Skip to main content

Έρχονται έως 5 Σεπτεμβρίου τα πρώτα πέντε λεωφορεία από Λειψία

Ξεκινά την Πέμπτη η μεταφορά των πρώτων αστικών λεωφορείων από τη Γερμανία - Τι είπε ο Ζέρβας για τα παράπονα σχετικά με τους ποδηλατοδρόμους

Σε μόλις τρεις ημέρες, στις 27 Αυγούστου, θα ξεκινήσει η μεταφορά των πρώτων αστικών λεωφορείων που προμηθεύτηκε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τον αδελφοποιημένο δήμο της Λειψίας.

Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε ο Κωνσταντίνος Ζέρβας στη σημερινή τοποθέτησή του στο δημοτικό συμβούλιο, μέχρι τις 5 Σεπτεμβρίου θα έχουν έρθει στην πόλη τα πρώτα πέντε λεωφορεία. Επισήμανε μάλιστα πως μέχρι να έρθουν τα λεωφορεία κυκλοφορούν στους δρόμους της γερμανικής πόλης και δεν είναι παροπλισμένα. «Τα οχήματα κόστισαν στον Δήμο μας 550.000 ευρώ συν το ΦΠΑ, που θα αποδοθεί στο Ελληνικό Δημόσιο. Ούτε σεντ παραπάνω», σημείωσε ο κ. Ζέρβας, εξηγώντας ότι τα υπόλοιπα έξοδα (μεταφορά, ταξινόμηση, κλπ) τα έχει αναλάβει ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης με βάση το χρησιδάνειο που υπογράφτηκε μεταξύ Δήμου και ΟΑΣΘ. Ο δήμαρχος επισήμανε ότι σίγουρα αυτό δεν φέρνει την κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών σε επιθυμητή κατάσταση αλλά το νερό έχει μπει στο αυλάκι.

Συνεχίζοντας γύρω από το θέμα των συγκοινωνιών και της μετακίνησης στην πόλη, ο κ. Ζέρβας αναφέρθηκε στο ζήτημα των ποδηλατοδρόμων και στα παράπονα που έχουν ακουστεί μέχρι σήμερα για την επέκταση το δικτύου. Όπως είπε, ο δήμος αφουγκράζεται τα παράπονα, ωστόσο, σύμφωνα με τον δήμαρχο, λαμβάνει μέτρα δημιουργώντας θέσεις φόρτωσης-εκφόρτωσης και υπαίθριους χώρους στάθμευσης. «Αναγνωρίζω ότι ειδικά στην αρχή πολλοί ξεβολεύονται, υπάρχουν δυσκολίες. Έτσι γίνεται σε κάθε αλλαγή. Είμαστε δίπλα σε όλους τους δημότες και στους επιχειρηματίες. Ακούμε τα παράπονα, παρεμβαίνουμε και δίνουμε λύσεις. Δημιουργούμε θέσεις φορτοεκφόρτωσης, νέους υπαίθριους χώρους στάθμευσης, βελτιώνουμε τη σήμανση και με ενημερωτικές καμπάνιες είμαστε αποφασισμένοι να στηρίξουμε την ποδηλατοκίνηση», δήλωσε χαρακτηριστικά. Σημείωσε μάλιστα ότι από το 2009 που δημιουργήθηκε το δίκτυο δεν είχε προστεθεί εκατοστό στους ποδηλατοδρόμους.

Ο κ. Ζέρβας μίλησε ακόμα για το οδικό δίκτυο της πόλης λέγοντας πως μέσα σε έναν χρόνο η διοίκηση έχει προχωρήσει σε παρεμβάσεις σε περισσότερους από 30 δρόμους ενώ προκήρυξε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα παρεμβάσεων σε 100 δρόμους, οι οποίες θα επεκτείνονται στα πεζοδρόμια, στον αστικό εξοπλισμό, στις δεντροδόχους και το πράσινο. Στην τοποθέτησή του μάλιστα αναφέρθηκε στην πρόσφατη ασφαλτόστρωση της Μητροπόλεως τονίζοντας εμφατικά ότι θα επιστρέψουν τα πασαλάκια. «Τα πασαλάκια αφαιρέθηκαν και θα αφαιρεθούν μόνον εκεί όπου διαπιστώνεται ότι δημιουργούν περισσότερα προβλήματα από αυτά που επιλύουν». Μιλώντας μάλιστα με αριθμούς, σημείωσε ότι από τα περίπου 2.000 πασαλάκια που τοποθετήθηκαν από την προηγούμενη διοίκηση η δική του έχει αφαιρέσει περίπου 150. «Αυτά για αυτούς που έχουν αναγάγει στην πόλη μας την γκρίνια, τη μιζέρια και την αθλιότητα σε πολιτική επιστήμη», υπογράμμισε. 

Σχέδιο ανάκαμψης μετά την ακύρωση της ΔΕΘ

«Οι εξελίξεις δείχνουν πως θα απαιτηθεί ένα άμεσο σχέδιο ανάκαμψης, καθώς το πλήγμα στην οικονομία διαφαίνεται ισχυρό», σχολίασε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, μιλώντας για την επόμενη μέρα έπειτα από την απόφαση ακύρωσης της φετινής Δ.Ε.Θ λόγω των επιδημιολογικών δεδομένων.

Ο κ. Ζέρβας αναφέρθηκε στη διευρυμένη σύσκεψη των φορέων της πόλης, την οποία συγκάλεσε, με αφορμή τις συζητήσεις για το πολιτικο-οικονομικό forum που θα διοργανωθεί αντί της Δ.Ε.Θ.

«To Thessaloniki Helexpo Forum που αποφασίστηκε τελικά συνιστά μια μοναδική ευκαιρία ουσιαστικής διαβούλευσης για το μέλλον της πόλης, που δεν πρέπει να χαθεί», σημείωσε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, τονίζοντας ότι βασικοί άξονες ενός σοβαρού σχεδίου ανάκαμψης πρέπει να είναι μεταξύ άλλων η δημιουργία ολοκληρωμένων αστικών συγκοινωνιών, η στήριξη της επιχειρηματικότητας, μια ολοκληρωμένη στρατηγική διαχείρισης των επιπτώσεων της πανδημίας στον πολιτισμό της πόλης, ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η κυκλική οικονομία αλλά και η ανακύκλωση και η πράσινη ενέργεια.