Skip to main content

Τσοτσορός: Στο 1 δισ. ευρώ τα EBITDA των ΕΛΠΕ το 2018

Στα τέλη του 2019 αναμένεται η γεώτρηση στον Πατραϊκό, αναφέρει στην Εφημερίδα των Συντακτών ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ.

Ιστορικά υψηλά σε κέρδη EBITDA, που θα προσεγγίσουν το 1 δισ. ευρώ θα καταγράψει ο όμιλος ΕΛΠΕ το 2018, όπως τονίζει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ Ευστάθιος Τσοτσορός σε συνέντευξή του στην «Εφημερίδα των Συντακτών» και στη δημοσιογράφο Αρτέμιδα Σπηλιώτη. Όπως εξηγεί ο κ.Τσοτσορός η επίδοση αυτή έρχεται μετά την επίτευξη διαδοχικών ρεκόρ την τελευταία τριετία σε παραγωγή, πωλήσεις και εξαγωγές αλλά και ανόδου κατά 20% στα EBTIDA και 32% στα καθαρά κέρδη στο γ΄τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης ως αποτέλεσμα της συστηματικής υλοποίησης του τρέχοντος Πενταετούς Προγράμματος και της επίτευξης των στόχων αριστοποίησης της εκμετάλλευσης του παραγωγικού συστήματος. Επιπλέον δε, οφείλονται στον αποτελεσματικό χρηματοοικονομικό σχεδιασμό για σταδιακή μείωση του συνολικού δανεισμού και περαιτέρω περιορισμό του χρηματοοικονομικού κόστους κατά 13%, ενώ και οι λειτουργικές ταμειακές ροές διαμορφώθηκαν στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων έξι τριμήνων, ξεπερνώντας τα 203 εκατ.

Συγκεκριμένα, με τον χρηματοοικονομικό σχεδιασμό του Ομίλου επιτεύχθηκε η σταδιακή μείωση του συνολικού καθαρού δανεισμού στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 2,5 ετών και η μείωση του χρηματοοικονομικού κόστους κατά 32,4% έναντι του 2014. Σημαντική ήταν και η μείωση των συνολικών υποχρεώσεων του Ομίλου κατά 25%, σε σχέση με το 2015.

«Η σταθεροποίηση της κερδοφορίας για τέταρτο συνεχή χρόνο, διευκολύνει την αναχρηματοδότηση με χαμηλότερα επιτόκια, με προφανή τη θετική επίπτωση στην ανταγωνιστικότητά μας», τονίζει ο κ.Τσοτσορός.

Σε ότι αφορά τις έρευνες για τον εντοπισμό και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων ο κ.Τσοτσορός αναφέρει η ΕΛΠΕ έλαβε την στρατηγική απόφαση να επικεντρωθεί αποκλειστικά στον ελλαδικό χώρο, έχοντας ως παρακαταθήκη τη σημαντική εμπειρία των στελεχών της που διερεύνησαν συνολικά 39 blocks στην Ελλάδα και στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Μεσογείου από το 1975 μέχρι το 2011.

«Τα τελευταία 3 χρόνια δημιουργήσαμε χαρτοφυλάκιο επιλεγμένων περιοχών στη Δ. Ελλάδα, είτε αυτοδύναμα σε Άρτα – Πρέβεζα και ΒΔ Πελοπόννησο, είτε προσελκύοντας κορυφαίες διεθνείς εταιρείες όπως οι, Total, ExxonMobil, Repsol και Edison στις θαλάσσιες περιοχές Κρήτης και Ιονίου Πελάγους.

Στα τέλη του 2019 αναμένεται να πραγματοποιηθεί η γεώτρηση στον Πατραϊκό, όπου τα πιθανά απολήψιμα αποθέματα εκτιμώνται σε 140 εκατ. βαρέλια πετρελαίου.

Ευελπιστούμε ότι, η ερευνητική μας προσπάθεια - που έχει ως απαράβατη αρχή την απόλυτη προστασία του περιβάλλοντος - θα οδηγήσει στην ανακάλυψη εκμεταλλεύσιμων κοιτασμάτων, ανάλογων των πρόσφατων ανακαλύψεων στη ΝΑ Μεσόγειο. Μια τέτοια εξέλιξη θα αναβαθμίσει γεωστρατηγικά τη χώρα, θα ενισχύσει την ενεργειακή της ασφάλεια, θα  εισφέρει σημαντικά έσοδα για το κράτος, ενώ θα λειτουργήσει καταλυτικά και στην ανάπτυξη των  τοπικών κοινωνιών», σημειώνει ο  πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ.

Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι ο Ενεργειακός Μετασχηματισμός αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για τον Όμιλο, που έχει θέσει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2 έως το 2025 κατά 25%, έναντι του 2014. Ο στόχος αυτός έχει ήδη επιτευχθεί, μετά την υλοποίηση παρεμβάσεων για την εξοικονόμηση ενέργειας και την ιδιοπαραγωγή Ηλεκτρικής Ενέργειας (Η.Ε.) που την τελευταία πενταετία επέφερε αποφυγή εκπομπών 1,2 εκατ. τόνους CO2, καθώς και τις επενδύσεις σε έργα ΑΠΕ.

Στο πλαίσιο του πενταετούς προγράμματος 2019-2023 θα ολοκληρωθεί και το εν εξελίξει «Πρόγραμμα ενεργειακής βελτιστοποίησης», με το οποίο θα επιτευχθεί επιπλέον μείωση της ετήσιας συνολικής κατανάλωσης ενέργειας κατά 5%, αύξηση της κατανάλωσης Φ.Α. από 7% σε 9%, μείωση της συμμετοχής της «εισαγόμενης» Η.Ε. από 13% σε 8% και περαιτέρω μείωση των εκπομπών του θερμοκηπίου κατά 200.000 τόνους ισοδυνάμου CO2.

Τέλος, επισημαίνει ο κ.Τσοτσορός ο όμιλος εστιάζει στην ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων με αυξημένη ενεργειακή απόδοση και μειωμένη εκπομπή ρύπων, προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα της ναυτιλιακής αγοράς με την υποχρεωτική εισαγωγή των καυσίμων χαμηλού θείου, μεριμνά για την ανταγωνιστική της παρουσία στο νέο τοπίο για το αεροπορικό καύσιμο ύστερα και από τον εκσυγχρονισμό των περιφερειακών αεροδρομίων, ενώ παράλληλα, επεκτείνει το δίκτυο εφοδιασμού φυσικού αερίου και προωθεί τους ηλεκτρικούς ταχυφορτιστές οχημάτων στους χώρους των πρατηρίων του.