Skip to main content

ELVIAL: Επενδύσεις 16 εκατ. ευρώ την επόμενη τριετία σε ψηφιακό μετασχηματισμό και νέα Experience Centers

Έχοντας ολοκληρώσει τη δημιουργία μιας ισχυρής παραγωγικής βάσης στον Παντελεήμονα Κιλκίς, η ELVIAL σχεδιάζει την επόμενη μέρα γύρω από δύο πυλώνες - Άνοιγμα εντός του 2024 και στη Βόρειο Αμερική

Επενδύσεις 16 εκατ. ευρώ δρομολογεί αρχής γενομένης από το 2024 και με χρονικό ορίζοντα υλοποίησης την επόμενη τριετία η βιομηχανία παραγωγής προφίλ αλουμινίου ELVIAL, εστιάζοντας στον ψηφιακό της μετασχηματισμό και στη δημιουργία νέων Experience Centers σε Θεσσαλονίκη και Βελιγράδι.

Έχοντας ολοκληρώσει τη δημιουργία μιας ισχυρής παραγωγικής βάσης στον Παντελεήμονα Κιλκίς, με το τελευταίο της επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 28 εκατ. ευρώ να ολοκληρώνεται το 2023 (προσθήκη και μιας τέταρτης μονάδας διέλασης), η ELVIAL σχεδιάζει ήδη την επόμενη μέρα γύρω από δύο πυλώνες, τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τα νέα Experience Centers, μετά την Αττική, όπως έκανε γνωστό η εταιρεία στο πλαίσιο δημοσιογραφικής αποστολής στις παραγωγικές της εγκαταστάσεις.

Image

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αφορά digital υπηρεσίες που υποστηρίζουν τα προϊόντα της, με σκοπό την ενίσχυση του εξωστρεφούς της προφίλ και τη βελτίωση της εμπειρίας των συνεργατών της, τη βελτίωση των οικονομικών της υπηρεσιών, αναφορικά με την άμεση διοικητική πληροφόρηση, αλλά και την προσθήκη νέων κομματιών στο εργοστάσιο, ώστε να γίνει ένα smart factory. Ο προϋπολογισμός των επενδύσεων αυτών ανέρχεται σε 8 εκατ. ευρώ και εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί εντός των επόμενων τριών με τεσσάρων ετών.

Ο δεύτερος επενδυτικός άξονας προβλέπει τη δημιουργία δύο νέων Experience Centers σε Θεσσαλονίκη και Βελιγράδι, επενδύσεις ύψους 8 εκατ. ευρώ (4 εκατ. ευρώ έκαστο).  

Μάλιστα, στη Θεσσαλονίκη αναζητά ήδη ακίνητο στο Δερβένι,  ώστε να δημιουργήσει ένα Experience Center επιφάνειας 2.500 τ.μ. εντός της επόμενης τριετίας, ενώ στο Βελιγράδι -η Σερβία είναι παραδοσιακή αγορά για την εταιρεία- δρομολογεί τη δημιουργία ενός μικρότερου χώρου, που θα αρχίσει να υλοποιείται από τις αρχές του 2025. Σημειώνεται ότι η εταιρεία διαθέτει ήδη ένα Experience Center στην Αττική, που αποτελεί κόμβο, ο οποίος την ενώνει με την κεντρική και νότια Ελλάδα.

Image

Στα κέντρα αυτά οι συνεργάτες της μπορούν να δουν όλα τα προϊόντα δια ζώσης, αλλά να έχουν και μια εικονική εμπειρία από όλες τις πιθανές τυπολογίες που μπορεί να χρησιμοποιηθούν στα έργα τους.

Από το 2005, οπότε και μετακόμισε στον Παντελεήμονα Κιλκίς, μέχρι και σήμερα η εταιρεία επένδυσε 118 εκατ. ευρώ σε καινοτόμο και τεχνολογικά προηγμένο εξοπλισμό. Σημειώνεται ότι με την τελευταία της επένδυση η ετήσια παραγωγική της δυναμικότητα αυξήθηκε σε 32.000 τόνους ετησίως, ενώ οι συνολικές της παραγωγικές εγκαταστάσεις καλύπτουν 46.000 τ.μ. σε συνολική επιφάνεια 250 στρεμμάτων, όπως έκαναν γνωστό κατά την ξενάγηση στη μονάδα ο υπεύθυνος για την υλοποίηση επενδυτικών προγραμμάτων, Νίκος Κυριακού και ο διευθυντής εργοστασίου, Παύλος Βαγιωνάς.

Το 2023 οι πωλήσεις της ELVIAL διαμορφώθηκαν σε 121 εκατ. ευρώ, χαμηλότερες από το 2022 εξαιτίας της πτώσης τιμής της πρώτης ύλης, το 2024 όμως εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν σε 135 με 140 εκατ. ευρώ. Το 2023 τα ebitda της εταιρείας ήταν 19 εκατ.ευρώ, ενώ τα προ φόρων κέρδη από τη λειτουργική της δραστηριότητα 11,8 εκατ. ευρώ.

Image

Άνοιγμα στη Βόρειο Αμερική

Εντός του 2024 η ELVIAL δρομολογεί και άνοιγμα στη Βόρειο Αμερική. Αυτή την περίοδο βρίσκεται μάλιστα στη δεύτερη φάση της εξασφάλισης των αναγκαίων πιστοποιήσεων (στο 60%), ενώ εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του έτους θα έχει φτάσει στο 100% της διαδικασίας, αφού η εν λόγω αγορά απαιτεί εντελώς διαφορετικό στήσιμο, επένδυση σε νέα προϊόντα, που θα ανταποκρίνονται στις διαφορετικές συνθήκες, αλλά και ειδικές πιστοποιήσεις.
Μάλιστα, με τις κινήσεις της αυτές εκτιμά ότι σε βάθος τριετίας η Βόρειος Αμερική θα αποτελεί το 10% του κύκλου εργασιών της. Στόχος της εταιρείας είναι η ανάπτυξη ενός δυνατού δικτύου Ευρωπαίων συνεργατών-κατασκευαστών κουφωμάτων που θα συμμετέχουν σε έργα στην αμερικανική αγορά. Ήδη μάλιστα η ELVIAL συζητά για ένα μεγάλο έργο, μια εκκλησία.

Σήμερα οι εξαγωγές αποτελούν το 75% του κύκλου εργασιών της εταιρείας, εκτιμάται όμως ότι τα επόμενα χρόνια η αναλογία εξωτερικού/εγχώριας αγοράς θα είναι 70-30, αφού η οικοδομική δραστηριότητα αυξάνεται στην Ελλάδα.

Ερωτηθείσα για το αν υπάρχει πιθανότητα κάποιας στρατηγικής συνεργασίας στο μέλλον, η διευθύνουσα σύμβουλος της ELVIAL, Ασημίνα Τζίκα, υπογράμμισε το συναισθηματικό δέσιμο με αυτό που δημιούργησαν οι γονείς της, Δημήτρης και Μαρία Τζίκα και σημείωσε πως βασικός στόχος είναι να αντέξει η εταιρεία στον χρόνο. «Αν αυτό θα γίνει αυστηρά υπό οικογενειακή μορφή ή αν θα πρέπει να συνεργαστούμε με κάτι που μπορεί να δώσει μια μεγαλύτερη ώθηση, αυτό δεν είμαι σε θέση να το γνωρίζω. Την όποια συνεργασία, αν υπάρξει, θα τη βλέπαμε με το σκεπτικό ότι θα προκύψει συνέργεια που θα βοηθήσει στο μεγάλωμα της εταιρείας» εξήγησε. Απέκλεισε πάντως ενοποίηση με κάποια άλλη εταιρεία του κλάδου στην Ελλάδα, τονίζοντας πως η ELVIAL έχει μοναδικά χαρακτηριστικά, ενώ σημείωσε πως στο εξωτερικό υπάρχει περιθώριο, αν μια τέτοια κίνηση βοηθήσει την εκτός συνόρων στρατηγική της εξάπλωση.

Αναφερόμενη στη συμμετοχή της ELVIAL στο πρότζεκτ του ΦΙΞ, η Ασημίνα Τζίκα τόνισε πως ο λόγος δεν ήταν κερδοσκοπικός, αλλά το γεγονός ότι ενθουσίασε την οικογένεια Τζίκα η δυνατότητα να συμμετάσχει σε ένα έργο που θα αναβαθμίσει τη Θεσσαλονίκη.

Όσον αφορά στην πρώην Almaco, το ακίνητο της οποίας απέκτησε πρόσφατα, σημείωσε πως θα φιλοξενήσει παράπλευρες δραστηριότητες, χωρίς όμως να προβεί σε συγκεκριμένες ανακοινώσεις.   

Image
Image

2,5% των προ φόρων κερδών σε δράσεις στήριξης της κοινωνίας

Παρουσιάζοντας τους βασικούς πυλώνες γύρω από τους οποίους κινείται η ELVIAL η πρόεδρός της, Τάνια Τζίκα, έκανε λόγο για: την τεχνολογία και την αυτοματοποίηση της παραγωγής, για την καινοτομία -που βρίσκει έκφραση, μεταξύ άλλων, σε δύο σημαντικές καινοτομίες, την διεθνώς παντεταρισμένη τεχνολογία θερμομόνωσης ELVIAL I² αλλά και την προανοδίωση 2ΙΝ1- την αριστεία, τον διεθνή προσανατολισμό, την επιχειρηματική ηθική και τον σεβασμό στο περιβάλλον. Μάλιστα, σημείωσε πως η εταιρεία υιοθετεί υπεύθυνες περιβαλλοντικά πρακτικές, όπως η ανακύκλωση αλουμινίου, η ανακύκλωση πουδρών και καυστικής σόδας, αλλά και η ανακύκλωση υλικών συσκευασίας, ενώ τόνισε πως το αποτύπωμα άνθρακα της παραγωγικής διαδικασίας πριν τη βαφή είναι 0,5 tn CO2.

Τέλος, έκανε γνωστό πως στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης η εταιρεία δεσμεύεται πως το 2,5% των προ φόρων κερδών της από το 2023 και μετά θα διοχετεύεται σε δράσεις που στηρίζουν την κοινωνία. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στην επένδυση στους ανθρώπους της μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα. Να σημειωθεί ότι η ELVIAL απασχολεί σήμερα 493 άτομα.

 

Image