Skip to main content

Τρεις θέσεις για τα ναυπηγεία προτείνει ο δήμος Θερμαϊκού

Ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Θερμαϊκού για τη χωροθέτηση της νέας ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης της Θεσσαλονίκης.

Τρεις πιθανές θέσεις για τη νέα οργανωμένη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη της Θεσσαλονίκης προκρίνει ο Δήμος Θερμαϊκού. Η πρόταση αυτή, που πέρασε χτες ομόφωνα από το δημοτικό συμβούλιο, είναι και η λύση στο μείζον θέμα των ναυπηγείων στην παράκτια ζώνη της Θεσσαλονίκης, που λειτουργούν εδώ και δεκαετίες σε καθεστώς μεταξύ νομιμότητας και παρανομίας.

Σε συνέχεια της ολοκλήρωσης –και παρουσίασης- της πρώτης φάσης του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου για την παραλιακή ζώνη της Θεσσαλονίκης, όπου ο δήμαρχος Θερμαϊκού, Γιώργος Τσαμασλής, είχε δώσει λύση στους μελετητές σχετικά με τη χωροθέτηση των ναυπηγείων, προτείνοντας περιοχή στον Δήμο Θερμαϊκού, χτες, η διοίκησή του προχώρησε στο επόμενο βήμα.

Πήρε την έγκριση του δημοτικού συμβουλίου, όχι για τη θέση στο Αγγελοχώρι, που είχε αρχικώς προτείνει ο δήμαρχος, αλλά για τρεις εναλλακτικές κατάλληλες θέσεις εντός των ορίων του Δήμου, τις οποίες και θα καταθέσει στη μητροπολιτική επιτροπή σχεδιασμού για το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο του Παραλιακού Μετώπου Θεσσαλονίκης.

«Ομόφωνα ψηφίστηκε από το δημοτικό συμβούλιο Δήμου Θερμαϊκού η πρότασή μας για δημιουργία, κατασκευή και λειτουργία ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης και τουριστικό καταφύγιο (Μαρίνα ) στα όρια του Δήμου Θερμαϊκού (Μηχανιώνα). Εκατοντάδες θέσεις εργασίας δημιουργούνται στην περιοχή μας, Ο Δήμος Θερμαϊκού γίνεται πόλος έλξης επενδύσεων που δημιουργούν προοπτική ανάπτυξης, ουσιαστικά γίνεται το επίκεντρο σύγχρονων αναπτυξιακών επενδύσεων», αναφέρει σε σχετική ανάρτησή του ο κ. Τσαμασλής.

Ο δήμαρχος μιλώντας στη Voria.gr επισήμανε ότι τα σημεία στα οποία ο Δήμος προτείνει να χωροθετηθεί η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη είναι τα εξής τρία:

1.Μηχανιώνα: Κάτω από τη Σχολή Εμπορικού Ναυτικού, σε έκταση που ανήκει στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

2.Μηχανιώνα: Σε έκταση αριστερά του λιμανιού, όπως βλέπουμε τη θάλασσα.

3.Επανομή: Σε έκταση δεξιά της παραλίας με μέτωπο προς τη θάλασσα προς την περιοχή Αγνάντι.

Σύμφωνα με τον δήμαρχο, η πρόταση με τις τρεις πιθανές θέσεις θα υποβληθεί άμεσα στους μελετητές, ώστε αυτοί να πάρουν την τελική απόφαση και να επιλέξουν τον πιο κατάλληλο χώρο για να κατασκευαστεί η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.

Ο προγραμματισμός είναι να έχει ολοκληρωθεί το επόμενο φθινόπωρο το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για το Παραλιακό Μέτωπο της Θεσσαλονίκης και να εκδοθεί μέσα στο 2020 το απαιτούμενο Προεδρικό Διάταγμα.

«Την επομένη της έκδοσης του Προεδρικού Διατάγματος αρχίζουμε τις διαδικασίες δημοπράτησης του έργου», τονίζει ο κ. Τσαμασλής.

Σύμφωνα με τον δήμαρχο, «υπάρχει εξαιρετικά μεγάλη ζήτηση και πολλοί επενδυτές που έχουν εκφράσει ήδη ενδιαφέρον. Είναι λογικό το έντονο επιχειρηματικό ενδιαφέρον, καθώς η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη συνδυάζεται και με τη χωροθέτηση της μαρίνας στην περιοχή του σημερινού αλιευτικού καταφυγίου. Η νέα οργανωμένη, νόμιμη πια, ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, δε δίνει λύση μόνο σε ένα από τα σημαντικότερα χρόνια προβλήματα της παραλιακής ζώνης της Θεσσαλονίκης και του Θερμαϊκού, αλλά θα καταστεί σημείο αναφοράς, αφού θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των αλιευτικών σκαφών, ο στόλος των οποίων στην περιοχή μας είναι ο μεγαλύτερος στη Βόρεια Ελλάδαα, αλλά και τα τουριστικά και επαγγελματικά σκάφη. Θα είναι βασικό σημείο συντήρησης και επισκευής σκαφών για το σύνολο της Βόρειας Ελλάδας».