Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2022
x

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΠΛΑΦΟΝ ΣΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΠΑΤΙΝΙΩΝ - ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΑΠΟ ΧΡΗΣΤΕΣ

Ο αριθμός των ηλεκτρικών πατινιών στον δήμο Θεσσαλονίκης δεν θα είναι ανεξέλεγκτος-Ειδική μελέτη για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης των μικροοχημάτων

Πλαίσιο στην τομέα της κυκλοφορίας ενοικιαζόμενων ηλεκτρικών πατινιών και γενικότερα ρυθμίσεις για την κυκλοφορία ηλεκτρικών μικροοχημάτων στον αστικό ιστό, σχεδιάζει να θέσει, ο δήμος Θεσσαλονίκης μετά και την ψήφιση του νόμου 4784/2021 (ΦΕΚ Α' 40/16-03-2021) για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα και τη Μικροκινητικότητα στην ελληνική επικράτεια.

Ο αντιδήμαρχος Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου Θεσσαλονίκης Μιχάλης Κούπκας μιλώντας στη Voria.gr επισημαίνει ότι ο αριθμός των πατινιών δεν θα είναι ανεξέλεγκτος. «Θα υπάρχει μια φέρουσα ικανότητα στον αριθμό των πατινιών που θα κυκλοφορούν στην πόλη, βάση κατευθυντηρίων γραμμών που θα εμπεριέχονται στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας), τονίζει και συνεχίζει: «Δεν θα είναι για παράδειγμα 1 εκατ. πατίνια επειδή η κάθε εταιρεία θα θέλει να γεμίσει την αγορά με πατίνια. Θα υπάρχει μια φέρουσα ικανότητα και βάσει αυτής θα προσαρμοστούμε».

Ο κ. Κούπκας αναφέρει ακόμη ότι ο δήμος έχει μια πολύ καλή συνεργασία με το Ινστιτούτο Μεταφορών για την έκδοση του ΣΒΑΚ, τμήμα του οποίου αποτελεί και η χωροθέτηση σημείων παραλαβής και απόθεσης ηλεκτρικών μικροοχημάτων. «Πρακτικά μαζί με το ΣΒΑΚ ο Δήμος Θεσσαλονίκης, με τη Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας θα προσδιορίζει αυτούς τους χώρους και φυσικά το Νοέμβριο με την ψήφιση της κανονιστικής για τον κοινόχρηστο χώρο θα προσδιορίζονται και τα τέλη κατάληψης για τα μικροοχήματα» αναφέρει ο αντιδήμαρχος.

Ειδική μελέτη για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης των μικροοχημάτων

Σύμφωνα με τον Δημήτρη Μήτρου, τεχνικό σύμβουλο του Δημάρχου Θεσσαλονίκης, το ΣΒΑΚ του Δήμου έχει καταρτιστεί και το επόμενο διάστημα θα παρουσιαστεί στους δημοτικούς συμβούλους και στους φορείς. Αμέσως μετά θα περάσει από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και φυσικά το δημοτικό συμβούλιο. «Φιλοδοξούμε να το στείλουμε στο υπουργείο και να εγκριθεί μέσα στο φθινόπωρο» δηλώνει στη Voria.gr ο Δημήτρης Μήτρου.

Αναφορικά με τους χώρους στάθμευσης των μικροχοημάτων ο κ. Μήτρου επισημαίνει ότι στο ΣΒΑΚ υπάρχει γενικά μια πρόβλεψη σαν αριθμός ωστόσο αυτό θα αποτελέσει αντικείμενο ειδικευμένης μελέτης. Σύμφωνα με τον ίδιο, το ΣΒΑΚ έχει έναν υπερκείμενο σχεδιασμό και δεν θέτει συγκεκριμένο αριθμό. «Για παράδειγμα λέει ότι θα υπάρχει χρήση και ότι θα πρέπει να υπάρχουν οι απαραίτητοι χώροι στάθμευσης κατά μήκος των ποδηλατοδρόμων ενώ ορίζει τους ποδηλατοδρόμους και ποιοι θα κατασκευαστούν όπως αυτός της Παπάφη» σημειώνει. Για τα υπόλοιπα σημεία, όπως τονίζει ο κ. Μήτρου, θα πρέπει να γίνει μια μελέτη που θα ορίζει ποιες θα είναι οι θέσεις που θα δοθούνε στις εταιρείες.

«Το τεχνικό σκέλος έπεται του οικονομικού, πρώτα θα πρέπει να γίνει μια συμφωνία για το ποιες εταιρείες θα είναι, πόσα πατίνια θα έχουν στην πόλη και από κει και πέρα θα γίνει μια μελέτη, η οποία θα λαμβάνει παραμέτρους παρόμοιες με αυτές που θα φέρουμε για τα τραπεζοκαθίσματα, δηλαδή εκεί που θα δημιουργηθεί ο χώρος στάθμευσης των πατινιών να υπάρχει ασφαλής δίοδος για τους πεζούς, να μην υπάρχει πρόβλημα κινητικότητας κ.α.» καταλήγει.

Τι λένε οι χρήστες των ιδιωτικών ηλεκτρικών πατινιών

Παράπονα για την κατάσταση των δρόμων της Θεσσαλονίκης με τις πολλές λακκούβες που δυσχεραίνουν την ομαλή διέλευσή τους αλλά και την μη ύπαρξη ενός ολοκληρωμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων όπου μπορούν και οι ίδιοι να κινούνται θέτουν στη Voria.gr όσοι έχουν αγοράσει τα δικά τους ηλεκτρικά πατίνια. Όπως λένε, «δεν είναι εύκολο λόγω της κατάστασης των δρόμων αλλά και της ρυμοτομίας, να κινηθεί κάποιος με ηλεκτρικό πατίνι στη Θεσσαλονίκη αλλά σίγουρα είναι πολύ πιο βολικό από το να πρέπει να πάρεις λεωφορεία και να περιμένεις για ώρα στη στάση ή να χρησιμοποιείς το αυτοκίνητο που έχει μεγαλύτερο οικονομικό και περιβαλλοντικό κόστος».