Skip to main content

Οι αλλαγές στην υπηρεσία του Interreg και οι εργαζόμενοι που ψάχνει η ΕΛΒΟ

Μένει Θεσσαλονίκη αλλά αλλάζει το Interreg - Τον Μάρτιο του 2022 έτοιμο το Όλυμπος-Νάουσα - Η αγγελία της ΕΛΒΟ - Πού θα ταξιδέψουν οι Θεσσαλονικείς

Καλημέρα σας!

Σήμερα το καφεδάκι μας είναι μόκα. Έτσι για να θυμηθούμε ότι ο καφές «γεννήθηκε» στην Αιθιοπία, αλλά η σταδιοδρομία του ξεκίνησε στην Υεμένη. Για πολύ καιρό, οι καφέδες της αραβικής χερσονήσου ήταν περιζήτητοι. Η μόκα γνώρισε μεγάλες δόξες την εποχή του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού. Άλλωστε πήρε το όνομά της από το λιμάνι της Ερυθράς Θάλασσας Mocha, στη βόρεια Υεμένη, που τον 17ο και 18ο αιώνα ανέπτυξε μεγάλη δραστηριότητα χάρη στις εξαγωγές καφέ. Η μόκα συνέχισε να είναι περιζήτητη και τον 19ο αιώνα, όταν «οι καλοφαγάδες προτιμούσαν απαρεγκλίτως τη μόκα της Αραβίας». Μέχρι σήμερα η μόκα παραμένει ένας από τους καλύτερους καφέδες στον κόσμο. Σπάνιος και ακριβός, συνεχίζει να καλλιεργείται στα εύφορα εδάφη της αραβικής χερσονήσου, σε υψόμετρο πάνω από 1300 μέτρα. Η καλλιέργεια και η επεξεργασία έχουν μείνει αναλλοίωτες στο χρόνο και δεν χρησιμοποιείται κανένα χημικό προϊόν.

Μένει Θεσσαλονίκη αλλά αλλάζει το Interreg

Όταν στα μέσα της δεκαετίας του 2000, επί κυβερνήσεως Κώστα Καραμανλή, η υπηρεσία του Interreg, όπως είναι το προσωνύμιο της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Προγραμμάτων Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας, μεταφέρθηκε στη Θεσσαλονίκη και εγκαταστάθηκε στο κτήριο ZEDA, στα ανατολικά της πόλης προς το αεροδρόμιο, η Αθήνα είχε αντιδράσει, αφού πολλοί εργαζόμενοι έχαναν τη βολή τους. Μια δεκαπενταετία μετά η Θεσσαλονίκη έχει κατοχυρωθεί ως έδρα του Interreg, μέσω του οποίου έχουν τρέξει διασυνοριακά προγράμματα ανάμεσα στην Ελλάδα, τα Βαλκάνια, την ευρύτερη Νοτιοανατολική Ευρώπη, αλλά και ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση τριών προγραμματικών περιόδων, 2000 – 2006, 2007 – 2013 και 2014 – 2020. Ωστόσο, το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο αφήνει ορθάνοιχτο το ενδεχόμενο για κατάργηση της συγκεκριμένης δομής στη Θεσσαλονίκη, κάτι που έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις των εργαζομένων στον φορέα. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης είναι μεν αποφασισμένος να προχωρήσει σε ριζικές αλλαγές στην υπηρεσία του Interreg, ωστόσο προσανατολίζεται να κρατήσει την έδρα του στη Θεσσαλονίκη. Οι φορείς και οι επιχειρήσεις που συναλλάσσονται και εξυπηρετούνται στο Interreg θέλουν προφανώς η έδρα να παραμείνει στη Θεσσαλονίκη αλλά τονίζουν πως οι αλλαγές είναι αναγκαίες, καθώς –όπως υπογραμμίζουν- το σύστημα μεγάλωσε πολύ και δυσανάλογα με το αντικείμενο του, με αποτέλεσμα να υπάρχουν γραφειοκρατικές αγκυλώσεις. Από την άλλη, μετά τη μεταφορά της υπηρεσίας αξιολόγησης προτάσεων του αναπτυξιακού νόμου, από το κτήριο του ΥΜΑΘ στην Αθήνα, ο υπουργός φαίνεται να έχει κατανοήσει ότι δεν υπάρχει περιθώριο και για δεύτερη… αποψίλωση, της έτσι κι αλλιώς ισχνής υποδομής κομβικών δημοσίων, υπηρεσιών της Θεσσαλονίκης. Ίδωμεν...

