Skip to main content

Το παλεύει για πάρκινγκ στην Πλατεία Ελευθερίας ο Ζέρβας- Οι δυσκολίες

Το βασικό δίλημμα του δημάρχου Θεσσαλονίκης για το έργο ανάπλασης της Πλατείας Ελευθερίας - Εντός του μήνα οι τελικές αποφάσεις

Από τις πρώτες αποφάσεις τις οποίες θα κληθεί να λάβει ο Κωνσταντίνος Ζέρβας εντός του 2020 είναι το τι θα κάνει τελικά με την πλατεία Ελευθερίας. Το βασικό δίλημμα του δημάρχου Θεσσαλονίκης είναι εάν θα προχωρήσει το έργο της ανάπλασης, φυσικά με άλλον εργολάβο καθώς εκείνος που το ξεκίνησε, το εγκατέλειψε ή εάν θα επεκτείνει το έργο, συμπεριλαμβάνοντας και την κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ.

Ο ίδιος, ως γνωστόν, επιθυμεί διακαώς την κατασκευή του πάρκινγκ. Για τον λόγο αυτόν, το προηγούμενο διάστημα η διοίκηση του δήμου προχώρησε, σύμφωνα με πληροφορίες, σε κάποιες επαφές με ισχυρούς κατασκευαστικούς ομίλους προκειμένου να διερευνήσει εάν υπάρχει η δυνατότητα κατασκευής του υπόγειου χώρου στάθμευσης.

Και όταν λέμε δυνατότητα, δεν εννοούμε τεχνική, καθώς αυτή είναι δεδομένη, αλλά οικονομική. Κι αυτό, διότι, το πάρκινγκ, εφόσον αποφασιστεί η κατασκευή του, θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ, δηλαδή τα χρήματα θα τα βάλει ο εργολάβος. Το κόστος υπολογίζεται σε περίπου 25 με 30 εκατ. ευρώ, ποσόν το οποίο είναι αδύνατον βεβαίως να το εισφέρει ο δήμος.

Σύμφωνα με πληροφορίες από τις έως τώρα επαφές οι οποίες έχουν γίνει με κατασκευαστικούς ομίλους και από την Αθήνα, ένα κατ' αρχήν ενδιαφέρον υπάρχει, αλλά η διοίκηση Ζέρβα εξετάζει και άλλες παραμέτρους του έργου. Προβληματίζεται, για παράδειγμα, από το γεγονός ότι τυχόν κατασκευή του πάρκινγκ θα συνεπάγεται πως θα παραμείνουν οι λαμαρίνες στην περιοχή για τουλάχιστον τρία χρόνια, κάτι που προκαλεί σκεπτικισμό καθώς η πόλη έχει ταλαιπωρηθεί πάρα πολύ, εδώ και σχεδόν 15 χρόνια από τις λαμαρίνες του μετρό.

Πάντως, σε περίπτωση που τελικώς αποκλειστεί η κατασκευή πάρκινγκ, τότε η διοίκηση του δήμου θα προχωρήσει όσο πιο γρήγορα γίνεται το έργο της ανάπλασης της πλατείας, με τον δεύτερο ανάδοχο καθώς ο πρώτος έχει ουσιαστικά εγκαταλείψει το έργο. Πρόκειται για την εταιρεία «Στέντωρ Α.Ε.» η οποία έχει αποσυρθεί εδώ και μήνες από το εργοτάξιο αφήνοντας απλήρωτους και τους εργαζόμενους. Η συγκεκριμένη εταιρεία, μάλιστα, είχε κηρυχθεί έκπτωτη και από άλλα έργα, τα οποία είχε αναλάβει στη Θεσσαλία, την ίδια περίοδο που έκανε προσφορά και αναλάμβανε το έργο της ανάπλασης της πλαείας Ελευθερίας. 

Αν και είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς ποια θα είναι η απόφαση της διοίκησης Ζέρβα, μια παρακινδυνευμένη εκτίμηση θα ήταν ότι η κατασκευή του πάρκινγκ δεν συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες αν και, όπως λέει ο δήμαρχος στους συνεργάτες του, θα το παλέψει ως την τελευταία στιγμή η οποία, πάντως, δεν αργεί καθώς οι όποιες αποφάσεις θα πρέπει να ληφθούν εντός του μηνός.