Skip to main content

Το σχέδιο του δήμου Θεσσαλονίκης για τη λειτουργία οκτώ πάρκινγκ

Ο δήμος Θεσσαλονίκης επιδιώκει να πάρει τη χρήση πέντε χώρων, εκ των οποίων οι τρεις είναι ήδη πάρκινγκ. Πού σχεδιάζει τρία υπόγεια πάρκινγκ,

Λύσεις στο μεγάλο πρόβλημα στάθμευσης στη Θεσσαλονίκη αναζητά ο κεντρικός δήμος, ο οποίος επεξεργάζεται μακροπρόθεσμο σχέδιο για τη δημιουργία πάρκινγκ, περιμετρικά του κέντρου της πόλης.

Ο δήμος Θεσσαλονίκης επιδιώκει να πάρει τη χρήση πέντε χώρων, εκ των οποίων οι τρεις είναι ήδη πάρκινγκ, προκειμένου να τα χειρίζεται ο ίδιος με ένα χαμηλό αντίτιμο. Παράλληλα, σχεδιάζει τη δημιουργία υπόγειων χώρων στάθμευσης στον άξονα της Νέας Παραλίας στην περιοχή βορείως του Μεγάρου Μουσικής. 

Ο κεντρικός δήμος εδώ και χρόνια διεκδικεί από την ΕΤΑΔ το πολυώροφο κτήριο – πάρκινγκ επί της Πολυτεχνείου. Ήδη έχει πραγματοποιήσει επαφές στην Αθήνα με αρμόδια στελέχη της εταιρείας, ενώ έχει αποστείλει και σειρά εγγράφων, προσδοκώντας μια θετική απάντηση στο αίτημά του.

Παράλληλα, θα επιδιώξει να έρθει σε συνεννόηση με τους ιδιοκτήτες των χώρων στάθμευσης στη ΧΑΝΘ (1.000 θέσεων) και στο δημαρχείο (περίπου 850 θέσεων), προκειμένου να τα χειρίζεται ο ίδιος και με ένα χαμηλό μηνιαίο ποσό να προσελκύσει τους δημότες. Στους ιδιοκτήτες των χώρων στάθμευσης ο δήμος θα δίνει ένα μέρος των εσόδων.

Μέσα στα σχέδια του δήμου είναι και η δημιουργία ενός μεγάλου σταθμού αυτοκινήτων, στο πρώην στρατόπεδο Μυστακίδη, το οποίο διεκδικεί από το υπουργείο Άμυνας. Το στρατόπεδο Μυστακίδη καταλαμβάνει μόλις 7,5 στρ. και είναι εντός της ζώνης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης. Για το θέμα ο Γιάννης Μπουτάρης έχει ήδη ενημερώσει τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα καθώς και το υπουργείο Άμυνας, στο οποίο έχει σταλεί σχετική επιστολή.

Ο δήμος προτείνει τη δημιουργία πάρκινγκ και στο Θέατρο Γης, για το οποίο αναμένεται να έρθει σε συνεννόηση με τον Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.

«Δεν θα δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα της στάθμευσης, ωστόσο, είναι μια ανακούφιση για τους κατοίκους», επισήμανε στη Voria.gr ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης.

Η δημοτική αρχή θέλει συνολικά οι χώροι στάθμευσης να εξυπηρετούνται με mini bus ή με μια γραμμή του ΟΑΣΘ. Oι πολίτες, οι οποίοι θα σταθμεύουν σε αυτούς τους χώρους, θα έχουν τη δυνατότητα να μετακινηθούν στη συνέχεια στον προορισμόςτους εντός του κέντρου με λεωφορείο.

Το θέμα της σύνδεσης των πάρκινγκ με λεωφορειακή γραμμή, το έχει θέσει ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης στον πρόεδρο του ΟΣΕΘ Κώστα Αμπατζά.  

Μέσα στον σχεδιασμό του δήμου είναι η δημιουργία υπόγειων χώρων στάθμευσης κάτω από θεσμοθετημένους κοινόχρηστους χώρους στον άξονα της Νέας Παραλίας. Ειδικότερα, οι χώροι αυτοί τους οποίους διεκδικεί ο δήμος από το ΕΤΑΔ, είναι: α) το τμήμα που περικλείεται από τις οδούς Μεγ. Αλεξάνδου-Κακαβού-Αθ. Σουλιώτη-28ης Οκτωβρίου και β) ο χώρος που περικλείεται από τις οδούς Γ. Παπανδρέου-Μ. Κάλλας-Γ. Σερεμέτη.

Παράλληλα, προτείνεται η ρύθμιση για τη δημιουργία χώρου στάθμευσης κάτω από τον χώρο που περικλείεται από τις οδούς Λεωφ. Μ. Αλεξάνδρου-Γ. Παπανδρέου-Λυσιμάχου-Π. Ρέγκου-Π. Συνδίκα.

«Η δημιουργία αυτών των τριών χώρων είναι ακόμα σε φάση σχεδιασμού. Περιμένουμε να μας δώσει τις εκτάσεις η ΕΤΑΔ για να εξετάσουμε πώς μπορούν να δημιουργηθούν. Χρειάζεται ένα ειδικό πρόγραμμα από το αρμόδιο υπουργείο για να χρηματοδοτήσει τους υπόγειους σταθμούς», υπογράμμισε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας Θανάσης Παππάς.

Οι προτάσεις για τη δημιουργία των υπόγειων χώρων στάθμευσης συμπεριλαμβάνονται στις κατευθύνσεις του δήμου Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο της «Διαβούλευσης για την ωρίμανση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου για το παραλιακό μέτωπο του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης».