Skip to main content

Αγώνας δρόμου για την ολοκλήρωση του δρόμου της Κασσάνδρας

Από 45 εκ. ευρώ στα 8 οι απαλλοτριώσεις για τους κόμβους Ν. Φώκαιας και Κασσανδρείας. Υπολειτουργούν λόγω υποχρηματοδότησης τα εργοτάξια.

Ως το τέλος του έτους αναμένεται να ολοκληρωθούν τα οδικά έργα στη χερσόνησο της Κασσάνδρας Χαλκιδικής, που είναι σε εκκρεμότητα και συγκεκριμένα το τμήμα Ποτίδαια – Σάνη και Σάνη – Ν. Φώκαια. Ωστόσο, υπάρχει προβληματισμός, όπως δήλωσε σήμερα στο περιφερειακό συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης, Στάθης Αβραμίδης, για το γεγονός ότι δε γίνονται πληρωμές και οι ανάδοχοι με τα... χίλια ζόρια προσπαθούν να κρατήσουν ζωντανά τα εργοτάξια.

Αν δεν αποκατασταθεί ομαλή ροή χρηματοδότησης, τα έργα κινδυνεύουν να μην εκτελεστούν εντός των συμβατικών προθεσμιών και οι χρηματοδοτήσεις από το ΕΣΠΑ που λήγει στο τέλος του έτους να χαθούν.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το τμήμα Ποτίδαια – Σάνη θα έπρεπε να έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία από τις 30 του προηγούμενου Μαΐου, όμως ασκήθηκαν εφέσεις για τις απαλλοτριώσεις κι έτσι υπήρξε σημαντική καθυστέρηση.

Το πρόβλημα αυτό επιχείρησε να λύσει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με μερική άρση της απαλλοτρίωσης που προβλεπόταν για την κατασκευή των δυο ανισόπεδων κόμβων, Ν. Φώκαιας και Κασσανδρείας.

Όπως είπε ο κ. Αβραμίδης η αρχική μελέτη προέβλεπε απαλλοτρίωση 45 εκ. ευρώ. Ο αντιπεριφερειάρχης επισήμανε πως δεν είναι αναγκαία τόσο μεγάλη απαλλοτρίωση κι έτσι ελήφθη η απόφαση άρσης σε όφελος του Δημοσίου. Πλέον το κόστος της απαλλοτρίωσης περιορίζεται στα 8 εκ. ευρώ, όπως άλλωστε και οι εκτάσεις που θα απαλλοτριωθούν.

Η τιμή αποζημίωσης για τις απαλλοτριωθείσες εκτάσεις είναι ιδιαίτερα υψηλό, ενώ υπάρχει και πρόβλημα με την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, καθώς το κόστος των απαλλοτριώσεων δεν πρέπει να ξεπερνάει το 10% του προϋπολογισμού ενός τέτοιου έργου.

Περιφερειακοί σύμβουλοι της αντιπολίτευσης έθεσαν ζήτημα ασφάλειας και άνετης μετακίνησης στους δυο κόμβους, δεδομένου ότι περιορίζεται το μέγεθός τους, σύμφωνα με τις νέες προβλέψεις, όμως ο κ. Αβραμίδης διαβεβαίωσε πως δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι στη λειτουργικότητα, στην ασφάλεια των μετακινήσεων και στην προσβασιμότητα του δικτύου.