεβρουάριο, υιοθετήθηκε με 474 ψήφους έναντι 47 και 11 αποχές.

Πλέον θα πρέπει οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από βαρέα οχήματα όπως τα φορτηγά και οι νταλίκες να μειωθούν κατά 30% μέχρι το 2030, με ενδιάμεσο στόχο τη μείωση κατά 15% μέχρι το 2025.

Μέχρι το 2025 επίσης θα πρέπει οι κατασκευαστές να διασφαλίσουν ότι τουλάχιστον 2% του μεριδίου τους στις πωλήσεις νέων οχημάτων αποτελείται από οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών, για να αντιμετωπιστούν οι σταθερά αυξανόμενες εκπομπές από οδικές μεταφορές, από τις οποίες το ένα τέταρτο περίπου αποδίδεται στα βαρέα οχήματα.

Ακόμη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει, μέχρι το 2022, να προτείνει νέους στόχους για το διάστημα μετά το 2030, οι οποίοι θα συνάδουν με τη Συμφωνία του Παρισιού.

Ο εισηγητής Bas Eickhout (Πράσινοι, Ολλανδία), δήλωσε:

«Αποτελεί μεγάλη επιτυχία για την ΕΕ η ανάληψη δράσης για πρώτη φορά σχετικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από βαρέα οχήματα. Η οδηγία θα συμβάλλει στη μείωση της ρύπανσης στους δρόμους μας και στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα που αναπνέουμε.

Το μέλλον των περιβαλλοντικά φιλικών φορτηγών θα καθοριστεί από την καινοτομία. Αυτή η νομοθεσία θα πρέπει συνεπώς να ενθαρρύνει τους κατασκευαστές να κυνηγήσουν αλλαγές και βελτιώσεις στις τεχνολογίες που χρησιμοποιούν».