Skip to main content

Το παρασκήνιο της συνάντησης των προέδρων ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ και ο γρίφος του Μπαρμπουνάκη

Αν μην τι άλλο, είναι ένα πρώτο βήμα μπας και κάποια στιγμή διευθετήσουν τις διαφορές τους. Διαφορές οι οποίες είναι αποκλειστικά οικονομικές.

Το δελτίο Τύπου το οποίο εξέδωσε ο ΟΑΣΘ, για τη συνάντηση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού, με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, διαβεβαίωνε ότι οι Σκόδρας και Τσόλης, αντιστοίχως, τα είπαν "σε αμοιβαία θετικό κλίμα". Από το ρεπορτάζ το δικό μου, πάντως, προκύπτει ότι η συνάντηση μπορεί να μην έγινε σε τεταμένο κλίμα, όπως η προηγούμενη, η οποία είχε γίνει πριν από αρκετούς μήνες, αλλά οι δυο τους συμφώνησαν τουλάχιστον, σε τι διαφωνούν. Κι αυτό, αν μην τι άλλο, είναι ένα πρώτο βήμα μπας και κάποια στιγμή διευθετήσουν τις διαφορές τους. Διαφορές οι οποίες είναι αποκλειστικά οικονομικές και κάποιες εξ αυτών αναφέρονται στο παρελθόν.

Η πρώτη διαφορά αφορά ένα χρέος περίπου 1,4 εκατ. ευρώ το οποίο φέρεται να χρωστά ο ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ, από την πρώτη ακόμη, σύμβαση για την εκχώρηση των έξι περιφερειακών γραμμών που είχε υπογραφεί επί Στέλιου Παππά το 2019. Ο ΟΑΣΘ έχει πάρει αυτά τα χρήματα από το υπουργείο, αλλά δεν τα έδωσε στο ΚΤΕΛ καθώς, απ' ότι φαίνεται, είχε να κλείσει άλλες, πιο επείγουσες τρύπες. Το θέμα απασχόλησε τη χθεσινή συνάντηση και οι Σκόδρας και Τσόλης συμφώνησαν ότι μόλις ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) πιστοποιήσει κάποια δρομολόγια τα οποία έκανε το ΚΤΕΛ, αλλά δεν καταγράφηκαν στην τηλεματική, ο ΟΑΣΘ θα πληρώσει. Αυτό, όπως μαθαίνω, θα γίνει μέσα στις προσεχείς εβδομάδες.

Η δεύτερη διαφορά αφορά ένα ποσόν περίπου 970.000 ευρώ το οποίο χρεώνει ο ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ για χρήση της τηλεματικής, υποδομών και υπηρεσιών του Οργανισμού (φως, νερό, τηλέφωνο, σταθμαρχεία κ.λπ.) τις οποίες χρησιμοποιεί το ΚΤΕΛ. Μαθαίνω ότι ο Τσόλης δεν αναγνωρίζει αυτό το χρέος και πως το ΚΤΕΛ είναι διατεθειμένο να πληρώσει για όλα αυτά, πολύ λιγότερα, ένα ποσόν, δηλαδή της τάξης των 150.000 έως 200.000 ευρώ. Μεταξύ των δύο εταιρειών υπάρχουν και άλλες οικονομικές διαφορές, αλλά είναι ήσσονος σημασίας.

Οικονομικές εκκρεμότητες ο ΟΑΣΘ έχει και με τον ΟΣΕΘ. Από τη μια του ζητά περίπου 960.000 ευρώ για χρήση τηλεματικής και από την άλλη του χρωστά περίπου επτά με οκτώ εκατομμύρια ευρώ που αφορούν λειτουργικές δαπάνες του ΟΣΕΘ οι οποίες, βάσει νόμου, καταβάλλονται δια μέσου του ΟΑΣΘ. Το αποτέλεσμα είναι ότι από το 2017, όταν και θα 'πρεπε να καταβάλλεται αυτή η χρηματοδότηση, ο ΟΣΕΘ πήρε μόλις 200.000 ευρώ, άπαξ, επί ημερών Στέλιου Παππά. Έκτοτε δεν έχει δει το χρώμα του χρήματος.

Τι θα κάνει ο Μπαρμπουνάκης;

Με 64 θέματα στην ημερήσια διάταξη συνεδρίασε χθες το βράδυ, για τρίτη φορά μέσα στο 2022, το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης. Τρία από τα θέματα αφορούσαν παραιτήσεις του πρώην αντιδημάρχου Αλέξανδρου Μπαρμπουνάκη από μια σειρά θέσεις που κατείχε. Συγκεκριμένα, αφορούσαν τις θέσεις του αναπληρωτή εκπροσώπου του δήμου Θεσσαλονίκης στη Γνωμοδοτική Επιτροπή για θέματα ανέλκυσης απομάκρυνσης ή εξουδετέρωσης ναυαγίων ή επικίνδυνων επιβλαβών πλοίων περιοχής δικαιοδοσίας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Θεσσαλονίκης, τη θέση του ως μέλος της Επιτροπής Νεολαίας – Αθλητισμού και τη θέση του ως τακτικού μέλους στο διοικητικό συμβούλιο του Κέντρου Πολιτισμού Θεσσαλονίκης.

Οι παραιτήσεις του Μπαρμπουνάκη είναι έκφραση της δυσαρέσκειάς του για την πρόσφατη αντικατάστασή του από τη θέση του αντιδημάρχου την οποία, για να καταλάβει, είχε αποχωρήσει από την παράταξη "ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη" με την οποία είχε εκλεγεί. Είναι κοινό μυστικό ότι η αντικατάστασή του από αντιδήμαρχος οφειλόταν στις πολύ χαμηλές, έως ανύπαρκτες επιδόσεις του, σύμφωνα τουλάχιστον με την αξιολόγηση του Κωνσταντίνου Ζέρβα. Όπως με ενημερώνει αρμόδια πηγή, ο δήμαρχος πρότεινε στον Μπαρμπουνάκη να αναλάβει κάποια άλλη θέση, για παράδειγμα εντεταλμένου συμβούλου ή σε κάποιο Νομικό Πρόσωπο, αλλά εκείνος αρνήθηκε καθώς το θεώρησε υποβάθμιση. Είμαι περίεργος να δω εάν θα συνεχίσει ο τέως αντιδήμαρχος να υπερψηφίζει τις προτάσεις της διοίκησης στο δημοτικό συμβούλιο.