Τον Μάρτιο του 2022 το Όλυμπος - Νάουσα

Για το πρώτο τρίμηνο του 2022, δηλαδή μέχρι το τέλος του προσεχούς Μαρτίου, μετατέθηκε το άνοιγμα του νέου «Όλυμπος – Νάουσα», του ξενοδοχείου στη λεωφόρο Νίκης, που θα φιλοξενεί το ιστορικό εστιατόριο της Θεσσαλονίκης. Η τετράμηνη αναβολή –κάποια στιγμή η προγραμματισμένη ημερομηνία ήταν η 1η Δεκεμβρίου 2021- οφείλεται σε καθυστερήσεις από την πλευρά των συνεργείων, καθώς ο κορωνοϊός οδήγησε σε ορισμένες περιπτώσεις σε επιμήκυνση χρονοδιαγραμμάτων. Από την άλλη, οι επιπτώσεις της πανδημίας στον τουρισμό της Θεσσαλονίκης παραμένουν έντονες, κάτι που δεν συνάδει με κανενός είδους βιασύνη. Άλλωστε η επισκεψιμότητα στη Θεσσαλονίκη αυτή τη στιγμή αφορά κατά βάσιν Έλληνες, οι οποίοι έρχονται στην πόλη για δουλειές και γενικότερα για επαγγελματικές ασχολίες και όχι για τουρισμό. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε σχέση με το 2019 οι κρατήσεις στα ξενοδοχεία της πόλης για την εορταστική περίοδο βρίσκονται στο 50%. Χωρίς να υπολογίσει κανείς την αναστάτωση από την πολύ- μετάλλαξη Όμικρον, που ως πρώτη ορατή επίπτωση έχει τον 15νθήμενο ουσιαστικό αποκλεισμό του Ισραήλ από τον έξω κόσμο.

Οι Θεσσαλονικείς θα ταξιδέψουν εντός Ελλάδος

Αντίθετα με τον ισχνό και ασθμαίνοντα εισερχόμενο τουρισμό της Θεσσαλονίκης, ο εξερχόμενος τα πηγαίνει καλύτερα. Όπως φαίνεται υπάρχει μεγάλη επιθυμία των Θεσσαλονικέων να ταξιδέψουν εκτός πόλεως αυτά τα Χριστούγεννα, την Πρωτοχρονιά και τα Φώτα. Επειδή, όμως, τα ταξίδια στο εξωτερικό δυσκολεύουν –αν δεν ζορίζουν πολύ- αρκετοί στρέφονται στα ορεινά τουριστικά μέρη εντός της Ελλάδος. Η Ήπειρος, η Θεσσαλία, η Στερεά Ελλάδα, αλλά και η Μακεδονία έχουν την τιμητική τους, καθώς η πρόσβαση γίνεται με ιδιωτικό αυτοκίνητο, εύκολα και σύντομα. Γι’ αυτό οι τουριστικοί παράγοντες στις συγκεκριμένες περιοχές τρίβουν τα χέρια τους, καθώς αναμένουν να πάρουν βαθιά ανάσα.   

Η αγγελία της ΕΛΒΟ

Φαναρτζήδες, βαφείς οχημάτων, μηχανικοί οχημάτων, ηλεκτρολόγοι οχημάτων, μηχανουργοί, συναρμολογητές, αποθηκάριοι και χειριστές κλαρκ (βιομηχανικοί τεχνίτες) είναι οι ειδικότητες εργαζομένων που αναζητά η Ελληνικό Βιομηχανία Οχημάτων, η οποία από πέρσι έχει περάσει στα χέρια Ισραηλοελληνικής κοινοπραξίας, αλλά μέχρι στιγμής δεν επιδεικνύει κινητικότητα. Τώρα μέσω ηλεκτρονικής αγγελίας ζητά τις παραπάνω ειδικότητες και διευκρινίζει ότι προϋπηρεσία σε αντίστοιχη θέση στον τομέα των φορτηγών / βαρέων οχημάτων θα θεωρηθεί πλεονέκτημα, ενώ οι υποψήφιοι για τις θέσεις μηχανικών, ηλεκτρολόγων και μηχανουργών θα πρέπει να είναι απόφοιτοι ΤΕΙ ή τεχνική επαγγελματικής σχολής. Επίσης –αναφέρει η ΕΛΒΟ- είναι επιθυμητά προσόντα τη βασική γνώση της αγγλικής γλώσσας και την μηχανολογική αντίληψη σε βιομηχανικό περιβάλλον. Ας ευχηθούμε ότι αυτό που δείχνει να κινείται πέριξ της ΕΛΒΟ θα προχωρήσει διότι η ευρύτερη Θεσσαλονίκη μόνο ωφελημένη θα βγει από το… ξύπνημα της άλλοτε μεγαλύτερης βιομηχανικής επιχείρησης της περιοχής, που εδώ και δύο δεκαετίες βρίσκεται σε διαρκή κρίση.